Laila gøer og gøer og gøer.... {{forumTopicSubject}}
Jeg kan slet ikke holde det ud mere, syntes efterhånden jeg har prøvet alt. Aktivere hende, går med hende, leger/træner med hende! Prøver at stimulere hende på forskellige måder! Men hun gøer hver aften, af ganske enkelt ingenting! Når først hun går i gang kan vi ikke få det stoppet. Vi kan ikke distrahere hende med leg eller guffer, hun fortsætter bare så snart vi stopper! Jeg kan ikke slappe af i 5 minutter uden hun skal beskæftiges for ikke at gå ! Hun har seriøst gøet uafbrudt i snart 2 timer!
Jeg er bange for at hun stresser sig selv ( og at jeg kaster mig ud fra altanen)
Hun har ikke udsigt til at kunne se ud og hun må ikke længere være i haven alene, da hun står derude og galper hvis hun kan få lov!
Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal stille op! Jeg skal ringe til vores hundtræner/adfærdsbehandler i morgen. Jeg holder det ikke ud mere!
Gode råd? Hjælp
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.234
Jeg kan ikke rigtig hjælpe til, hvordan man stopper det, ud over at man evet kan lave en overraskelses moment(har jeg set i diverse hundeprogrammer). Hvor du finder noget, der giver en høj lyd, som du bruger, når hun starter med at ´gø, det kan som regel distrahere. Men om det hjælper i dit tilfælde, ved jeg ikke.
Men ja, en adfærdsbehandler kan være en god ide....
maj 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 25 Svar: 147
Hun har bare SÅ meget krudt i måsen, så hvis jeg ikke laver nogle varierede øvelse og gåture og opgaver, jamen så laver hun ballade!
nov 2006
Nu ved jeg ikke hvor langt du går med hende, osv...? det er ikke vigtigt i sig selv at gå lange ture med hunden, på den måde giver du den bare bedre kondition, dva at den vil kræve mere og mere. Den skal have hjernegymnastik. altså f.eks spor eller hvor den skal finde godbidder i huset. samle sin mad op fra græsplænen osv .
nov 2006
maj 2004
Følger: 32 Følgere: 33 Hunde: 3 Emner: 152 Svar: 1.317
Der tog de to store grydelåg (ikke af glas), og baldrede sammen når hunden gøede. Når den så stoppede pga. chokket, roste de den.
Men kan se din hund er meget lille, måske den bliver enormt forskrækket hvis du gør sådan...? Så ved jeg ikke om det er så brugbart?
Jeg ville i al fald tage den op med min træner
nov 2006
maj 2009
Jeg ved ikke hvad der sætter hende i gang! Altså det er jo svært at skulle forklare uden at skrive en roman! Men nedenunder hvor vi har køkken har vi en terrasse dør, der kan hun kigge ned i haven, så det er klart at ser hun en kat eller andet så starter hun. Men ovenpå, hvor vi befinder os om aftnen der kan hun ikke se ud og alligevel galper hun simplethen helt vanvittigt hele aftenen, med mindre jeg aktivere hende. Hun kan godt lige slappe af en halv times tid, men så pludselig så starter hun igen. Det er ikke engang fordi vi bor på en befærdet vej eller noget, her er dejlig stille. Hun gøer heller ikke om dagen når vi ikke er hjemme, der sover hun! Det er så underligt og møg irriterende! Mine nerver sidder simplethen uden på tøjet, jeg er ved at blive vanvittig!
nov 2006
Hunde gør som regel noget fordi de får noget ud af det, f.eks hvis hun mener at hun keder sig, så får hun jo jeres opmærksomhed ved at gø...det skal vendes..så det ikke kan betale sig at gø, for at få opmærksomhed...
maj 2009
Fortsat god fredag aften, jeg vil se om ikke larme-trolden vil med i seng og falde lidt til ro!
nov 2006
jul 2009
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 95 Svar: 2.275
sep 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 134
Håber i finder noget der virker! "ærgeligt" at det ikke er noget bestemt hun gøer af, så var det nok nemmere at afværge før hun begynder...
nov 2005
Følger: 82 Følgere: 76 Hunde: 1 Emner: 1.155 Svar: 19.288
Vi enten ignorerede ved helt at forlade rummet el vende ryg - vi brugte også at falde ned af stolen, hvis det lige passede ind....hér blev han så paf at han tav gg
Indlæring af ikke-gøende adfærd tog ikke lang tid og han er en af de få hunde på vejen, der ikke gør af postbud, gæster mv.
Hvis han vil i kontakt med os, mens vi er optagede så mimer han....ser virkeligt sødt ud - sidder vi med ryggen til, så kommer han og dutter os med snuden, hvis han vil os noget...kan ikke blive meget bedre ;o)
sep 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 12 Svar: 326
Men her har jeg igen overliset ham ;o) Jeg har altid nogle kogte, små marvben i køleskabte, når jeg så har en længere telefon samtale får han en af dem INDEN han begynder og gø...jaja den kloge narre dem mindre kloge.
Så det kan lykkedes og komme af med det gøeri tro mig og jeg føler med det for det er til at få spat af ;o) Held og lykke med det.
okt 2007
Følger: 56 Følgere: 55 Hunde: 4 Emner: 216 Svar: 1.402
Laila gøer og gøer og gøer....