{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
965 visninger | Oprettet:

overvægt ---- {{forumTopicSubject}}

pølse er sat i binyrebarkhormon behandling - og dyrlægen sagde godt nok at en bivirkning kunne være overvægt -

de sidste år har vi slosset lidt med vægten og efter en hård indsats kom hans vægt også ned - men efter behandlingen er startet er det hele tilbage igen og mere til... og jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre --

han får slankefoder - og kun et minimum af godbidder -- han får lidt når de andre får - men han spiser det for det meste ikke. han er på ingen måde mad fikseret og vi motionere mere end mange andre.. han kan godt nok ikke gå så meget længere - men han går det meste af vores daglige tur på 1-2 timer, selvom det går langsomt og han ind i mellem skal have et lift.... men der ud over sover han mest..

jeg har selvfølgelig talt med dyrlægen om det og hun siger at jeg ikke gør noget forkert - og at hun syntes han med alle de sygdomme og lidelser skal pusle om ham den sidste tid - for om han dør af det ene eller det andet kommer ud på et... (lyder groteskt - men han er efterhånden ret svagelig)

han er en glad hund der nuller stille rundt. vi har besluttet at dette er status Q - bliver han ringere får han fred. men jeg syntes det er træls at have en fed lille bolle - specielt når de andre er så fine i formen ---

har i erfaringer med fodring og binyre behandling...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  overvægt ----
  • #2   8. okt 2008 hvis han har så mange sygdomme ville jeg nok sige skidt med vægten (altså indenfor rimelighedens grænser self -mener jo ikke at du bare skal hælde på ham).

For så har dyrlægen jo nok ret i at det før eller siden er slut uanset.

• #3   8. okt 2008 jeg kan overhovdet ikke få ham til at spise kartofler - eller andet grønt for den sags skyld.. har været forsøgt - har ellers prøvet med fastedage osv. men det giver ham heller ikke mere appetit --

som sagt så er det nok ikke selve det jeg fodre med der er hele problemet. men sat sammen med behandlingen er det rigtig svært at styre.. han får apselut minimum af slankefoder - også som sagt en lille mundsmag når de andre får noget godt.. men han spiser det sjældent..

lidt gør han men slet ikke i alarmerende mængder.. problemet har heller aldrig været så slemt før her den sidste tid hvor han bare bliver tykkere og tykkere..

• #4   8. okt 2008 michelle -- det er også lidt sådan jeg tænker -- han skal have det godt den sidste tid han er her -- og ikke jages rundt og holdes af foder --

det er lidt som at bede en 76 årig stor ryger igennem hele livet om at kvitte smøgerne for at forebygge dårligt hjerte --- selvom vedkommende fejler alt muligt andet og ikke har så meget andet glæde i tilværelsen en smøgerne.. *ss*

nu har jeg altid været ligeglad med hvad andre tænker med min klapvogn osv - men syntes det er træls når jeg kommer med de to unge slanke flotte hunde også min fede lille bolle som har besluttet at man ikke længere behøver være sort og have dækhår..

• #5   8. okt 2008 Hundemutter -ka jo kun tale for min selv (og ved ikke hvad din hund fejler), men var det min hund, som stod med en begrænset tid tilbage uanset hvad jeg gjorde, så tror jeg nu jeg ville lade den nyde livet i det omfang det er muligt, og så sige skidt pyt med den er tyk.

• #6   8. okt 2008 åhhh hvad fejler pølse efterhånden ikke --

han har petella - og gigt i hofterne og nu også i bagerste del at kroppen - han lider af luftvejs kolaps som selvfølgelig forstærkes af overvægten - fik han ikke binyren ville han formenteligt tabe sig og derved bedre få luft - men så ville han også få ondt pga gigten - pluds at binyren også skulle gavne luftvejene.. så det er at vælge imellem pest eller kolera...

han har cancer - der efter et ½ års ro er brudt ud igen. den sidder i huden - men kan i løbet at nul tid sprede sig til indre organer - derfor bliver han ca hver 2 til 3 md tjekket hos dylle..

igen så ville mange nok vælge at aflive - men han lider ikke og er stadig en glad og tilfreds hund.. siger dr dyr stop så stopper vi øjeblikkeligt.. eller bliver han dårligere end nu..

• #7   8. okt 2008 Hunden tager ikke en hel masse på spontant - men den bliver umættelig. Og den lagrer sin mad lidt ekstra godt, plus det, at fedtdepoterne bliver flyttet lidt rundt på.

Det betyder, at hunden ikke skal have mere mad, men til gengæld noget, der mætter mere.

Spørgsmålet er så, om ikke den vil være glad for det meste, den får tilbudt.

• #8   8. okt 2008 sorry ch -- forstår ikke helt det du skriver ???

problemet er jo her ikke den mængde han får -- han spiser ikke engang hele hans dagration af slankekosten - og heller ikke hvis vi tilbyder lidt ekstra godt.. han drikker til gengæld meget mere - men det var også en bivirkning dyrlægen sagde der ville komme

• #9   8. okt 2008 Ulempen ved de hormoner er, at vægten ræser i vejret uanset hvad du gør.. Jeg er på de piller med mellemrum og kan tage 5-8 kg på bare ved at glo på pillerne... Det er ikke kun fedt, det er også væskeophobninger i kroppen.. Jeg synes ikke du skal være være ked af at han ser sådan ud - nyd hans sidste tid i stedet...

• #10   8. okt 2008 det er os bare fordi jeg bliver grebet af panik ind i mellem over at jeg ved han ikke har så langt igen også tænker jeg at hvis bare han tabte sig så ville alt være godt -- eller hvis nu jeg lige fik dyrlægen til at kigge på ham en gang mere... har været rundt ved tre andre dyrlæger de sidste mdr for at få deres mening - og de siger alle sammen det samme.. er for det meste godt selv klar over at det er som det er -- men så er der lige de der svage øjeblikke hvor jeg tænker at der må da være nogen der ude som kan fortælle mig hvad jeg skal gøre for at lever for evig...

• #11   8. okt 2008 Åhhh Charlotte hvor jeg kender det ;-(

• #12   8. okt 2008 Hundemutter - hvad forstår du ikke?

Jeg lover dig, hvis hunden får en god portion binyrebarkhormon, så kommer han til at spise sin mad ;o)
    Man bliver sindssyg af sult.

(Har selv taget over tyve kg. på som følge af en højdosiskur. Efter otte ti måneder er de ikke væk)

• #13   8. okt 2008 Ja man ville ønske der kunne ske mirakler - det må også være hårdt at være vidne til Hundemutter...

• #15   8. okt 2008 ch -- jamen jeg forstod bare ikke helt hvad du mente med det du skrev - men har vist fattet det nu *ss*

igen så handler det nok mere bare om alt mit pylder over ham... man ønsker at gøre så meget -- og ja så er det lidt heldigt han stadig er her -- men stadig ønsker man at de lever for evig --

måske jeg skal glæde mig over at jeg nu har dobbelt så meget pølse som før --- *gg*

RULLEPØLSE

• #16   8. okt 2008 I så fald skal jeg være medlem - jeg kan med garanti slå de 16 halve....

• #17   8. okt 2008 marianne c -- jamen selv tak -- og ja for dælen som himlen åbnede sig -- han er stadig en glad lille fyr -
    vi må gøre det igen en dag -- vil da høre dr dyr ang vanddrivende the.. måske det kan hjælpe lidt -- det er ikke fordi han spiser mere - men han drikker så måske det kan være væske og ikke kun fedt..

• #18   8. okt 2008 jeg har selv voldsom gigt og får binyre sprøjtet i ledene -- syntes ikke jeg bliver sulten men får så viderstykkeligt ondt at jeg næsten kun kan ligge og skrige de første dage..

• #19   8. okt 2008 Hundemutter.. Selvom jeg er ekstremt påpasselig når jeg er på de piller nu, svulmer jeg stadig op.. Du får typisk måneansigt (sådan et grimt kuglerundt fjæs) og kraveben kan man lede længe efter.. Synes bare du skal glæde dig over alle de gode ting ved medicinen - og at du stadig har en glad lille prop ;O)

• #20   8. okt 2008 Jeg skal være med i den pokkers binyrebarkgruppe :o)))))))

• #22   8. okt 2008 Jeg kan da høre at jeg er overordentligt glad for bare at få det sprøjtet i leddende (modsat jer der har været på en hel kur). Puha...

• #23   8. okt 2008 Ja, lokalbehandling er til at have med at gøre - når først det kommer i hele systemet, så overtager det simpelthen kroppen som en fjendtlig invasion.
    Det er HELT vildt, som det laver om på alting.

HADER det skidt. Vil KUN have det igen, hvis det er for at redde mit liv...BRRRR.

• #24   8. okt 2008 Åh ja... Jeg brugte det meste af tiden (når jeg ikke spiste altså), på at klippe opskrifter ud af ugeblade *gggg*

Kommentér på:
overvægt ----

Annonce