{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
746 visninger | Oprettet:

overvægt {{forumTopicSubject}}

Hjælp min caviliehan på knap 7 år vejer nu 15 kg, og er fed, hjælper ikke noget med slankekost, selvom den kun får den mængde der står, nu får den bare kogte grønsager og kogt kylling, men kan den leve af det, hvad med kogte ris,er det ikke godt. eller feder det mere. svar kun hvis i ved noget om det, og ikke kun hvad i tror, det er ret vigtig den taber sig nu.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  overvægt
  • #1   24. okt 2009 Hvad med motion? Hvor meget motion får den hver dag?

Og jeg ville finde et lightfoder fra dyrlægen og så tage lidt fra og erstatte med grønsager.

Hvis du vil fodre som du gør nu, så skal du lige have dyrlægen indover, hvad jeg mener du bør gøre under alle omstændigheder, for den må jo heller ikke tabe sig for hurtigt..

• #2   24. okt 2009 Han får ikke ret meget motion, han gider ikke gå ret langt, og leg i haven med den lille tæve på 14 mnd jeg har gider den heller ikke, den vil geren ud og gå , men den vralter bare afsted, og vil hjem igen, er ved at blive lidt bekymret for ham, da det jo ikke er sundt for hans hjerte det her.

• Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.789
    #3   24. okt 2009 Cavaliere har stor tendens til at bliver overvægtige, desværre :o(
    Og det er hammer svært at få vægten ned, men det er nødvendigt, da de overvægtige Cavaliere kan udvikle HD. Min mosters døde af overvægt (næsten 20 kg) - han havde fået HD og løse knæ.

Ville skyde på at motion og vedholdenhed er den eneste vej frem. Skrot godbidderne, da det er de største syndere. Brug i stedet en del af dagsrationen (maden) som godbidder.

Min gamle Cavalier vejede 14 kg da jeg fik hende. Jeg klarede at få hende ned på 10, inden hun døde.

Det skal nok lykkes.

• #4   24. okt 2009 Hvis hunden kommer på en passende mængde seniorkost og får lov til at røre sig en masse, så burde den kunne tabe sig.

Det er fuldstændig ukontrollabelt at give den ris og kylling - for ikke at sige alt for mangelfuldt i forhold til næringsstoffer.

Har du haft dyrlægen indover?

• #5   24. okt 2009 Her er Lotus konstant på light foder. Jeg kan simpelthen ikke holde hende bare LIDT nede i vægt på andet. Og nej, hun får IKKE hvad der står på posen. Hun får nok 1/3 del af det, som man, fra producentens side, mener at hun skal have. Så find et godt light produkt, skær ned i fodermængden og brug kun en del af dagsrationen som godbidder. SKAL hun have andet, kan det være en gulerod eller andet grønt.

• #6   24. okt 2009 Altså nogen hunde har ikke behov for den foder mængde der står på posen, så bliver de for fede, min DSG skal have en del mere gram, end hun vælger SELV at spise, og hun er fin og pæn slank, måske du skulle prøve at dosere mindre .. Og så "tving" hende til at gå lidt længere, gør det sjovt med lidt leg ind imellem osv.

• #7   24. okt 2009 Jeg ville "tvinge" den ud på gåture.. Og så gøre med kosten, som Mette (og jeg selv også) foreslår, at finde et godt light foder og så sætte ration ned og giv grønsager (som du gør nu). Men motion skal han altså også have lidt af.. Selvom han ikke vil

• #8   24. okt 2009 Susie -

Det er klart at han ikke vil gå tur når han vralter afsted med AL den vægt...
    Kender det fra mig selv. Det er ikke spor sjovt at motionere når man bare rundt med SÅ meget ekstravægt..

Start evt til noget hundesvømning med ham. Der kan han jo ikke bare nægte at svømme når han ligger der i vandet og samtidigt så mærker han ikke at det er hårdt på samme måde som når han skal slæbe 14 kg afsted på en gåtur.

Og så er kogt kylling og kogte grønsager bare slet ikke godt til en hund.
    Den får slet ikke hvad den har brug for igennem den slags foder..
    Almindelig afmålt mængde godt hundefoder og så ellers udtænkt noget motion som er måske lidt sjovere end at vralte afsted i en snor smiley

• #9   24. okt 2009 Jeg ville nok også gøre hvad jeg kunne får at motivere ham til at gå længere eller lege mere i haven... Alt for at han rører sig... Og som skrevet så bruge gans almindelig mad som godbidder eller noget andet sundt i sdete for de normale godbidder, for de sætter sig nok godt på ham...

Nu ved jeg ik hvor kræsen han er, men jeg skærer gulerødder i tern og har liggende i vand til godbidder for min hund. Ik fordi han er overvægtig, men mere fordi jeg sys det er et sundere alternativ. Han elsker dem. Mest fordi de knaser så dejligt tror jeg smiley

• #10   24. okt 2009 Stine P:

Gud ja, svømning er da en smadder go idé smiley

Kommentér på:
overvægt

Annonce