{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
662 visninger | Oprettet:

At sove alene {{forumTopicSubject}}

Vi fik vores dejlige hundehvalp hjem i går og vores problem ligger nu i at vores hjem er i to etager, vi vil ikke have ham ovenpå af to årsager; 1. pga. trappen og hans hofter og 2. fordi han kan stikke hovedet under gelænderet og i værste fald ryge ned smiley Derfor skal han sove nedenunder, i går peb og græd han da vi gik ovenpå så jge lagde mig ned i stuen på sofaen nu hvor det var hans første nat men sådan skal det jo ikke være...

Hvordan vænner vi ham til at han skal sove dernede alene?

Skal vi vente en halv times tid og se om han holder op med at pive?

Help smiley

MvH. Christina

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opgravning af jord til et lade kabel 30Dx20B 2 meter 500 kr.
  • Stoppet afløb i badeværelse 400 kr.
  • Samle en sofa 300 kr.
  • Jeg har brug for en VVS mand , til at skift bruse stang og sæt ind en filter 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe x2 250 kr.
  • Toilet der løber 675 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At sove alene
  • #1   16. mar 2006 Nej, jeg vil nok sige som Gitte.
    Men han er så lille skal han ikke være alene - enten putte med jer, eller med en anden hund.
    Og da i jo kun har ham - så må der vel sætte et gitter op, så han kan putte ved siden af jeres seng, og han skal self. løftes op af trapperne.

• #2   16. mar 2006 Er det ikke meningen at en hund skal sove i sengen og helst under dynen, så den kan holde en varm :o) *GGGGG*

• #3   16. mar 2006 Ja self. skal han bæres op - det er det mindste problem smiley

Vi synes jo selvfølgelig også at han skal være oppe hos os men det er svært at forklare hvordan trappen er, vi har allerede noget vi kan sætte for så han ikke ryger ned af trappen. Men imellem gelænderet og gulvet er der ca. en hånds længde...

• #4   16. mar 2006 hvis i vælger gitter så husk at lukke hver gang, kender nogle som mistede en schæfer hvalp fordi de glemte at lukke efter at have været oppe i løbet af natten, hvalpen faldt ned og brækkede hoften og måtte aflives, ellers er der ikke andet for end at sove nede til hvalpen er tryg.

• #5   16. mar 2006 Vi er bare så nervøse for at der skal ske ham noget smiley -Vi kan jo ikke holde øje med ham når vi sover..

• #6   16. mar 2006 Christina > Har i ikke mulighed for at sætte en plade for?
    Ved det måske ikke ser så fikst ud, men det er jo kun imidlertidligt.
    Lave en plade der passer, huller i enden, og så måske fæstne den med strips eller andent stærkt materiale.

• #7   16. mar 2006 Handymanden Jeniki :o) *ggggg*

• #8   16. mar 2006 Reese: Så kan du jo ikke holde dig varm når du ikke har hundene med i seng :o) *GGGGG*

• #9   16. mar 2006 Det er ikke foran trappen jeg mener - der har vi plade til, jeg mener under gelænderet der går rundt om trappeåbningen.. En lille hvalp er jo nysgerrig og er bange for han kan komme under..

• #10   16. mar 2006 at sætte en træplade op i starten lyder som en god ide, så kan man jo altid skifte den ud, når hvalpen blive lidt større.

• #11   16. mar 2006 J.K > ja, indimellem bliver man sgi nød til at lave nogle mindre kønne løsninger når manden ikke er hjemme til at lave de lidt kønnere*ss*

• #12   16. mar 2006 Eller en anden mulighed.....i kan sætte et trappegitter i soveværelsedøren, så han ikke kan komme ud til trappen, men ellers så gør som jeniki forslår, men trappegitter og en plade for det hul som han kan falde ud af.....inden længe så er han så stor, at han ikke kan stikke hovedet igennem.
    Da emma havde hvalpe havde vi også en forfærdelig storm P opstilling for at hvalpene ikke skulle komme ovenpå, men det virkede og det var det vigtigste :0)

• #13   16. mar 2006 Jeniki: Ja det har du ret i smiley

Reese: Det er der noget om, ellers må der anskaffes en større seng smiley Jeg kan forestille mig man kan holde varmen med en GD på tæerne.

• #14   16. mar 2006 Synes i han skal være ovenpå sammen med os eller nedenunder?? Vi tænker kun på det bedste for ham!

Vi har kun et stort rum ovenpå som er soveværelse så det er lidt svært smiley

• #15   16. mar 2006 Ovenpå hos jer...

Med en god afspærring så der ikke sker ulykker smiley

• #16   16. mar 2006 Nå okay.....altså et luksus soveværelse *GG*

Hvis det var min hund ville jeg tage den med ovenpå......hvis dit soveværelse er stort kan du jo måske lave en "kravlegård" til ham ?

• #17   16. mar 2006 Okay - så må jeg lige hjem og se hvad vi kan finde på smiley

Håber det kan lykkedes!

• #18   16. mar 2006 Det kunne været fedt men det tror jeg desværre ikke der er plads til *gg* Men må lige undersøge mulighederne..

• #19   16. mar 2006 Vi har også soveværelse på 1. sal og vores kommende nye GD må heller ikke komme derop, så Daisy og den nye får deres helt eget soveværelse nedeunder :o))
    ¨Har heldigvis taget 3 ugers ferie når vi skal hente hvalpen, så jeg ved jo godt hvor jeg skal sove ;o)

• #20   16. mar 2006 Hejsa...
    Kan godt genkende problemet... Carlo har været alene om natten fra dag et...jeg er nemlig imod hunde i sengen (eller i soveværelset...). De første par nætter var han selvfølgelig ked af det...men nu er der intet problem, han sover gerne alene, og ved at kurven er hans plads... Det kræver tid og tålmodighed fra begge sider af... :o). Held og Lykke...

• #21   16. mar 2006 Uha - nu er jeg helt i vildrede om hvad jeg synes er det bedste for ham smiley

• #22   16. mar 2006 Der er nok også forskel fra hund til hund... Håber at du finder en løsning, som passer til jer... :o)

• #23   16. mar 2006 Hejsa.. det lyder til at jeg har været meget heldig med min hundehvalp for hun sov også for sig selv det første lange stykke tid for hun var ikke helt renlig, og det grisseri ville vi ikke have i soveværelset... Og hun sagde ikke en lyd.. hun sov bare.. når hun ikke tissede.. det med at hun tissede om natten stoppede så faktisk ved at hun kom i soveværelset om natten og der har ikke været noget siden..

Så var der en aften hvor hun var lidt syg og kastede op der sov hun heller ikke i soveværelset for ville ikke have bræk over det hele og det gik også fint.. smiley så det er jeg glad for..

• #24   16. mar 2006 Reese: Er det ikke det man har sine badekar til smiley At være alene smiley

• #25   16. mar 2006 Jeg ville tage den med i seng... Alle mine har været med i vores seng ind imellem og de ved godt de ikke må gå op på førstesalen, så de kan godt lærer det selv om de kommer der ind imellem...

• #26   16. mar 2006 Jamen hvis vi så siger jeg sover med ham nede på sofaen bliver det så ikke en vanesag for ham??

Det skal så også lige siges at opdrætteren sagde han havde været alene ude i stalden om natten og derfor tror jeg ikke han bare lige sådan bliver vænnet til at sove alene..

• #27   16. mar 2006 Reese- du kan da bare tage 3 gd'er med i badekar ;o))

• #28   16. mar 2006 Mette: Det kræver da en hel swimmingpool *GG*

• #29   16. mar 2006 *ssss*

• #30   16. mar 2006 Hvalpe har jo ik godt af at gå på trapper.
    Jeg sover hos den nye hvalp til den føler sig mere tryg.
    Er enig i at det er synd at lade sin hvalp sove alene de første gange.

• #32   16. mar 2006 Vi kunne også rykke sengen ned på værelset nedeunder, men det er så småt det værelse.
    Der kan ikke stå en dobbeltseng, to natborde og to hundekurve :o)
    Så det bliver hundenes eget værelse. Hi hi :o))

• #33   16. mar 2006 Det er nok sådan en ting man skulle have overvejet, før man købte hunden. Kan da ikke forsta den beslutning er så svær at tage, så får i da nogle seriøse problemer fremover.

• #34   16. mar 2006 Kan godt forstå I ikke vil ha' ham op pga. forskellige grunde, og at han ikke skal sove i sengen, og det behøver han absolut heller ikke.
    Men omvendt kan han ikke sove alene det første stykke tid, det er for stor en omvæltning, men han burde da kunne vendes til det med tiden.
    Jeg ville nok hive en madras ned til ham og sove der de første par dage, og så gradvist øge afstanden til ham, så man senere lå længere væk, så i næste rum, og så ved trappen og til sidst oppe for enden af trappen osv. indtil man igen lå i sin seng. Og så skal man selvf. undgå at ynke ham. Gør ham opmærksom på at det altså ikke er synd for ham at han skal sove alene, selvom det ikke er rart i starten. Så selvom man lægger ved siden af ham, bør man ikke konstant lægge direkte op af ham, for så vil adskildelsen bare blive sværre for ham. Og når man så rykker sig vil han sikkert følge efter, men så ignorer ham så vil han forhåbentlig bevæge sig tilbage i sin trykke kurv til sidst.
    Ved ikke om det er måden at gøre det på, men det er da endnu et forslag. smiley
    Held og lykke med det!

• #35   16. mar 2006 Eigil bestemmer selv man han foretrækker vores seng ;oD

• #36   16. mar 2006 Det første du skal gøre op med dig selv om er om du vil have den op i sengen. og det lyder ikke sådan.
    så det er vigtigt at du så hurtigt som muligt får den til at forstå at det ikke er en straf med at ligge alene i kurven.
    Da vi fik vores hvalp hjem havde vi allerede gjort os helt klare tanker om hva der skulle ske, så de to nættere sov jeg på en madres nede sammen med den ved siden af kurven. efterfølgende har der ikke været problemer og det hjælper ogs¨å at huske at rose den meget når den selv er hoppet op og ligger i kurven. selv om det virker tåbeligt så give et dyyyyyyyyyyyygtig, så den ved at det er dejligt og rigtigt at være i kurven. aldrig send den der op som straf. held og lykke.

• #37   17. mar 2006 Til Rene M: Selvfølgelig har vi da gjort de overvejelser men havde ikke regnet med han ville klynke så meget som han gjorde! Beslutningen er/var heller ikke svær, ville bare gerne tænke det ordentligt igennem inden han skulle igennem endnu en nat..

I nat tog vi ham ovenpå, havde sat en masse rundt omkring trappeåbningen og det virkede fint. Han sov pænt på sit tæppe ved siden af sengen smiley Det sværeste var at holde ham fra kattebakken.. hehe.. Vi har tænkt os at fortsætte med denne fremgangsmåde indtil om en måneds tid og se om han så måske hellere vil sove nedenunder.. Hvad han har lyst til i den situation må han selv bestemme.. Bare han er glad og han har nogle forældre der er udhvilede smiley

Kommentér på:
At sove alene

Annonce