{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.038 visninger | Oprettet:

Ny hvalp og 2 Katte. {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen smiley
Jeg har fundet frem til hvilken hvalp jeg skal have, valget er faldet på en langhåret hvid schæfer ( han )
Og glæder mig! Mit problem/ spørgsmål er hvordan kan jeg bedst takle mødet med vores 2 katte, den ene er en meget bestemt dame, og vil helt sikker blive sur, den anden er jeg sikker på vil være lidt bange men også nysgerrig for at se hvem den "nye" er smiley
Har tænkt på at have et lille bur til hvalpen, så de kan tjekke hinanden ud igennem tremmerne, eller er det forkert?
Har i andre gode råd eller forslag så kom endelig med dem smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny hvalp og 2 Katte.
  • #1   14. apr 2013 Mit foreslag ville være enten at sørge for mange høje steder der kun er kattenes ellers sætte et babygitter op et sted, så kattene kan være på den ene side i fred og hunden på den anden smiley

• #3   14. apr 2013 Jeg ville heller aldrig sætte hvalpen i bur. Min erfaring er at katten altid finder et sted den er tryg fra hvalpen/hunden og kommer selv når den er klar smiley

• #4   14. apr 2013 De 2 gange jeg er kommet hjem med ny hvalp, har jeg ikke gjort noget specielt.. Jeg har ladet dyrene finde ud af det selv.. Vi har været helt afslappede, og synes det smitter af på dyrene..
    Vores katte har da spruttet og hvæset af hvalpen, hvalpen har fået nogen på lampen, men inden der har været gået 2 dage, har de accepteret hinanden, indenfor den 1. uge er der blevet "venner"

• #5   14. apr 2013 Er det ude eller indendørs katte?

• #6   14. apr 2013 Både inde og ude smiley

• #7   14. apr 2013 Som de andre skriver, gitter mellem rummene, så kattene kan undslippe.
    Husk lige, at hvis kattene bruger kattekasse, så skal den også stå, så hvalpen ikke kan komme til denne delikatesse:-)

• #8   14. apr 2013 Vi har haft to børnegitre, da vi fik hvalp. Et til køkkenet hvor kattene fik mad, og et til trappen så de kunne "flygte" i sikkerhed på 1. salen, og det gik over al forventning. Så længe de ikke føler, at de bliver trængt op i en krog, så skal det hele nok gå. smiley

• #9   14. apr 2013 Luk dem ud sammen. Kattene skal nok sige fra, hvis det er, og hunden lærer hurtigt ikke at komme for tæt på, når den først har fået et par slag over snuden smiley
    Men hold alligevel øje med dem de første gange.
    Hvis det bliver for voldsomt, så prøv at hulde hunden hen til kattene, og lad den snuse til hinanden. (hold for guds skyld ikke kattene!) smiley
    Håber du kunne bruge det smiley

• #10   14. apr 2013 Jeg gjorde også det med opdeling vha af børnegitteret. Desuden tillod jeg ikke at hvalpen løb efter katten, for de får et "kick" af det og gør det gerne igen og igen for at få det kick. Jeg bad hvalpen dække eller sitte når katten kom nær, og så gav jeg katten og hvalpen godbidder samtidigt (godt man har 2 hænder)

Min kat har aldrig dasket min hvalp, hun er kommet med små hvæs 4-5 gange de første 3 uger. Ofte smyger min kat sig op af Jessie, og når jeg træner hvalpen kommer min kat ofte forbi for at score lidt godbidder.

Min kat er indendørs i lejlighed, jeg synes man bør vise lidt ekstra hensyn når katten er indendørs, det må da være stressende hvis man ikke kan bevæge sig frit i sit "lille" territorie.

• #11   14. apr 2013 Tusind, tusind tak for alle jeres svar smiley
    Jeg havde overvejet gitteret, og så kan jeg se jeg skal have flytte kattens kattebakke, så hunden ikke kan komme til den:)

• #12   14. apr 2013 jeg vil lade dem finde ud af det selv kattene vil nok gemme sig i starten men kommer frem når de set hunden an og lade dem selv sige fra det lader os hunden forstår at den ikke skal komme for tæt på i starten. Min gamle hund bor sammen med en kat og den har aldrig været sammen en kat før. vi lod dem være og så måtte de selv finde ud af det. idag er de bedste venner og ligger og sover sammen.

Kommentér på:
Ny hvalp og 2 Katte.

Annonce