704 visninger
|
Oprettet:
Stjæler mad :S {{forumTopicSubject}}
Jeg har et problem med min 5 måneder gamle gårdhund, han er helt tosset med mad, og vil gøre alt for at få fat i det.
- Han har efterhånden lært at det er strengt forbudt at tigge eller snuppe mad fra både stuebordet og bordet i køkkenet, men når der er gæster, og vi spiser ved spisebordet, er han helt syg. Vi har en gang været ude for at han har hoppet op på bordet og spist af maden. En meget pinlig affære. Vi prøver og prøver, men ingen ting virker, og vi håber på en fredelig juleaften, hvor anden ikke ender på gulvet!
- Er der nogen der har ideer, for jeg har virkelig brug for noget hjælp.
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 512 Svar: 12.411
Jeg tror, I er nødt til at lære jeres noget tilsvarende, for det lyder ikke som om han kan håndtere overhovedet at være i nærheden af bordet.
I kan evt. lære ham at han skal være i sin kurv imens, men det er nok lidt meget forlangt af en 5-måneders hvalp. Det er jo adskillige timer man sidder og spiser bla. juleaften.
jul 2009
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 95 Svar: 2.275
Allerede når hunden lægger an til at tigge, så skal du blokere ham med din krop... Altså rejse dig op og blokere for bordet med kroppen og få ham til at bakke væk fra bordet... Dette skal så gøres hver gang han lægger an til unoder...
Måske ikke så fedt at skulle rejse sig konstant når I har gæster, men hellere det end han hopper på på bordet. Og på et tidspunkt fatter han vel budskabet
Stjæler mad :S