{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
612 visninger | Oprettet:

skab og hjerte orm {{forumTopicSubject}}

hej alle hg
var der nogen som så nyheder på tv 2 = lorry
agn den advarelse i københavn agn hunde ejer skulle passer ekstra på! deres babyer (hunde basser)

kan ikke finde ´noget link af igårs nyheder??

hvor er det bare trist at de nu skal sende det ud på tv også!
det er jo vildt at det kan spredes så hurtigt!
er det andre end mig som bliver ekstra nervøse!!

hilsen Ditte

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  skab og hjerte orm
  • #1   14. mar 2006 jeg synes det med hjerte orm i kbh området har jeg hørt flere gange, at det er slemt derover for tiden. jeg har ikke hørt om nogle endnu i aalborg,
    dyrlægen sagde at der var kommet flere tilfælde af parvovirus og en var død af det, (ca i august måned) blev jeg sku også nervøs, især fordi cano var lille

• #2   14. mar 2006
    majbritt ja der har været snakket om det længe, at det var i området! (du ved fra mund til mund)
    men var sgu ved at få kaffe galt i halsen igår, da de sendte det i nyhederne,
    så er det gal!
    men det er sgu dejligt de gør det!!
    så vi holder EKSTRA øje

• #3   14. mar 2006 ja det er dejligt at blive advaret. heroppe nordpå har vi døjet SÅ meget med kennel hoste. så mange hunde har haft det i flere omgange

• #4   14. mar 2006 hej michella mus!!
    så du det ikke!
    KÆMPE advarelse i KBH område!
    i tv lorry
    igår kl 19.30 ca
    vi skal holde meget øje med hundene agn skab+ hjerte orm!
    étv holde dem i KORT snor
    sagde damen!
    **ss** med et smil på læben

• #5   14. mar 2006 tak julie!

• #6   14. mar 2006 Hjerte-lungeorm er parasitter der bruger snegle som mellemvært, Smitten overføres til hunde ved at de spiser græs, jord, madrester og lignende, hvorpå der sidder små snegle.alle snegle kan være smittebærere og hunde kan faktisk blive smittet bare ved at slikke på et slim spor, som sneglen afsætter.
    sneglene huser larvestadiet af hjerte-lungeormen.Hvis en hund er kommet til at spise disse larver, vil laeven via tarmen bore sig ind i blodkarrende og vandre via blodbaneene og leveren til hjertet, hvor den udvikler sig til en voksen orm, der lægger æg. æggene klækkes og der kommer larver der borer sig ind i lungerne hvor de hostes op og synkes hvor de så igen kommer ud med hundens afføring. så kommer sneglene og spiser hundens afføring og bærer igen rundt på larverne og sådan fortsætter den onde cirkel

• #7   14. mar 2006 der findes kun en måde at påvise om hunde har hjerte lunge orm det er ved at få undersøgt dens afføring hos dyr lægen. man kan forebygge ormene ved altid at fjerne hundens affærinmed det samme.

• #8   14. mar 2006 det nemlig rigtig thomas!
    det gør vi også, men der er bare stadig mange som ikke gør det, og der kommer faren!
    så husk altid at fjerne ens hunds høm høm **ss'*

• #9   14. mar 2006 ja det er træls der er nogen som er totalt ligeglad med og fjerne bæ. de tænker jo kun på om der er nogen der kommer og træder i det i stedet for alle de farer der er forbundet med ikke og fjerne.så er det frustrerende og se at folk er ligeglade når man selv fjerner HVER gang

• #10   14. mar 2006 ja jeg kan sgu ikke lade vær med at kigge en ekstra gang på ejerne, når jeg ser det!

• #11   14. mar 2006 vis man ba holder godt øje med at sin hund om den ha fådet nogen af symtommerne så er det jo ikke noget der er farligt ba man gå til dyr lægen med det sammen.... tror det mere er ret på de der hunden ejer der ba ha den der hund og det er så det,.,,, nok ikke sådan nogen som os her ind som gå meget op i vores hund´s ve og vel

Kommentér på:
skab og hjerte orm

Annonce