Tør hud og oliekapsler {{forumTopicSubject}}
Min blanding på 1½ har fået lidt tør hud og klør sig lidt mere end normalt og fælder måske også lidt mere. Hun har ikke lopper - jeg kan hverken finde tegn på lopper i hendes pels, eller på mig selv; jeg er allergisk overfor insektbid, så jeg ville vide det, hvis hun havde lopper ell.lign.
Jeg tvivler på det er mider eller anden form for utøj, for hun klør sig slet ikke så meget, at det er bekymrende. Hun er bare lidt tør i huden men helt uden sår eller skorper osv.
Min mor foreslog, at jeg giver hende fiskeolie i kapsler, bare en enkelt om dagen. Det lyder jo fantastisk nemt, og umiddelbart kan jeg ikke se noget galt i det. Kapslen er jo lavet af noget, der opløses i maven, og olien er jo bare olie.
Kan jeg prøve at give hende fiskeoliekapsler til mennesker?
Jeg planlægger at skifte foder til et baseret på fisk, både for den ekstra fiskeolie men også fordi hun er vild med fisk. Jeg har bare ikke råd til det før november da min økonomi er TRANG, og er det ikke livsnødvendigt må det desværre vente indtil da.
jan 2008
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 6 Emner: 53 Svar: 1.887
aug 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Svar: 29
jul 2009
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 18
Og et godt foder - også på fisk - behøver ikke at være dyrt.
Se f.eks. her: www.voresfoder.dk
Det er også glutenfrit, hvilket også kan være årsag til dit problem.
dec 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 3 Annoncer: 1 Emner: 25 Svar: 83
Jobbe H: Jeg tror ikke gluten er problemet. Pt. får hun Olivers Adult og fik før Arion med lam og ris. Der var ingen problemer med Arion, ud over at hun blev træt af det, og hun er også glad for Olivers og har fin mavefunktion.
Hun har prøvet Olivers foder med fisk (Selected Fish) og var ellevild! Det var planen at give begge dele så hun får variation, men pga. pengeproblemer har jeg ikke haft råd til at købe begge dele. Når jeg ved hun er så glad Olivers med fisk, så er det det, hun får når der skal købes igen inden for den næste måned =)
Nu prøver jeg i hvert fald med oliekapslerne. Det er jo uanset hvad sundt =)
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.391
Tør hud og oliekapsler