{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
980 visninger | Oprettet:

Få så de hunde i snor! {{forumTopicSubject}}

Ved der er ret mange her med muskel (kamp eller hvad nu man kalder dem smiley ? ) men jeg har bestemt heller ikke noget i mod dem.

Men i dag da jeg var ude og ride på min krikke... gæt hvad der kom farende mod mig og min hest ? En kæmpe muskel bundt uden snor ? og kæmpe kæp i munden..
Altså man blir altså sådan lidt at man kan mærke adrelinen kører rundt på en start på under 1 minut og det smidter af på hesten at der kommer sådan en løbende ?
Så kommer der gudskelov en eller anden dame løbende og får fat i hunden.. 2 min efter og jeg er reden forbi høre jeg hun halvt skriger og jeg skynder mig og kigge om hvad der sker.. Så har hunden lige bidt hende i hånden ? Men rider dog vidre da det ikke så slemt ud..

Men så blir jeg dog lidt.. Hvorfor anskaffer man sig sådan en hund når man ikke en skid styr på den har ? Så hellere en lille en... da den er nemmere...
Og så i løs snor ? Hvis den havde gået på angreb på min hest kunne den flænse benene ?

Men ikke nok med det..
Så 15 min efter i samme skov kommer der 2 nye hunde løbende... UDEN snor igen! men dog ikke lige så store og muskel agtige og 2 unge fyre på max 18 år.. og de er vildt lige glade med hundene går løs osv.. og tvivler på en anden hund havde overlevet dem.. ^^

Hvorfor tager folk ikke de pokkers hunde i snor ? Lige meget hvorfor en slags hund det er..! Jeg forstår det virkelig ikke ? Der står overalt hundene skal i snor men alligevel skider de alle på det ?
Og skoven er for ryttere, hunde ejere og alm. gående... Det altså ret skræmmende med sådan et løst muskel bundt og sær når den bider ejeren.. tsk ?
Hvad tænker ejerne på ?!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Få så de hunde i snor!
  • #1   26. sep 2009 Jeg fatter heller ikke en lyd! Hvor svært er det lige det kan være?!

  • #2   26. sep 2009 Ja nemlig.. det gælder altså også en labrador f.eks. ikke ? xD
    Jeg får flip af det!


  • #3   26. sep 2009 nej, jeg har heller ikke fattet, at nu efter så mange overfald, så har folk stadig ikke deres hunde i snor. de ødelægger det for så mange andre....desværre.

  • #4   26. sep 2009 Altså jeg vil sige jeg kan godt forstå jer... Jeg har en schæfer og jeg slipper hende stort set kun når vi er nede på en mark væk fra beboelse... Men jeg vil også sige har man ikke styr på sin hund... ska man ikke en gang tænke på og tag den løs.... den er i hvert fald en regl ude på vor jeg træner med hende... det var bare lige min tanke

  • #5   26. sep 2009 Ja netop!
    Folk er ligeglade med loven og regler nu om dage...


  • #6   26. sep 2009 Det er jo fordi alle dem med løse hunde har sådan nogle søde hunde der aldrig kunne finde på at gøre noget - og desuden hvis man selv har valgt at befinde sig i en hundeskov, så er det jo også ens egen skyld hvis man pludselig har mudrede poter overalt på tøjet, for når hunden må gå løs behøver ejeren jo ikke sørge for den ikke springer op (ironi kan forekomme...)

  • #7   26. sep 2009 Caroline: ja, de hunde har jo ALDRIG bidt før, så det er mærkeligt at de pludselig finder på at bide....

  • #8   26. sep 2009 Ja der er såååååå søøøøøøde

  • #9   27. sep 2009 Godt der ikke skete dig noget, når hensynsløse hundefolk overtræder loven, hvad mon de ville sige til hvis du bare lod din hest løbe rundt i skoven, og den kom drønende imod dem. ''smil''

  • #10   27. sep 2009 det er sjovt som nogle tror at fordi de elsker ders hund så skal alle andre også , det er synd for hunden når man skæller den ud og ber den gå væk ..
    og ja så får man at vide man er sur kælling ..
    men det er jo en selv der har fået hund og ikke naboen og det er jo ikke sikker de kan li hunde ,
    nu har vi haft hunde 2-3 stk af gangen de sidste 33år og mine har snor på 99% af tiden der er kun 3 stæder de ikke har i vores have
    på stranden hvor der ikke er andre samt når vi om aften går tur vor der kun er fabrikker der alle er lukket vi arberder sel i en af dem hvor vi har alarmen tildkald .


  • #11   27. sep 2009 Nemlig Evi. FÅ SÅ DE HESTE I SNOR.

  • #12   27. sep 2009 Nu er det ikke for at klandre dig. . . men jeg er faktisk noget træt af ryttere i vores område. Det er som om at de bare godtager at alle hunde kan lide heste.
    Der er mange stier i vores område, og jeg har faktisk oplevet at komme gående på en ikke så bred sti, hvor der kom hestende travende og så ikke ud som om de havde tænkt sig at tage hensyn til at det var en smal sti.

    Hvad gør man som hundeejer i den situation? Min hund kan absolut ikke lide heste, og jeg gik med ham i snor på en smal sti. Ryttere kan da ikke bare forvente at man går langt udenom. Desuden har jeg læst at de kun må ride på stier der er 1 meter brede. Og det er der mange ryttere herude der ikke overholder.
    Desuden har jeg prøvet at komme gående omkring et hjørne, hvor der fra den nedadgående sti kom ryttere i fuld galop. Dette synes jeg er komplet uansvarligt når stien drejer.

    Ryttere skal vise ligeså meget hensyn som hundeejere skal. I ejer altså ikke hele skoven!


  • #13   27. sep 2009 nu høre jeg til den "farlige person" som har to amr bulldogs;-) og er også ved at være meget træt af folk og deres løsehunde. Pt kommer vores hunde slet ikke i skoven lige nu da folk simpelthen ikke fatter at have deres hunde i snor, selvom jeg kun går i privatejet skove med kæmpe skilte omkring hund i snor. Jeg har utrolig meget respekt for andres menneskers syn på mine hunde, men mine er altid i snor og møder vi mennesker i skoven går jeg gerne til side og de sider pænt i sit mens folk passere os, trods det kan folk stadig finde på at komme med grimme kommentare til mig. Jeg ved ikke hvordan mine hunde vil reagere hvis der kom en løs hund springende i hovedet af dem, men jeg ved hvem der ville blive bussemanden hvis de gjorde det mindste selvom de er i snor. alt den negativitet har gjort at jeg er blevet utrolig bange for at lufte mine hunde i skoven, og hundene kan mærke min angst, hvorfoa kan folk ikke respektere de regler der nu engang er, og skal de satans hunde være løse så kør i hundeskoven.
    folk har simpelten ingen respekt for andre mennesker, det er utroligt.
    Nu er jeg selv rytter, og selvfølgelig skal man vise hensyn når man komer til hest, skoven er ingen racerbane, men det er der desværre mange der glemmer.


  • #14   27. sep 2009 Jow! Hunde skal bestemt føres i line, hvor andre har ret til at færdes, men jeg har fornylig måttet redde to søde unge piger, der med deres søde halvstore hvalpe af ubestemmelig race, men med et karakteristisk kvadratisk udseende, stod og skreg hysterisk, at jeg skulle få mine hunde i snor!!!
    Sagen var bare den, at de var i færd med at krydse min mark for at komme i skoven.
    Og på min mark, hvor den hellige almindelige ejendomsret gælder, går mine hunde frit omkring og andre skal ikke lufte deres hunde her, medmindre de er inviterede.
    Begge piger var meget fortørnede over mine fritgående hunde og kunne ikke se den fjerneste grund til, at de ikke kunne forcere et fritliggende græsstykke.
    Deres hunde var jo i snor!!!!!


  • #15   27. sep 2009 "men INGEN hunde skal efter min mening gå uden snor"

    Jeg vil nu nok mene at hunde osse har ret til et godt liv. Og et godt liv er ikke et liv i snor.


  • #18   27. sep 2009 Nu er det altså os almindelig pli at sætte farten ned når man kommer ridende forbi, mennesker såvel som mennesker med hunde.. Det var det i hvertfald da jeg red..

    Men det er generelt t folk bare antager at ens hund kan klare alt, personligt har jeg problemer med løbere og cyklister, jeg syntes de er pisse irriterende på en gåtur og det er ligesåslemt når jeg går alene som med hunden, de tror de ejer det hele og vi må bare springe ud til alle sider..
    Og selvom an gør hvad man kan for at opdrage sin hund til at gå pænt, kan man ikke opdrae frygt ud af dem, min mors hund er dybt rædselsslagen for løbere, men tager de hensyn? nej de løber bare forbi og syntes hunden er dybt ustyrlig fordi den gøer, mage til uvidenhed.. den arme hund stikker langt ind i underskoven når de kommer hvis den ikke er i snor, den gøer kun fordi den ikke kan komme væk..


  • #19   27. sep 2009 Muskelhunden

    " Ja men så må de skule holde sig ude i hundeskovene og ikke de steder hvor de kan angribe"

    Hvad mener du ??? Jeg fatter hat...

    Siger du, at hvis hunde vil angribe, så skal man tage i hundeskoven ????



  • #20   28. sep 2009 For min skyld kan folk gå uden eller med snor som det passer dem og hvor det passer dem , så længe de bare opfører sig ANSVARLIGT.

    Med ansvarlig mener jeg at man, hvis man tager snoren af hunden, er i stand til at kalde den til sig HURTIGT og UANSET omstændighederne + at man tager RIMELIGT hensyn til dem man møder på sin vej.


Kommentér på:
Få så de hunde i snor!

Annonce