3.374 visninger
|
Oprettet:
Hvordan opstod hunden? {{forumTopicSubject}}
Jeg er biologistuderende og skal skrive en eksamensopgave om hundens evolution.
Jeg har læst en masse bøger og gjort mig klog på hvordan forskellige forskere mener at den domesticerede hund (vores nuværende tamhund) opstod.
For at kunne skrive min artikel vil jeg meget gerne vide om Danmarks hundeejere er enige med diverse forskere, så kom med jeres bud på hvordan hunden opstod Når jeg har fået en masse bud, skal jeg gerne løfte sløret for hvad den nyeste forskning viser.
På forhånd tak for hjælpen!
apr 2008
Følger: 25 Følgere: 57 Hunde: 4 Emner: 133 Svar: 6.410
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.390
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.694
okt 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 7 Svar: 242
Mennesket kunne udnytte at ulven gav signal når der var fare på færde, såsom bjørne, andre mennesker/fjender.
Ulven fandt ud af at, ved mennesker er der altid let tilgænglig føde, såsom affald og madrester. Endvidere delte de bjørne som fælles fjender.
Efterhånden har mennesket og ulve vænnet sig til hinanden.
Tjaae, så en dag finder et barn en lille efterladt ulveunge og tager den til sig. Ulven vokser op ved menneskehånd og den første kime til hunden er lagt.
Hvad der så senere skal udvikle sig til hunde som vi kender dem idag, sker ud fra selektiv avl.
Præcis som man de sidste 100 år har avlet forskellige racer i smadder.
jan 2008
Følger: 59 Følgere: 55 Hunde: 4 Emner: 119 Svar: 756
jan 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 3 Emner: 17 Svar: 46
Nogen der har tid til at skrive mere detaljeret hvordan de tror at forfaderen blev til den nuværende tamhund? Hvordan den blev domesticeret?
jan 2008
Følger: 59 Følgere: 55 Hunde: 4 Emner: 119 Svar: 756
okt 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 7 Svar: 242
Men hvis du har lyst til selv at studere det som du skal skrive om er her lidt links at starte med.