{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.168 visninger | Oprettet:

Få så de hunde i snor {{forumTopicSubject}}

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-23894598.html

Få så hundene, også de små, i snor!

Så sent som i eftermiddags var jeg ude for en ligende episode med min svoger. Han var ude og lufte sine to rottweilere, da en lille hund kommer stormede over, halsende og gøende (og self. uden snor i et område, hvor snor er påbudt). Hvis ikke min svoger havde så godt styr på hannen af de to rotter, er jeg ikke i tvivl om at denne havde smagt på den lille hund (min svogers kæreste er netop blevet mor, og deres han er derfor for tiden ekstra vagtsom overfor familien - eller det siger min svoger ihvertfald ;)).

Poienten her er, at jeg synes det er så ærgeligt, at der er så mange der går med deres hund uden snor og uden skyggen af kontrol over dem. Trist, for det ender galt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Få så de hunde i snor
  • #2   23. jul 2009 Blandinger,
    hvad mener du?
    hvorfor skal det meldes..??

    Eller mener du at han skal melde sig selv for ikke at have den lovmæssige snor eller fulde kontrol over sinde hunde??

    var de andre hunde i snor? For hvis de var, har jeg godt nok ondt af ejeren!! Man går og passer sig selv, og har pludselig hovedrollen i et så makabert scenarie, fordi en spasser ikke fatter at leve op til sit ansvar..


  • #5   24. jul 2009 kommer du nogensinde videre Søren?

  • #8   24. jul 2009 Søren *JA til mundkurv - JA til ansvar* Antimafia* .
    Mundkurv er ikke nogen løsning.. Der skal nogen flere restriktioner til. Så som at man kun må avle på muskelhunde med som er avlskåret. Kørekort til muskelhunde og aldersgrænse på...


  • #9   24. jul 2009 Der skulle stå med tavle som er avlskåret.

  • #11   24. jul 2009 Two Face blev for 1½ år siden angrebet af en løs Malnois - min hund var en tur omkring dyrlægen med flere dybe bidhuller i hals/nakke, mens hendes slap uden en skramme... Skal jeg så lægge hund til at andre ikke har styr på deres hund? Skal jeg sætte en mundkurv på min hund, så hun endnu en gang kan få et psykisk knæk? Nej, det synes jeg bare ik er fair! Folk må sgu lære at ha deres hunde i snor, uanset race!!!

  • #12   24. jul 2009 Søren...nææ, det gør jeg nu ikke! Men fint at du lige delte den mening, det siger mere om dig end om mig!

  • #13   24. jul 2009 Hov Søren, jeg er ikke sikker på at det er den rigtige alder at mentalteste i? Vil du ik hellere vente til 12-15 mdr, og evt igen ved 24mdr alder, så man kan få et reelt billede af hunden? Bare nysgerrig om ikke det er for tidligt at teste en unghund

  • #14   24. jul 2009 Kenneth
    At det er hvad man gør, gør det jo ik nødvendigvis til det mest korrekte smiley
    Jeg vil mene, at man først får det korrekte billede af en hunds eventuelle aggressioner når den er fuldt udvokset (her tænker jeg hovedsageligt hund/egetkønsaggression)


  • #15   24. jul 2009 Kenneth
    Det er jeg ganske udemærket klar over - men jeg tror ikke det udelukkende er den for for mentaltest Søren tænker på.
    Jeg snakker også om flere racer end blot am.staff'en.

    Jeg snakker en mere generel mentaltest - adfærdstest kan vi også kalde den


  • #16   24. jul 2009 forstår stadig ikke at hundeejer til små og store hunde ikke får snor på dem ?

    mine har altid snor på små som store
    de er min ansvar ikke andres

    hader når hunde kommer løben hen til mig på gaden om jeg har hunde med eller ikke
    hves jeg vil snakke med en hund spør jeg ejeren om hunden vil snakke siger de ok får de lov til at møder

    selv om jeg elsker mine hunde er det jo ikke sikker nabo kan

    alle bid gør ondt nogle mere en andre
    er selv blevet bidt af en schæfer som 15 år i over arm
    blevet væltet omkul af en laperdor på cykkel med bid i benet
    min datter blev bidt af en cocker som 4år i ansigt 2 cm fra øjet
    alle 3 hunde uden snor
    min barnebarn blev bidt som 2år i læben af en pudel min mor pasede



  • #17   24. jul 2009 Elisabeth

    Vi andre stiller os lige så uforstående overfor mangel på snor smiley


  • #18   24. jul 2009 camilla
    ja alle skal jo ku være i fred når de går en tur
    man har jo hund forde man elsker dem og nyder at gå tur med dem


  • #19   24. jul 2009 Jeg er bestyrtende ligeglad med om hunde har stamtavle eller ej og hvilken race eller gruppe de tilhører, men selvfølgelig skal ejere have styr på deres hunde. Og iflg. den hundelov vi har skal hunde føres i bånd eller være under fuld kontrol. Det glemmer folk når man begynder at snakke om nye regler. Hvorfor ikke bare få håndhævet den lov vi har.
    Og til det som tråden handler om: Ejeren af de små hunde burde have haft sine hunde i snor, når de sådan bare løber hen til fremmede hunde. Tjah, man må ligge som man har redt. Stakkels hunde at deres ejer ikke var mere opmærksom.

    M.h.t. kontrol med mentaltest på hunde uden tavle: Hvorfor ikke lave ligesom ved biler at hunden skal til "syn" hvert 2. år eller lign. De skal jo i forvejen registreres og der skal betales lovpligtig ansvarsforsikring. Det kan jo laves med et samarbejde mellem DHG og forskellige træningsforeninger som selvf. skal være godkendte (ligesom synshaller til biler)


  • #20   24. jul 2009 Hmm - flot at tippe medierne og så forsøge at vende historien som om det var kamphundenes skyld at han ikke havde styr på sine køtere, og at de ikke var i snor...
    Det er fandme da ligesom at give ræven fri adgang til hønsehuset og så vil skyde den for at have taget hønsene...


  • #21   24. jul 2009 Typisk medierne, de vender historien om så det lyder som om at det er muskelhundenes skyld, dette vare ikke sket, hvis ejeren af de to små hunde havde haft dem i snor...
    Er ved at brække mig over at alt skal vendes om og rakke ned på bestemte racer....


  • Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 29 Svar: 1.101
    #22   24. jul 2009 Da jeg havde store hunde (Rottweiler - mentaltestet, stambog IPO2, godkendt til vagt, Bouvier mentaltestet, stambog) der kunne jeg altså kun småklukke af de små løse hunde der spillede op....på sikker afstand. Jeg kan altså ik ta små løse hunde alvorligt *S*

    Mine hunde kunne aldrig ha drømt om at gøre dem noget (Bouvieren har haft en siddende i hårene i hovedet, den blev rystet af), og sådan burde det være.
    Mine store hunde har aldrig haft brug for at "hævde" sig overfor en lille tæppetisser, den udgør absolut ik nogen trussel.

    På en cykeltur med min Bouvierhanhund .....løs, dog på plads, der kom en Schæfer tordnende ud fra gården. Schæferen løb efter, laaangt efter, gøende og nappede ud efter min. Til sidst fik jeg nok, sagde FRI, min hanhund vendte i luften, lagde Schæferen ned (uden at bide). Schæferen løb hjem, vi fortsatte motionen. Den kom aldrig ud igen.

    Det er efter min mening mentalt sunde store hunde. Ingen af mine store hunne har nogensinde ville nedværdige sig til, at gøre en lille tæppetisser noget.


  • #23   24. jul 2009 Så kan han lære at ha' styr på sine hunde... Synd for hundene dog, de gør jo bare som de har lært.. Eller rettere ikke har lært..

    Jeg ejer eller skal aldrig eje en Amstaff eller Amstafflignende hund, men synes stadig at det er flot at racen/typen nu også skal ha' skylden når de er i snor og ikke har startet noget....


    Anne R -
    Damn det var en nedladende kommentar du kom med det *G* ....


  • Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 29 Svar: 1.101
    #24   24. jul 2009 Stine P

    Sorry, den kan jeg så ik se *S*

    Jeg skriver bare hvon min indstilling store/små hunde er


  • #25   24. jul 2009 Anne - Ja det kan jeg se smiley

  • Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 29 Svar: 1.101
    #26   24. jul 2009 Stine P

    Jammen hvor er jeg nedladende?

    Jeg har kun tæppetissere nu. De kan gø, skide og æde.....nå jo, de kommer når jeg kalder....som regel *gg*


  • #27   24. jul 2009 Anne -
    Nej, kan ikke forklare. Var bare hele din tekst jeg synes der var så negativ mod små hunde..
    Kender dig ikke og vidste ikke at du selv har små hunde nu smiley
    (Er selv mest til store hunde, men er glad for min lille tæppetisser-selvom at hun ikke opfører sig sådan)


  • #28   24. jul 2009 Angrebet kører nu på TV2 undertekster som et umotiveret angreb på de små hunde.

    Tror da en del hunde ville forsvare sig uanset race og størrelse, hvis de føler sig truet.


  • Antez -
    Antez - Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Svar: 46
    #29   24. jul 2009 Jeg brækker mig snart ! Hvad F sker der? få nu de taske-hunde i snor. Når man kommer gående med sin AST, råber og skriger de efter deres små pussere, som selv.f er uden snor og de kommer sku aldrig når de kalder. Så kan man kun stå der og håber den lille hund ikke kommer her over,, for bella er blevet bidt så mange gang af små hunde. Men alligevel gør hun dem ikke noget, så vi stopper op og venter på de får fanget deres hund. Og alligevel kigger de på os som om Bella er skør og bare venter på og kunne flå den lille i 10.000 stykker(hun gør' og bider ikke andre hunde), og jeg må være kriminel eller lign. Jeg hader det ! Og det er jo ikke just' fordi de vil have lidt forklaret omkring AST'er, næ, de flygter sku nærmest. Hader det !

  • #30   24. jul 2009 Nu står der jo ingen steder at det er en amstaff

  • Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 29 Svar: 1.101
    #31   24. jul 2009 Elen@

    På intet tidspunkt skrver jeg om andet en mine egne hunde. En Rottweiler og 2 Bouvier.
    Og jo mine havde stærk byttedrift, men de kunne da aldrig drømme om, at gøre noget ved små hunde/katte.

    Tror du ik en stor hund kan se, at det bare er et "bette pjok"? Den skal ik tages alvorligt....."Forsvare" sig overfor en lille hund.....så har den store hund da et problem med selvtilliden...tøhø

    Men måske har jeg bare været heldig med mine 8 store hunde

    En del kan du klandre mig for, men ik uvidenhed *S*


  • #32   24. jul 2009 Anne: Min han er også ret ligeglad med de fleste små hunde hvis de gør udfald. Men store kan han godt finde på at reagere lidt på. Tror godt de i mange tilfælde kan skelne om det er "værd" at puste sig på for og om de udgør en trussel

  • #34   24. jul 2009 Søren: Nu er der også stor forskel på Frankrig og Danmark - og kunne godt tænke mig nogle af det de gør der bliver overført til Danmark.
    Men de fængselsstraffe og bøder de har i F bliver aldrig en kendsgerning i DK


  • #35   24. jul 2009 Søren - glemte lige noget. Det kommer nok an på hvor du bor. Sidste år var der en eksplosiv fremgang af amerikansk staffordshire terrier i Frankrig - 5000 hvalpe blev registreret

  • Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 29 Svar: 1.101
    #36   24. jul 2009 Søren

    Ja jeg så også gerne en del af den franske" indført herhjemme.

    "SJOVT" som høje bøder kan få folk til at tænke sig om.....sjovt men sørgeligt....


  • #38   24. jul 2009 Mit store skrummel af en eng. mastiff lignende ting gider bestemt heller ikke hidse sig op over små hunde. Når min venindes chi farer i flæsket på ham og hænger i kinden af ham, drejer han bare hovedet....
    Og nej selvfølgelig får chi´en ikke lov til at angribe ham, men oftest er vi på chi´ens territorium, og så skal han ha lov til at markere at han bestemmer, og det skal mine hunde respektere.


  • #39   24. jul 2009 5000 er sindssygt - det siger franskmændene selv. Ved ikke om Tyskland er sammenligneligt pga deres regler men i 2007 havde de 67 registreringer. Bulgarien havde 20 registreringer og Danmark 64.

  • Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 29 Svar: 1.101
    #40   24. jul 2009 Stine P

    Nej selvfølgelig "kender" vi ik hinanden herinde *S*

    Jeg er nu førtidspensionist. Har arbejdet en del med store hunde, privat, på arbejdet, skrevet afhandlinger om "kamphunde" FØR problemet opstod oma.
    Kan ik overskue det arbejde der er i store hunde, så jeg har små tæppetissere nu. Hund må jeg jo ha, stor som lille.

    Men det lysner heldigvis, og jeg længes sån efter en ny Bouvier *S*

    Ja 2009 gav mig alligevel det "nye liv" jeg savnede. Det er nok 6 år siden jeg har følt mig hel og ovenpå. Så det er jo dejligt *S*


  • #42   24. jul 2009 Ja, men de franske opdrættere siger alligevel at der bliver avlet på revl og krat - og det er de seriøse dernede temmelig trætte af.

  • #43   24. jul 2009 Ja der er forskel på racer - ellers havde vi vel ikke denne diskussion gang på gang?
    Jeg mener bare, som Anne R, ar mine hunde bør heller ikke spilde krudtet på at puste sig op over for små hunde, og har aldrig gjort.

    Selvfølgelig skal hunde i snor, men jeg er ikke særlig bekymret for mine hunde hvis der kommer en tæppetisser fisende uden snor - kunne dog godt blive bekymret for den lille hund...


  • Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 29 Svar: 1.101
    #44   24. jul 2009 Simba & Cæsar - JA til ansvar, JA til mundkurv !

    Ja det svare lidt til, at en dørmand banker en dværg, fordi dværgen bruger mund.....

    Ik noget som er acceptabelt vel? *S*

    Men jeg går da i en STOR bue omkring de unge "kamphundeejere". Better safe than sorry


  • #45   24. jul 2009 Jeg har intet i mod unge kamphundeejere så længe de har styr på deres hund... Og jeg aflæser hunden længe førend jeg aflæser ejeren...

Kommentér på:
Få så de hunde i snor

Annonce