{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.065 visninger | Oprettet:

Løse hunde...igen.... {{forumTopicSubject}}

Mødte lige 2 løse hunde på eftermiddagsturen. Den ene løb fra ejeren og sprang på Bianca. Men den trak sig hurtigt igen, da Bianca ikke finder sig i det. Den ældre mand der gik med den fik en ordentlig opsang, men kom med alle mulige undskyldninger, som at snoren var blevet stjålet fra ham, hunden var blevet bidt af en schæfer før, så derfor kunne den ikke tåle synet af schæfere (Bianca er en schæfer/labrador) og hvad ved jeg.

Anden gang var ca 15 minutter efter 1. episode, men det viste sig at hunden var stukket af fra haven. Den løb over en vej og var næsten ved at blive kørt over, så jeg løb efter den for at få fat i den. Heldigvis kom 3 drenge, som ejede hunden gående og fik fat i den. Fortalte dem pænt at de skulle passe godt på deres hund og at den næsten var blevet kørt ned.

Men sådan nogle episoder er næsten ved at være hverdag for os. Vi har boet i området i 9 mdr ca. og jeg vil tro at Bianca er blevet overfaldet mere end 10 gange nu. Heldigvis er der aldrig sket noget alvorligt. Jeg overvejer lige nu om jeg skal købe en vandpistol eller et tågehorn, som jeg kan tage med på gåturen.....

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løse hunde...igen....
  • #1   7. maj 2010 Det er også helt vildt. Jeg synes godt nok at folk er ligeglade, skødesløse og ansvarsløse. At tage hensyn til andre er åbenbart en by i Rusland. Det er trist at dagens Danmark er blevet sådan.

• #2   7. maj 2010 Et tågehorn påvirker desværre også din egen hund..
    Hver gang den ser en hund kommer den der sindsyge ubehagelige høje lyd = Hunde forbindes med ubehag... Det ville være synd.

Men hvor er det bare træls..
    Her møder vi også jævnligt løse hunde.. Heldigvis bliver langt de fleste ved deres ejere, men bestemt ikke alle

• #3   7. maj 2010 Tina: Ja jeg havde godt tænkt det med tågehornet, men jeg er bare så træt af at det skal være sådan. Jeg overvejer også om man skal begynde at ringe til politiet. Men det sker der jo nok ikke så meget ved.l

• #4   7. maj 2010 Åh, hvor træls. Her er også masser af løse hunde- og hundeejer der ikke har styr på dem, når de er løse. Mine hunde går helt amok når en løs hund kommer mod dem. Har sagt til nogen af hundeejerne, at det er respektløst af dem og at de selv er skyld i, hvis en af mine hunde får hakket en af deres løse hunde.
    Men en vandpistol er en god ide- hvis du kan ramme.

• #5   7. maj 2010 Lea: Jeg har en forstøver. Så er der en chance for at rammer, men det bliver bare ikke så hårdt:)
    Det er også svært når ens egen hund har det svært med andre hunde. Vores kan ikke altid med andre når hun er i snor.

• #6   7. maj 2010 M: Nej jeg føler mig godt nok også heldig, vi møder heller aldrig en løs hund. Har oplevet det en gang, men ellers ikke.

• #7   7. maj 2010 Jeg kender godt problemet, der er ikke mange løse hunde her, men til gengæld løber de samme to ude på vejen foran vores hus hele tiden, jeg har været nød til at lave extra højt hegn rundt om min have fordi de to hunde lokker mine to ud, jeg har snakket med ejeren flere gange og også en enkelt gang med en betjent, intet har det hjulpet. Min ene hund er engang blevet angrebet og bidt af en hund, så når der render en løs hund over til ham når han er i snor, så er hans forsvar et angreb, så jeg går bare og venter på hvornår det går galt...

Et godt råd, til jer alle hvis, en hund komme løbende over dig og din hund, går ind foran din hund og buk dig frem mod til løberen råb højt og surt af den, ofte vil det få til løberen til at løbe væk og du har vist din hund at du nok skal støtte den og den ikke behøver være bange for andre...

• #8   7. maj 2010 Morten: Tak for rådet. Bianca er meget på tæerne når hun ser en anden hund, så jeg tror det vil være meget svært at komme ind foran hende, men det er da værd at prøve.

• #9   7. maj 2010 *Et godt råd, til jer alle hvis, en hund komme løbende over dig og din hund, går ind foran din hund og buk dig frem mod til løberen råb højt og surt af den, ofte vil det få til løberen til at løbe væk og du har vist din hund at du nok skal støtte den og den ikke behøver være bange for andre...*

Det har jeg prøvet mange gange og det virker. Da naboens boerboel så kom farende ind i vores indkørsel en dag, hvor jeg var ude (HELDIGVIS uden hunde), så gjorde jeg det samme. MEN hun gik lige frem imod mig med blikket stift stirrende ind i mine øjne imens hun knurrede og løftede overlæben. HVEM tror I stak af?? Ikke hunden i alle tilfælde......*G*

• #10   7. maj 2010 Mette: Jeg kan godt forstå at du løb. Det ville jeg også ha gjort. smiley

• #11   7. maj 2010 Ellers er sådan opvaskemiddelsflaske god..

Kommentér på:
Løse hunde...igen....

Annonce