{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.892 visninger | Oprettet:

Hjælp til fly transport. {{forumTopicSubject}}

Hej! Jeg skal hente min nye amstaff. hvalp i belgien på fredag, men mangeler en rejse taske/box og havde hende i. skal flyve med sas og deres regler siger 40 lang, 25 bred, 23 høj og max 8 kg med hund i. Hmm.... har ledt over alt og kan sku ikke finde nogen med de mål. Er der nogle der hjælpe, og kender til hvor jeg kan købe sådan en ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til fly transport.
  • #1   1. nov 2009 mener at de har en i maxizoo. men er du sikker på at en amstaff kan være der i? Synes nemlig at den var ret lille endda til en fb hvalp.

  • #2   1. nov 2009 Syntes også det lyder lidt småt. Tager ned og ser på den imorgen smiley .Tak
    .Det er fordi hun skal i kabinen. Det tager ca, 1 time og 30 min flyve ture hjem, ellers kan jeg vel snige hende op på skødet smiley


  • #3   1. nov 2009 (link fjernet)

    noget lignende det her, må da kunne findes i en dyrehandler.. nu vejer min kun 5 kg, så han er jo en mindre hund, men vi flyver flere gange o året, og aldrig er tasken blevet målt eller lignende..kun vejet - så du sjal finde noget i nylon eller lignende smiley har købt min på smiley dog, super smart


  • #4   1. nov 2009 Ok så skal nok tænke mere på vægten end at den holder målene helt til stregen. Tak. Er ved og gå lidt i panik for tiden nærmer sig jo, og gider ikke stå i brussels lufthavn og hun måske ender i lastrummet :).


  • #5   1. nov 2009 Ja det havde jeg gjort.. ikke at du kommer anstigende med en kæmpe sportstaske hehe, men find noget hvalpen kan ligge trygt og rart i, behøver jo ikke være kæmpe for t hvalpen kan ligge der, de ruller sig jo tit sammen.. jeg flyver 6 timer med min når det er.. og selvom hans er en letvægter taske af noget stærkt nylon gejl, ikke prangende, bare meget praktisk hehe så ender han alligevel på vægten med knap 7 kg.. og han vejer kun li knap 5 uden sin taske smiley

  • #7   1. nov 2009 Denne er godkendt til fly.. Men kun til hunde op til 5 kg.. Så lidt trængt tror jeg det bliver..

    Bubbie, som vi lige har hentet vejede omkring 4,5 kg som 8 ugers..

    http://www.smileydog.dk/shop/bowler-bag-sort-1863p.html


  • #9   2. nov 2009 Højst 8 kg.. ved de fleste..

  • #11   2. nov 2009 De er blevet lidt strengere med reglerne og taskerne, så tror ikke markedet helt er fulgt med.. Det er dumme mål ikke rigtig noget midt imellem...

  • #13   2. nov 2009 Det bedste man kan gøre er at ringe dem op og spørge, få på SKRIFT når man har fundet en taske, at den er ok...

    Mange vil have de skal være vandtætte i bunden....


  • #14   2. nov 2009 Ja - I reglen er den kasse for lille.

    Hunden skal kunne strække sig - og stå oprejst uden problemer.

    Men jeg synes du for en sikkerhedsskyld skal kontakte Kastrup lufthavn, og spørge hvilke krav de har, somme tider kan man også leje/købe bokse gennem dem.

    Det er surt hvis du ikke opfylder kravet med størrelse og type-kasse (fly-godkendt) for da risikerer du at de tilbageholder hunden og finder en anden kasse, som du så kommer til at betale ekstra for...


  • #15   2. nov 2009 Line

    Det du remser op der, er når hunden skal transporetes i "lastrum"

    Ikke samme regler når hunden er med i kabinen.. idet de tasker man bruger kan åbnes så hunden kan sidde og kikke ud...



  • #16   2. nov 2009 Jeg flyver til Milano torsdag aften for at hente Michael, og flyver hjem fredag morgen jeg skal give 60 euro for at få ham med.
    Så har han så også den største vari kennel kasse der måler
    L 102 x B 69 x H 76 så han har massere plads i de 2 timer han flyver
    Det er da billig.


  • #17   2. nov 2009 ja, det er langt billigere at have hunden med på egen billet, frem for at sende den selv...

  • #18   2. nov 2009 Har du husket at bestille plads til hunden på flyet.

    Du kan medtage kæledyr i kabinen, hvis dyret befinder sig i en transportboks under hele flyvningen. Der tillades kun et bestemt antal dyr om bord pr. afgang, så du bedes bestille plads til i god tid, hvis du vil være sikker på at få det med i kabinen. Bemærk venligst at andre dyr end katte og hunde er velkommen til at flyve med os som cargo.

    (link fjernet)


  • #19   2. nov 2009 Når hunden skal med i kabinen skal den kunne være i en taske, der skal kunne stå under det sæde, der er foran dig. Derfor de små mål.

    Det er af sikkerhedsmæssige årsager.

    Jeg ville helt klart ta en snak med dem i lufthavnen, så du VEd, at tasken er ok osv.

    Det er en helt anden snak, hvis hunden skal med som cargo............


  • #20   2. nov 2009 Hej igen! 1000 tak for jeres hjælp og gode råd :). Så lykkes det mig og købe en taske, en sort nylon som den Charlotte dkk snob bruger når hun rejser med hendes hunde. Håber den passer fly selskabet smiley hihi. Jeg har også husket og bestille plads til vovs da jeg købte billet, mener jeg skal betale 350 kr for at havde hende med hjem (hos sas). Gløder mig vildt til på fredag, og specilet til lørdag når vi kommer hjem til familien her (består af 2 børn på 13 og 7 . farmand og en amstaff. han på 6 1/2 år) åh bare vores hund her hjemme kommer til og syntes om hende,det er nok min største bekymring om det nu går godt. Kryds finger for det.....:)

  • #21   2. nov 2009 Hej igen! 1000 tak for jeres hjælp og gode råd :). Så lykkes det mig og købe en taske, en sort nylon som den Charlotte dkk snob bruger når hun rejser med hendes hunde. Håber den passer fly selskabet smiley hihi. Jeg har også husket og bestille plads til vovs da jeg købte billet, mener jeg skal betale 350 kr for at havde hende med hjem (hos sas). Gløder mig vildt til på fredag, og specilet til lørdag når vi kommer hjem til familien her (består af 2 børn på 13 og 7 . farmand og en amstaff. han på 6 1/2 år) åh bare vores hund her hjemme kommer til og syntes om hende,det er nok min største bekymring om det nu går godt. Kryds finger for det.....:)

  • #22   2. nov 2009 Tak charlotte :). du giver mig helt ro i sjælen nu, med hensyn til flyveturen.

  • #23   2. nov 2009 Nå ja - havde ikke set det var indendørs transport... Men det skal man da også have særlig tilladelse til...

  • #24   2. nov 2009 Ok smiley jo - så skal man bare være sikker på de tager imod i selskabet smiley nu er min Buller nok lige blevet en del kilo for stor smiley men god måde at transportere en hvalp, der ex. vis - er købt udenlands.

    Jeanette D:

    Kunne smadder godt tænke mig at høre - hvad det er for en hund du skal til Belgien efter?
    Du skriver Amstaff? mener du dermed en blanding, eller en ægte amerikansk staffordshire terrier? Undrer mig lidt over, at du tager den med helt fra Belgien af - medmindre den er ren? smiley


  • #27   2. nov 2009 LINE T : Ja det er en ægte Amerikansk staffordshire terrier :)...

  • #28   4. nov 2009 jeanette D:

    Super - dejligt at høre smiley

    Undredes en smule da du havde skrevet amstaff - flertallet der bruger denne, har som regel en blandingshund, og kalder den stadig amstaff, desværre...

    Men pøj med det lille myr, der skal nok blive liv og glade dage med den anden vovse også smiley


  • #29   4. nov 2009 Kom lige til at tænke på, om du har ansøgt fødevarestyrelsen om import af ikke vaccineret hvalp(rabies). Den skal du nok kunne forevise i lufthavnen...bare lige en tanke:-)

    held og lykke på turen..


Kommentér på:
Hjælp til fly transport.

Annonce