{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
863 visninger | Oprettet:

Mail om muskelhunde {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige modtaget en mail om underskriftindsamling til fordel for muskelhunde ikke skal bære mundkurv.

Det er sgu svært at imødekomme da min egen er blevet overfaldet et par gange og lige idag kommer en her, der har en hvalp på 7 mdr der også er blevet tygget godt igennem - igen et angreb ud af den blå luft.
Se den arme hvalp idag krybe rundt og være bange for mine er et sørgeligt syn. Han boede her for 14 dage siden og der var bestemt intet han krøb for.

Min egen tæve er blevet knurvoren overfor fremmede hunde - noget hun heller ikke har været før.
Så indrømmet - jeg har ikke meget tilovers for den underskriftindsamling imod mundkurven - der skal et indgreb til efter min mening.

Desværre er det de få der har styr på deres hunde - og flertallet der er årsag til indgrebet.
Jeg vil forslå at rette (jer der har okay hunde) skytset imod de der ikke fatter at opdrage og har hundeforstand på muskelhunde.
Det nytter ikke at falde over os der har de dårlige erfaringer - gå til hovedet - ikke hale i denne sag - kom selv med alternative forslag...ellers er toget kørt tror jeg.

mvh Karin

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mail om muskelhunde
  • #1   15. apr 2007 - enig

• #2   15. apr 2007 Så sandt som det er skrevet og utrolig ærgeligt for de ejere af muskelhunde, der gør en god indsats...

• #3   15. apr 2007 må nok sige at hvis nogen hunde skal have mudkurv så skal alle hunde have det...

Jeg har kun oplevet andre raser en de såkaldte "muskelhunde" angrebet mine eller andre hunde...

Det ødelegger meget på mine hunde at de bliver overfaldet af andre hunde , spesielt Phoco da han ikke gør modstand og tror (ennå) at alle hunde er søde... Men han er desverre blevet angrebet af små hunderaser og prøver at løbe vekk... hva skjer hvis han skulle have mundkurv på? da bliver han da ennå mere bange, og jeg vil ikke have en hund som bliver bange og usikker kun fordi at en lov siger at ham skal have mundkurv på...
    og hvorfor skal de gå ud over os som har hunde som er fredelige ?
    våres tar da også skade når de bliver angrebet!!!

• #4   15. apr 2007 Synes godt nok et mundkurvspåbud ville være vidtgående - det er så synd for en hund at skulle bære det altid, det kan jeg slet ikke forestille mig!

• #5   15. apr 2007 * Sandie's love *

Det tror jeg ikke de ville bare lade være med at give hunden den på...

Der skal helt andre ting til...

• #6   15. apr 2007 du tager helt og aldeles fejl - det er det samme som at sige at min boxer kan bruges som drivende jagt hund - nix - alle hunde er ikke ens - de er et podukt af de instinkter vi har fremelsket i de forskellige racer - der er jo det der gør at en border collie kan hyrde og at en boxer kan fastholde et bid - det er jo det vi har ønske af de forskellige racer. Det gør jo ikke den ene racer bedre en den anden - man skal bare være sig det bevidst hvad en race er "lavet" til og behandle den derefter og selv tage sine forholdsregler derud fra

så nej punkt 2 kan jeg ikke skrive under på

2 Du mener at aggressive hunde er et produkt af sin ejer og ikke race-specifikt

det er jo lige så naivt at mene det, som at mene at en aggresiv hund ne og alene er et resultat at sin race

• #7   15. apr 2007 Mia: nemligt - han skirver :

Uvidenhed Uvidenhed og inkompetence.... PINLIGT

hmmm - det er jo nøjagtig det man kan sige om ham - trist når folk ikke vil erkende hvad det er de har mellem hænderne - det er jo netop der den største fejl ligger og ulykkerne sker

• #8   15. apr 2007 Ikke om jeg vil skrive under. "godt skrevet" .-=

• #9   15. apr 2007 Næ men problemet er jo de ejerere der ikke ved hvad de har med at gøre... Synd det skal ødelægge det for os med velfungerende hunde....

• #10   15. apr 2007 C & J: korrekt - for der er jo personer der kan håndtere disse, lidt mere skarpe hund - det gør jo ikke hunden dårliger, men kræver bare en meget ansvarsbevidst og kyndig hundeejer

Babett: nej at give Stig ret er som at sige til dig at du sagtens kan bruge enhver race til dit brugsarbejde - hmmm - der er nok en del racer du vil betakke dig for at arbejde med.
    Ved feks at man tidliger, i USA, har prøvet at træne blodhunde i forsvarsarbejde, men det kan ikke lade sig gøre - man tænkte at så kunne de jo selv fastholde de forbryder de opsnuser - men det kunne ikke lades sig gøre - de har det ikke i sig. Så man har stadig en anden race med til at fastholde forbryderen, når blodhunden har opsnust ham.

• #11   15. apr 2007 Det er jo også derfor at det er ejerene man skal gøre noget ved og ikke racen.. Min søsters kenzo(amstaff) hans mor har gået schweiss spor...

• #12   15. apr 2007 C & J: ja, ejerne skal være opgaven voksen og der skal være en større kontrol med hvilke hunde der går i avl og at de er mentaltestet. alt den import at hunde med tvivlsom fortid er heller ikke godt for racernes ry og rygte. Men at sige at alle racer er ens, er naivt, grænsende til tåbeligt

• #13   15. apr 2007 Kan kun giver Karin og C&J ret,

Stig Klein....udtalelser giver jeg ikke meget for....du går da total i forsvar....uden grund

• #14   15. apr 2007 Ja selvfølgelig er alle racer ikke ens der skal jo være noget for enhver smag. Men jeg synes at bare at der skal være mere kontrol med hvem der ejer disse hunde og et forbud tror jeg ikke hjælper men tværtimod gør det værre med flere byb....

• #15   15. apr 2007 jeg mener heller ike at et forbud er vejen frem - det vil bare gøre visse racer mere interessante for suspekte typer og ordenlige mennesker vil ikke længer eje dem

• #16   15. apr 2007 Ja det er jo det så bliver der bare et forbud mod en anden race også kan man jo blive ved...

• #17   15. apr 2007 Ja, jeg mener også som hunde ejer er man forpligtet til at gør et stor stykke arbejde, uanset race. Men der er jo nogle racer som kræver mere end andre, og problemet opstår, når de såkalde "muskelhunde" ender i de forkerte hænder, fordi ejeren ikke ved en skide om racen, og hvad den kræver af ejeren.... Eller at ejeren slet ikke er egnet til at have sådan en race, det er dem som ødellægger deres ry, og ikke hunden....

• #18   15. apr 2007 Susanne L

Nu er jeg ikke med. mit svar er til KARIN H :

Jeg ved godt at man ikke kan bruge alle hunde til brugshundearbejde som er alsidigt..
    //Babett

• #19   15. apr 2007 Babet: giver dig egentlig bare ret - læs det jeg skrev inden du skrev i tråden. Man kan jo ikke sige an aggresivitet ikke kan være racebestemt

• #20   15. apr 2007 skule jeg gi vores bella mundkurv på ,, ?? så blir det først den dag alle andre osse gør det med deres hunde ,,, jeg møder nemli flere hunde på stranden som knurrer og bider efter bella , selv om hun intet har gjort !! hun tror nemli bare at alle hunde vil lege ,,,jeg lærer hende at der skal ikke knurres når man leger ,, så de hunde som knurrer skal da osse ha mundkurv på ,, ALLE ELLLER INGEN ,,,

• #21   15. apr 2007 Alias: ;O)

• #22   15. apr 2007 Alias

Hi hi...ja, og hvad skal vi med underskriftindsamlinger når alle mennesker er ens. Så tænker de vel også ens....og alle mener det samme ;O)

• #23   15. apr 2007 Alias

LoooooooooooooooooooooooooooooooL ;O)

• #24   15. apr 2007 B.M .. super skrevet smiley Er helt enig med dig

• #25   15. apr 2007 BM: hatten af for dig - du er en ansvargsfuld ejer at denne race - og netop fordi der også findes personer som dig, skal der gøres noget, så det ikke ender med forbud af flere racer. mundkurv er ikke løsningen, men at politiet får resurser nok til at håndhæve den lov der allerede er der.

• #26   15. apr 2007 Bm rigtig godt skrevet...

Så er der vist ikke så meget mere at sige...

• #27   15. apr 2007 BM..

Hvor dejligt konstruktivt!
    Præcist hvad jeg efterlyser.... og det er DET der er vejen frem for muskelhundene. Dialog om hvad der skal gøres - tiltag (inden for avlen) osv.

Jeg ville da heller aldrig sælge en hvalp til en familie der "ikke skulle bruge den til noget". Så vil de ende op med en skør hund der sidder i loftet.
    Så det er da op til opdrætter at sørge for hvalpene kommer de bedst mulige steder - og ikke bare fordi et gråt uhyre er smart at blive set sammen med.

Hvis man havde delt avlen på jagthunde i 1936 og aldrig præsenterede dem for vildt eller andet og så i 2007 tog et kuld på 8 med på jagt - ville mindst 4 vise sine medfødte egenskaber omgående. Det ligger så latent i hunden så man simpelthen ikke kan kvæle dens egenskaber.

Så mon ikke det samme gælder alle andre brugsracer?

Til Stig har jeg intet at sige. Han har åbenbart ikke læst hvad jeg skrev *SUK*

• #28   15. apr 2007 Godt indlæg =o)

Jeg skriver heller ikke under.. Vores den mindste er blevet angrebet ud af den blå luft og hun lider store psykiske traumer nu.. hun kan slet ikke tåle synet af en anden hund..

Den skal faktisk bare snuse til hende, så smider hun sig helt fladt på græssset og hyler som en stukket gris.. =o(

• #29   15. apr 2007 B M: det var da utroligt, hvor er det skønt at læse sådan et indlæg fra en muskelhunds ejer!! klap klap klap!!!, DU VED: hvad din hund er istand til- og bravo! fordi du vil sige det...., har selv oplevet flere angreb fra muskelhunde(heldigvis ikke rigtig på mine egne, det skulle da lige være min venindes hvalp på 15 uger der farede i flæsket på Groggy, det skal nok blive en "dejlig" hund når den blibver stor!!!), men gid at andre muskelhunde ejere vil hoppe i din båd.

• #30   15. apr 2007 Jeg har ikke set dette foreslag nogen steder.. Det eneste mudkurveforeslag jeg har set fra DKK er den hvori de efterlyser bedre forudsætninger for politiet til at bruge den eksisterende lovgivning der allerede lader dem påbyde farlige og potentielt farlige hunde mundkurv.

Mig bekendt er en veltilpasset amstaff eller anden *muskelhund* ikke farlig og andre racer kan også gå under farlig ved opdragelsesfejl, så hvad er problemet?

• #31   15. apr 2007 ellers vil jeg gerne have et link.. og det har jeg bedt om før, men ikke fået det (eller, jo, men det henviste til det foreslag som jeg nævnte før)

• #32   15. apr 2007 Søster:

Er det det her link du vil ha'.
    http://www.redmuskelhunden.underskrifter.dk/

• #33   15. apr 2007 Nej.. et link til lovforslaget

• #34   15. apr 2007 Ja hvis du tror det ganske enkelt kun går ud på ejeren!!!, og ikke hunden , der racemæssigt kan have brister, så GOOD LUCK!!!, har set familihunde- en Dogo f.eks æde en hund, og ejeren stod tilbage med pølsesalat som fingre, barnevogn og en kone i chok, han havde ikke opdraget sin hund til at være ond, men FANDT UDAF at hunden var det!!, jeg har mødt flere til træning sige min hund kan med alle, med det resultat de har bidt sig fast i andre hunde.

• #35   15. apr 2007 Ja til mundkurv til dem der ikke fatter at styre deres hunde men synes sku ikke det skal gå ud over alle de seriøse folk der har muskelhunde og kan styre deres hunde eller tager deres forholds regler. jeg ville aldrig lade kaiser løbe frit hvor jeg kan møde andre hunde da han aldrig har kunnet sammen med dominernde hunde. så han er altid i snor medmindre vi ved der ikke er andre eller vi kan se meget langt som f.eks på stranden. så hvorfor skulle han ha mundkurv på når han aldrig får lov at komme i nærheden af andre hunde. Men hvis vi havde et politi der gad gøre noget ved det så kunne den lov vi har i dag med et par små ændringer gøre perfekt for så første gang en hund overfalder en anden så er det et tilhold om at den skal føres i snor altid anden gang er det Mundkurv på altid når den er unden for egen grund 3 gang er det konfiskering eller aflivning. Synes sku ikke man bare skal skære alle over en kam det vil være det samme som at vi siger alle invandrere skal gå med håndjern altid bare fordi der er en mindre tals gruppe der ødelægger det for alle de andre.
    Ved at der sikkert er en del der er uenige med mig og det er os helt fint.

• #36   15. apr 2007 Christian G

Jeg ville også helst se de der har styr på ikke skulle bære en mundkurv. Men hvordan adskiller man hvem er hvem?
    Hvordan skulle dette gøres?

• #37   15. apr 2007 Jamen vi skal ha fat i diverse organisatrioner hundeklubber og ikke mindst politiet og vores politikkere så vi kan få lavet loven ang muskelhunde om så der kommer faste regler for hvad hvordan og hvornår en ejer skal straffes og hvad der skal ske med hunden. Jeg ser et land som sverige hvor SKK har gang i noget af det rigtige med at det er ham/hende bag snoren der bliver draget til ansvar. ud over dette synes jeg der skal tages fat i alle se hunde klubber i dk som ikke tillader at muskelhunde på deres trænings anlæg det eneste de bidrager med er at der kommer flere af de adfærdsvansklige hunde som ingen kan styre. desuden skal de enkelte avlere også være mere opmærksomme på hvem det er de sælger til. Jeg ved godt min plan ikke er fejl fri men mener det er et godt skridt i den rigtige retning. men ikke mindst skal vi ha fat i medierne og få dem til at drosle deres sesations dækning af overflad lidt ned ikke at de ikke skal skrive om det for self skal det ud til folket men deres måde at skrive tingene på og den måde de behandler de enkelte sager på kan gøres på en måde så alle kan drage nytte af det. Oplyser medierne folk i stedet for at skræmme dem så ville der heller ikke være dette had mod muskelhunde typerne i gadebilledet også var hunde heller ikke så interresant for de forkerte grupper så smutter de sku nok tilbage til deres slanger og andet i stedet! og lader de seriøse om at ha disse hunde!

• #38   15. apr 2007 Christian G

Ja - lyder som et godt udlæg. Og det kan der bygges noget fornuftigt i.

Jeg tror bare det bliver MEGA svært at overbevise fru Jensen om hun og hendes hund ikke behøver at frygte noget mere. Og her taler jeg nok ud fra min egen ustikkerhed og hvordan jeg vil undgå konfrontationer i fremtiden. Dvs . ikke komme offentlige steder mere.

Så skal det have en hurtig virkning - må det være opdrætterne man appelerer til - stiller nogle krav til bl.a.
    Evt give en slags "kørekort" til at gå uden mundkurv fx..?

Eller er det hen i skoven?

• #39   15. apr 2007 Synes at det er ærgeligt at man er nød til at opleve hvad en muskelhund er istand til ved at se det ske det kunne nok havde været udgået hvis man hvis hvad man købte før man valgte at købe en muskelhund. Synes at det er forkert at der skal ske uheld før man ved havd man har mellem hænderne....

• #40   15. apr 2007 Kan kun sige at jeg har skrevet under!

Syntes ikke at man kan lade en hunderace lide for noget som vi mennesker har gjort. Forstået på den måde at enhver hund jo faktisk kan være "farlig" hvis den havner i de forkerte hænder.

Nogle siger så at en lille hund ikke kan gøre så meget skade som en stor hund, og det er selvfølgelig rigtigt, hvis man kun bedømmer ud fra de synlige skader.Men kigger man på de psykiske skader, så tror jeg ikke der er den store forskel om man er blevet skambidt af en stor eller lille hund.

• #41   16. apr 2007 Hmmm - har nu aldrig hørt om en Pomeranier der har bidt en anden hund ihjel?
    En Puddel?
    En Pekingeser
    En Labrador?
    En Gravhund?
    En Korthåret Hønsehund?
    En Vizla?
    En....og listen er MEGET lang!

Kommentér på:
Mail om muskelhunde

Annonce