Temperament {{forumTopicSubject}}
Hej alle Jack Russel ejere!
Hvordan er jeres hunds temperament? Hvor gammel er den og hvordan har den udviklet sig?
Jeg spørger blot fordi at Laila er 10 mdr nu. Det er ingen hemmelighed at hun er en lille hidsigprop.. meget let tændt, tager lang tid om at falde til ro og køre nemt o i stress.
Det værste er simpelthen at nogle gange hvis hun får nej, feks. hvis hun er i gang med noget hun ikke skal, aå kan hun finde på at bide mig i busker og strømper.. siger jeg nej og prøver at fjerne hende tager hun mine hænder.. hun gøer og gøer af mig i mens og jeg har prøvet ALT!
distrahere hende med guf, ignorere hende, gå fra hende osv.
Har i oplevet noget lignende med jeres?
Jeg skal have hende steriliseret sidst i denne måned, er det noget i har erfaring med temperaments og adfærdsmæssigt? Har jeres ændret sig meget eller lidt eller slet ingen ting?
PFT
Hilsen Annelise
maj 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 25 Svar: 147
SUK
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 21 Svar: 103
tja hvordan beskriver man cosmo?
altså han er jo terrorist, og kan også finde på at svare igen ved at gø.
vi er meget faste og beslutsomme når der er noget han ikke må. og om nødvendigt fjerner vi ham fra det han er i gang med, som vi ikke vil have.
der opstår dog situationer hvor cosmo betragter en irettesættelse som leg, og så er det han knurrer og gør i ren iver over, at nu skal vi lege men så er det bare at stå fast og vise ham at vi mener det fatisk.
en af vores nære venner er hundevagt, og har arbejdet som træner inden for millitæret, og han er meget behjælpelig med hvordan vi skal tackle cosmos opdragelse, han har kendt cosmo siden han kom hjem, så han kender cosmo.
det skal så understreges at vi aktiverer cosmo MEGET. han fpr gåture på minimum 20 minutters varighed og ofte mere end en time. vi leger utroligt meget med ham, og har en overflod af mentalt aktiverende legetøj - problemet er bare, at han løser dem ret hurtigt
det med at snappe når der bliver sagt nej - hvordan siger du nej? vi har erfaret at når han snapper ud efter et kort kontant nej, så hjælper det at gå helt ned over ham stirre og knurre - og vi bliver ved til han har givet sig. det har resulteret i at han gør det sjældnere nu.
ud fra vores bekendtes anvisninger agerer vi ud fra hvad tæven ville gøre ved sit afkom, hvis han/hun ikke agerer som tæven ønsker det, og det er effektivt.
jeg håber det kunne hjælpe dig lidt
maj 2007
Følger: 1 Hunde: 3 Emner: 10 Svar: 85
Da vi købte ham mente de at han blev den bedst tænkeligt familie hund pga. hans forældres temprement ... og de har ret. Han har i 1,5 år aldrig vist tegn på det mindste galskab - ja han har sågar aldrig knurret af hverken os eller vores gravhund. Vi havde slet ikke troet at vi fik en så "nem" hund i en Jack .. Men uha vi elsker ham og skal helt sikkert have bragt slægten videre inden han bliver gammel.
Temperament
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside