{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
514 visninger | Oprettet:

Hvalp og katte.... {{forumTopicSubject}}

Jeg har 3 katte og en hvalp på 11 uger. Kattene er mellem 4 år og 8 måneder. Mit problem er at Zia simpelthen elsker kattelort - taget lige fra kattebakken. Hvordan kommer vi den uvane til livs ??
Zia vil også rigtig gerne hilse på kattene, men det er ingen af dem som bryder sig ret meget om hende. Den ældste lader sig træde på og baske til af Zias poter, den yngste på 8 måneder har svært ved at forsvare sig, med det resultat at Zia ind imellem er lidt for hård ved den og har pels i munden.
Jeg synes at de selv skal finde ud af det, men kan også godt se at det er kattene der bliver rendt over ende af en lille vild hund.
Hvad skal jeg gøre?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalp og katte....
  • #1   3. okt 2009 ggg kommer lige til at tænke på da vi havde 9 hvalpe og 2 katte, de var helt våde af savl og ville heller end gerne ud..

• #2   3. okt 2009 Jeg har altid haft katte sammen med min hund og jeg må så indrømme, at jeg synes ikke de selv skal finde ud af det. Har hver gang jeg har haft hvalp i huset gået imellem når den ene eller den anden part er blevet for voldsom.

Derudover sørger jeg for at kattene til enhver tid kan få fred for hvalpen og så får de ros og belønning for god opførsel og god indbyrdes kommunikation.

Efterhånden som de vænner sig til hinanden og lærer at respektere hinanden, hinandens kropssprog og signaler, så er det sjældent nødvendig at gribe ind. Lia har så meget respekt for vores ældste katte, at hun ikke prøver på noget pjat og hun er pot og pande med de yngste, som selv siger fra hvis hun bliver for overskruet.

Angående kattebakken, så er det nemmeste at blokere den eller fjerne den så hvalpen ikke kan komme til den.

• #3   3. okt 2009 Jeg har faktisk også ind imellem sat kattebakken i badekarret for at hunden ikke skulle blive fristet, men der står også kattemadskålen, for den kan hun heller ikke lade være.
    Med hensyn til at gå imellem dem... det kan være at jeg skal til at blande mig lidt mere i deres indbyrdes forhold. Lige nu efter at vi har haft hunden i 3 uger, går det i hvertfald ikke særlig godt

Kommentér på:
Hvalp og katte....

Annonce