{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.413 visninger | Oprettet:

hjælp - vores hund stjæler maden :S {{forumTopicSubject}}

hvad gør man, når ens hund (Woddy) hele tiden hopper op og stjæler mad fra køkkenbordet, mens man ikke er der? vi har tit fanget ham i det, og når vi prøver at skælde ham ud over det, er det som om, det bare ikke trænger ind... han går straks hen og gør det igen :S

aner ikke hvad man kan gøre for at lære ham fra det. han gør det, selv når han lige har spist...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp - vores hund stjæler maden :S
  • #1   27. dec 2009 Så må du gøre som mig, hav ikke mad på køkkenbordet. Her i huset har vi en tyvagtig kat

• #2   27. dec 2009 Enig med Alice:

Stil maden,m så han ikke får held til at tage noget. På den måde undgår I ærgelser og konflikter!!

• #3   27. dec 2009 jamen vi prøver også at gemme det væk, men det er utroligt, når man lig ha sat noget på bordet, og så går væk fra det i bare nogen minutter... Og så kommer Woddy, gående med det i munden : /

vi skubber al mad ind til kanten, så han normal ikke kan nå. Men det er besværligt, hvis man er ved at lave mad, og lige smutter kort og at det så bliver taget

• #4   27. dec 2009 man kan ikke gøre noget bestemt? nogen belærings-metoder?

• #5   27. dec 2009 Nej, han er en retrieverhvalp. De kan stjæle ALT hvad der er værd at stjæle (og spise). Men ellers må han jo ud af køkkenet imens I laver mad, hvis I ikke kan holde øje med ham?

• #6   27. dec 2009 kan vi ikke, hvis vi stiller ham udenfor, kradser han vores vinduer i stykker og ellers er vi nød til at holde ham i et meget lille rum... som er lidt synd at skulle gøre... det er også træls, at det også er begyndt at smitte lidt af på vores ældre hund Sniff.
    Hun kunne normalt aldrig finde på det, før han begyndte med det :S
    og vi holder som regel øje med ham, men alligevel lykkes det... men der er vel ikke andet at gøre, end at holde mere øje med ham så..? selvom vi gør det meget i forvejen..

• #7   27. dec 2009 Nej der er ikke andet at gøre end at holde mere øje med ham. Hvad med et børnegitter? Så vil han stadig kunne se jer, men ikke komme ud i køkkenet?

• #8   27. dec 2009 hvis i kan så sæt babygitter op så må de begge være lukkket ude på den måde.. men alligevel kan de stadig se jer og i kan snakke med dem..

• #9   27. dec 2009 Ellers må du træne din hund til.... at den kun må tage mad , når der bliver sagt .............Vær'sko..........eller sende den hen i sin kurv og sige den skal blive liggende der....... til i siger den må rejse sig.....

Go' fornøjelse..... og godt Nytår... :O)

• #10   27. dec 2009 Mine to madører ville gøre det samme hvis de kunne komme afsted med det!!

Der er ikke andet at gøre end at stille maden så han ikke kan komme til det.

• #11   27. dec 2009 Træn med ham, lær ham at spise på kommando. det har jeg lært min hund, taber jeg noget lækkert på gulvet lader hun det ligge indtil værgso lyder.
    Til gengæld er det værre med katten som kan åbnr mange båtter og kagedåser

• #12   27. dec 2009 Så lad være at stil maden på bordet???

Eller luk hunden ud når i skal spise smiley eller i et andet rum
    og så lad ham pive hvis det er det han gør smiley

og bom problemet er løst smiley

• #13   27. dec 2009 suk... xD

må vel bare prøve at lære ham det med at spise på kommando. han er dog ekstremt tungnem for at sige det ligeud... så han kræver en del at lære smiley
    men ellers lyder det med et babygitter som en go ide

havde ellers håbet der var nogen lærings-metoder til den slags.

• #14   27. dec 2009 Han er jo stadig en hvalp.......... Hvis han ikke får held til at tage noget fra bordet, holder han jo op med at prøve på et tidspunkt. Hunde gør det, der kan betale sig for dem. Og så længe han kan forvente at der er noget godt på bordet, så længe vil han hoppe op.

• #15   27. dec 2009 selvfølgelig smiley vi håber også det bliver bedre med alderen, når mad normalt ikke interessere ham så meget mere. vi har bare aldrig haft det problem med nogen af vores andre hunde før, så derfor jeg spørger smiley men må bare være tåldmodig og skjule maden bedre

• #18   27. dec 2009 Altså min hund har lært, at når man laver noget i køkkenet, så skal han blive i stuen, og så ligger han lige på kanten i døren og holder øje med hvad vi laver derude. Han er også opdraget til først at tage noget når der lyder et vær´sko... Til gengæld så har jeg også lært, at man ikke skal lade noget som helst stå på sofabordet i stuen, når man går i seng, for så er det der garanteret ikke dagen efter. Han har engang slået en krystalskål i stykker, da den var fyldt med vingummi og han havde efterlade EN.....

Kommentér på:
hjælp - vores hund stjæler maden :S

Annonce