Bianca overfaldet... {{forumTopicSubject}}
Ja Bianca blev overfaldet idag..... af en fransk Bulldog... Vi gik vores eftermiddagstur som vi plejer, og går forbi et sted hvor der er et stort stykke græs, hvor 2 drenge ( 10-12 år) leger med en fransk bulldog uden snor på. Da hunden så Bianca, løb den over på den anden side af vejen til os og gik til angreb. Drengene løb efter den og det tog dem lidt tid at få fat i kræet. Jeg blev så gal, da det var tydeligt at det ikke var første gang den hund gjorde sådan. Nu er Bianca en lab/schæfer blanding og den franske fik ikke bidt hul eller noget, men i min verden holder man altså sin hund i snor hvis man ved den kan finde på at gå til angreb på andre. Jeg tænker ikke kun på at der kunne være sket Bianca noget, men hvis Bianca nu ikke kunne lide den anden hund, kunne hun have gjort skade på den. Jeg sagde til drengene at jeg ville snakke med ejeren, som var en ene drengs far. Så jeg fulgte dem pænt hjem, så jeg kunne snakke med ham. Han tog det pænere end jeg havde troet og lovede mig at den ville være i snor fremover, undskyldte mange gange og sagde at jeg måtte kontakte ham, hvis jeg fandt ud af at der var sket noget med Bianca, som jeg ikke havde set. Nu er jeg ikke så glad for konflikter, men jeg er bare så glad for at jeg konfrontere ham med det, for det gav jo pote. Det kan være man skal blive gal lidt oftere:)
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 237 Svar: 3.147
feb 2006
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 88 Svar: 1.150
Håber Bianca er okey trods omstændighederne
jan 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 37 Svar: 708
Men da godt at du fik en snak men den ene's far.
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 237 Svar: 3.147
Pernille: Bianca virker til at have det fint. Faktisk tror jeg ikke at hun regnede den anden hund, som en trussel overhoved. Det virkede i hvert fald ikke sådan. Det var nok mest mig der blev forskrækket og gal, men nu er det også andet gang på 14 dage, at hun er blevet angrebet af en Fransk bulldog.
dec 2007
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 34 Svar: 1.015
men det kan være det har gjort noget ved Bianca.. at hun måske er blevet mere "forsigtig" ved at møde andre hunde nu..
For Angel som er vores hund er også blevet overfaldet af en fransk bulldog og jack russel terrier og jeg kan mærke på hende at hun lige skal se an hvordan "den anden hund" er, før hun vil snakke med hunden.. så nu socalisere jeg hende med andre hunde så meget jeg kan så hun kan få nogle gode oplevelser
Bianca overfaldet...