{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
958 visninger | Oprettet:

But why ... Stand af hund {{forumTopicSubject}}

Hey HG

Har nu i længere tid undret mig over hvorfor at f.eks. muskelhunde så vel andre race også SKAL stillet op med halsbåndet HELT oppe bag hovedet?!?!? Kontrak f.eks shæfferhunden der på udstiller skal stå HELT selv uden noget.

http://images.hundegalleri.dk/uploads_alb_large_wm/689605_l.jpg <--- muskel hund
http://www.hundegalleri.dk/uploads_large_wm/395354.jpg <--- shæfferhund

PS. det her er INGEN udhængning af nogle! det er ren undren og nusgerrighed! jeg stammer selv, som i kan se fra Schæffer verdenen... SÅ INGEN udhængning.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  But why ... Stand af hund
  • #1   27. aug 2009 Tja, alle hunde skal jo stå og gå på en bestemt måde.. og jeg kan ikke rigtig se hvorfor?
    Men mon ikke den valgte stand skal fremhæve hunden på en bestemt måde? Måske udstillerne kan komme med lidt årsager..

og så er det måske OT, men sådan et billede af en hund der skal forestille en brugshund, får jeg virkelig ondt af at se.. Øv for en grim avl nogen gange..

• #2   27. aug 2009 Grunden til man placere snoren bag ørene er for ikke at bryde hundens hals, altså for at snoren er så usynlig som mulig.

På en korthåret hund ser man bedre snoren hvis den sidder nede rundt om halsen, og det er ikke ønskeligt. Det er vigtigt man kan se længden på hundens hals, hvis snoren bryder "billedet" kan det snyde øjet og halsen ser kortere ud

• #3   27. aug 2009 At nogle så ikke kan finde ud af at bruge snoren rigtig er blot skammeligt... man behøver ikke kvæle hunden selvom snoren sidder bag ørene, men man ser det desværre ofte... det er skammeligt

• #4   27. aug 2009 Så er det jo bare og lære hunden og stå og blive uden halsbånd...? smiley men igen det er ren undren fra min side...

• #5   27. aug 2009 Jeppe - ja det skal man blot lære sin hund, men det er der desværre mange der ikke gør...

• #6   27. aug 2009 Jeg ved at da bliver de 2 schæffere under min profil bedt om at stå hvor de bliver stillet. Så bliver de nu en gang... Men jeg ved godt der er delte meningert om dette. Vil også bare have en saglig snak om dette smiley ingen muderkasteri smiley hehe

• #7   27. aug 2009 Min hund står sådan fordi den vises bedst frem på den måde.. Hovedet får et helt andet udeseende når den sidder sådan..
    Og vil lige påpege at jeg IKKE "kvæler" min hund... :o)

• #8   27. aug 2009 Maria - er det din hund Jeppe linker til?

Jeg vil gerne påpege at jeg personligt ikke ser nogen kvælning der, men det ser man desværre ofte på udstillinger.

• #9   27. aug 2009 Maria... hehe der var heller ikke noget om din hund smiley det var bare for at ilustrere smiley

• #10   27. aug 2009 Når jeg udstiller mine hunde så holdes snoren også tilpas stram til den ikke flagrer rundt og forstyrrer billedet, og hvis hunden har lært at snoren skal sidde sådan så er der ingen problemer i det, men dermed ikke sagt jeg kvæler mine hunde - den sidder kun lige indtil huden.

• #11   27. aug 2009 Hunden viser hals og front på en helt anden måde ved at man " løfter" hovedet sådan op. En newf står ikke sådan med hovedet normalt, pånær hvis der er en kat i nærheden ;o), så de bliver også " trukket op", desværre for det ville da være bedst at vise hunden så naturligt som muligt

• #12   27. aug 2009 Med de fleste hunde der er ringtrænede behøver man ikke engang løfte i kæden. Man holder den blot oppe, så hunden ikke sænker hovedet i de sekunder den bliver set på og skal stå korrekt og det er det jeg ser Maria gøre med Elvira på billederne :o)

Min brors hunde kan sagtens stå sådan da de lærte det da de var små alligevel holdes deres snore stadig snoren sådan i ringen.
    Det har også noget at gøre med, at hunden kan genkende situationen og ved hvordan den skal stå ifht. et almindeligt halsbånd og gåtur.

De elsker udstillinger :o)

• #14   27. aug 2009 Labberne må slet ikke have stram line....... Vi bruger ofte MEGET tynde liner, som lægges ned over hundens skuldre, når den skal stå og hundene skal vises i løs line. Man kan ANE Lotus`line ned ved hendes skuldre på dette billede:

(link fjernet)

• #15   27. aug 2009 Mette... Nogle stiller sig også foran newferne, det får dem også til at løfte hovedet

• #16   27. aug 2009 Marianne:

Ja, det gør det nemlig. Vi må jo ikke røre hundene, når vi stiller dem op, så vi skal "trække" dem frem eller "skubbe" dem tilbage med vores kropssprog......... Hvilket Kaido iøvrigt hader, så når hun ikke står og hopper som en gummibold foran mig, sætter hun sig ned:-(

• #17   27. aug 2009 Det kommer vel i bund og grund an på hvordan racens standart foreskriver hunden skal være.
    Eks. En hund der beskrives som retangulær skal være udstragt i en vis grad, men andre racer beskrives som kvadratiske skal sættes op mere lige op og ned.
    Sådan er der forskellige "triks" og moder, der kan fremhæve det ene eller der andet..

• #18   27. aug 2009 Bare lige en tilføjelse -man kan IKKE bare lære hunden at stå sådan uden halsbånd og snor, for hunden SKAL nu engang have snor på til udstillinger;o)

I øvrigt synes jeg nu oftest at hundene vises i "stram" snor men UDEN at være ved at kvæles. AT der så osse er tumper der ikke kan finde ud af det, er en skam, og noget der IMO burde slåes mere ned på på udstillinger.

Min race vises "fri" -altså de stilles ikke som på billedet, men vises i løs snor.

• #19   27. aug 2009 Michelle.... Det kan man da, så man slet ikke bruger halsbåndet til at få hunden til at løfte hovedet ;o)

• #20   27. aug 2009 Marianne -ja ok. Nu forstod jeg det bare som vise den frem uden noget;o)

• #21   27. aug 2009 Du skriver at dit indlæg ikke er for at "udhænge" folk - Men din overskrift er "But Why??" - dette er måske lidt provo.. Bare til en anden gang.

Man kvæler ikke hunden når man sætter halsbåndet helt op under hagen hunden! - ikke hvis man er en god handler - jeg gør det selv med mine racer for at de præsentere sig selv bedst muligt for dommeren.. Det er lidt det samme som hvis man stillede en Schæffer eller en Rottweiler op - dette ville være til ulempe for disse racer det samme ville free stand være for nogle andre racer!

Kommentér på:
But why ... Stand af hund

Annonce