430 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

hund og baby? lidt langt hund og baby? lidt langt

Godmorgen alle sammen.

Min kæreste og jeg ejer den dejligste hanhund, basse på 14mdr. han kan SLET ikke lide børn, han knurre og gør, og hvis vi ikke holder ham tilbage er jeg sikker på at han ville gå på dem.
vi har prøvet alt, godbidder, distrahere ham med legetøj og rost ham ved ønsket adfærd. men ingen af tingene virker, vi har nu trænet det i små 6mdr??

jeg bliver så ked af det vær gang han opfører sig på den måde, og folk vender sig om og siger at jeg skal holde min bidske hund inden for mine fire vægge så han ikke gør skade på nogen smiley ??

Min kæreste og jeg går og leger lidt med tanken om at få barn i den nærmeste fremtid, eller i hvert fald prøve smiley *GG*
Men vi er lidt utrygge med det, hvis bøtten ikke vender, mht til basse og børn?

Er der noget jeg har overset mht træningen?
Alle gode råd bliver taget til os, med åbne arme..

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hund og baby? lidt langt
  • #1   10. nov 2009 Det kan være han som hvalp har haft en uheldig oplevelse med børn. Så kan det godt være svært at træne ud af ham.

Vores er heller ikke vild med børn, de er vidst lidt farlige. Men vores datter acceptere han fuldt ud som en del af flokken. Når han gør f.eks. så ligge emma en hånd op på nakken af ham så stopper han og slikker hende i hovedet.

Vi var meget i tvivl om hvordan det ville gå, men heldigvis blev vores forventninger gjort til skamme.

Vores har dog alrig gjort udfald mod barn, kun sagt fra hvis det blev for meget og for mange.

• #2   10. nov 2009 Jeg ville ønske jeg kunne gi dig et godt råd, men jeg står med nøjagtigt samme problem! Min lille Ulv har det dog bare sådan med alle mennesker der udviser den mindste utryghed ved ham. Og jeg aner ikke hvad jeg skal gøre. Jeg har prøvet alle de samme ting som du beskriver og overvejer nu en dyreterapeut. For det er virkelig et stort problem!

• #3   10. nov 2009 line h
    ja, jeg har også hørt at de fleste hunde acceptere barnet som en del af flokken, men derfor kan man ikke lade vær med at tænke over hvordan lige netop basse vil reagere..

celina
    har haft en hundehvisker ude hos os, og han sagde at det var en dårlig oplevelse, og at vi 'bare' skulle træne og træne til det er væk..
    det er sgu nemmere sagt end gjort, ik? smiley

• #4   10. nov 2009 Har i prøvet at 'øve' jer med et barn der ikke opsøger hunden ?
    Kan godt forstå at det er skræmmende når der kommer sådan et lille minimenneske imod én med underlige hurtige og uforudsigelige bevægelser...

Min søn har selv med sin tilstedeværelse (udenfor) vænnet et par utrygge hunde til at børn ikke er farlige, fordi at han netop bare tuller rundt i buskadset og græsset og gør sit og så er hundene faldet til ro og har faktisk endt med at opsøge ham.

• #5   10. nov 2009 stine p

ja, det er prøvet - jeg har en fætter på 10 år, som jeg forklarede at han bare skulle ignorer basse og 'passe sig selv', men basse faldt ikke til ro og lå og knurrede, og lavede det der 'vuf', som om han bare skulle blive ved med at advarer..
    hver gang han kiggede på min fætter og ikke knurrede ell. gøede fik han ros og lækre godbidder, det virkede i 2min, så blev han gal igen..

• #6   10. nov 2009 Jeg har selv mødtes med en pige herinde fra der havde en hund som ikke var vant til børn og der mødtes vi på nogle store grønne arealer. Hunden var ikke det mindste interesseret i Emma hvor Emma var meget interesseret i ham. Men vi havde faktisk en hyggelig eftermiddag. Dog viste hunden stadig ingen interesse for Emma men det var en meget god måde at gøre hunden vant til børn på.

Så vil give Stine ret, tror det ville være en god ide at finde et barn som kan underholde sig selv uden at styrte hen efter hunden med det samme og selvfølgelig på afstand og over en masse gange...

• #7   10. nov 2009 tak for rådet mia..
    det skal afprøves smiley

• #8   10. nov 2009 Du skal aldrig prøve at vænne hunden til børn når i er indenfor !
    Det gør at hunden fokuserer totalt på barnet fordi at der ikke er meget plads og den skal hele tiden forholde sig..

Ud med jer på nogle store arealer og så leg mens barnet er i nærheden..

Og så synes jeg generelt at det er en dårlig idé at hunde lærer at forbinde børn med mad !
    I mine øjne bør børn og hunde leve ved siden af hinanden og nyde hinandens selskab men så heller ikke meget mere, når barnet er under 10-12 år..
    Mine børn har ikke den store fysiske kontakt med vores hund.. De aer hende lidt engang imellem (Mine under er 1 og 3 år) men det er også det.
    Hunden deltager ikke i børnenes leg og børnene må under ingen omstændigheder opsøge hunden når den ligger og slapper af.
    Til gengæld snakker vi rigtigt meget om hunden, kigger på hende og når vi er ude får børnene lov at kaste bold til hende...

Synes ikke at det er godt når barnet skal være med i alt omkring hunden..
    Og slet ikke at give den godbidder før de når en vis alder..

Og til sidst så synes jeg at du skal prøve med nogle mindre børn. Et barn på 10 år kan godt virke mere truende end et barn på 4-5 år..
    Du er velkommen til at komme til Ringsted en dag og komme ud på de grønne arealer med mig og min søn på 3 år. (Altså i snor så Basse ikke starter ud med at æde min søn*G*)
    Jeg har kun haft gode resultater med det smiley

• #9   10. nov 2009 jeg har heller ikke turde lade min fætter have noget med mad og basse at gøre, både fordi at han elsker ALT og ALLE lige så snart han finder ud af de har mad, og så kan han godt blive anmasende, og hvis så barnet ikke har en godbid og basse er for tæt på, det tør jeg slet slet ikke...

stine p
    jeg vil meget gerne komme til ringsted, så vi måske kan få vendt bøtten på basse.
    skal også lige siges at basse er en meget stærk psykisk hund, og meget meget stædig..
    men hvis du har tiltro til mig og basse, vil jeg meget gerne aftale noget nærmere med dig smiley

• #10   10. nov 2009 det er jo også vigtigt at tænke på at det ikke er nok at hunden acceptere jeres barn som en del af flokken, jeg har selv børn og vi har legekammerater på besøg nærmest hver dag, skulle man så spærre hunden inde hver gang?

jeg kan kun tale for mig selv, det er altså ikke fordi jeg råder dig eller noget, men jeg ville personligt få aflivet sådan en hund, for det første ville jeg aldrig selv have sådan en hund nu hvor jeg har børn, men også fordi jeg kan forstå de mennesker der beder jer om at holde hunden hjemme, sådan ville jeg ærlig talt også have det hvis jeg kom gående med mine børn og mødte en hund med den opførsel, tænk hvis det en dag gik glat og den slap ud af jeres have, snoren knækkede/smuttede ud af hånden på jer eller lign., den risiko ville jeg ikke være villig til at løbe

• #11   10. nov 2009 aflivning synes jeg personligt selv ikke kommer på tale før vi har prøvet alt, han er jo heller ikke så gammel endnu, og i takt med at han bliver ældre, kan det sagtens være han vender bøtten.. selvfølgelig ikke af sig selv, men ved træning og træning ..

- synes ikke at man bare afliver dyr, fordi deres opførsel ikke lige er perfekt. hvis man har prøvet alt og stadig ikke ser en bedring - jo, så kan det nok komme på tale - men slet slet ikke før...!

• #12   10. nov 2009 Du skal være så velkommen.
    Hvis du selv er psykisk stærk og også så stærk at du selvfølgelig fysisk kan holde Basse i snoren så synes jeg at vi skal gøre et forsøg !
    Så kan i komme herhjem og så kommer min søn og jeg ud til bilen og så kan vi følges ned til de grønne arealer.
    For det meste er det en trussel for hunde at møde noget lige frontalt, men går man ved siden af noget så er det ikke lige så faretruende. Så det ville være en god start..
    Det behøver jo ikke at være så lang tid ad gangen (Nu ved jeg ikke lige hvor du bor, men så kan i jo komme et par gange og så kan det være at Basse lige så stille vænner sig til situationen.)
    Hvis han slet ikke kan slappe af, så kan vi også prøve at tage min tæve med ud så kan det være at han glemmer det farlige barn..

Jeg har selv har en stor dominerende Rottweilerhan, så kender godt til Basses psyke, nu du skriver at han slægter Rottweileren på.

• #13   10. nov 2009 "Jeg har selv HAFT en dominerende Rottweiler skulle der stå"

• #14   10. nov 2009 Jeg er bomstærk *G* (ironi kan forekomme)
    Ej, jeg er vant til at arbejde med heste, så basse er ikke så stor en mundfuld, og det er ikke sådan at han springer frem i hovedet på dem, han sætter sig ved min side hvis det er det han får besked på smiley

Jeg bor ved kalundborg, men er villig til at kører til ringsted smiley
    - det er godt at du har en tæve, for basse kan ikke med andre hanhunde, smiley

• #15   10. nov 2009 Nu siger jeg heller ikke at jeg ville aflive en hund fordi dens opførsel ikke lige er perfekt, men når den opfører sig som om den vil springe på børn ville jeg ikke tage chancen, det er jo ikke det samme som at have en hund der er overgearet når der kommer gæster eller lign.
    Og som sagt var det også ud fra min egen situation med en i huset konstant

• #16   11. nov 2009 Jeg synes der er mange gode råd men tror ik hverken godbidder eller børn der er ligeglade med hunden ville virke på min. Han er sådan set lige glad med mennesker/børn så længe de ikke er bange for ham. Det er når de udviser nervøs adfærd at min hund blir "dum". Han hopper op ad dem og napper i fingrene.(han er meget lille)
    Men er der evt. nogen af jer der har erfaring med en god hunde terapeut eller andre gode råd så hører jeg meget gerne fra jer!

Kommentér på:
hund og baby? lidt langt

Annonce