991 visninger
|
Oprettet:
Ny lov mod blandingshunde {{forumTopicSubject}}
Tja, nu kastrede jeg jo sidste år min minimale kamphund, en D/S blanding på snart 7 år,(ca. 10 kg) for at han ikke skulle forplante sig med vores unge Rottweilertæve, så HER får vi da absolut ikke problemer med farlige blandingshvalpe.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 417 Svar: 31.395
apr 2009
Følger: 56 Følgere: 68 Hunde: 5 Emner: 94 Svar: 577
Men syntes bare det er så latterligt at skrive at hun skulle tage at skrive i en af de 700 andre tråde om dette emne - kan man ik være ligeglad ?... Man kan vel bare hoppe videre hvis enmet ikke interreserer en? overskriften siger jo alt.....
Slettede den før da jeg ik lige magtede at skulle til at skrive mere hvis folk nu svarede mig... hehe....
apr 2009
maj 2006
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 137 Svar: 2.558
apr 2009
Følger: 83 Følgere: 99 Hunde: 1 Emner: 44 Svar: 719
der er heller ikke noget værre end udavl..
godt du gjorde det
apr 2009
okt 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 4 Emner: 29 Svar: 200
Kan slet ikke se formålet med at ansvarlige hundeejere skal aflive hvalpe fordi uansvarlige hundeejere ikke kan styres deres. For at tone rent flag mener jeg faktisk at hunde som bider enten mennesker eller andre dyr på offentlige steder uden provokation skal aflives - kort proces. Skal lige nævne at jeg har boet i et belastet brokvarter i København for 3 år siden - det var skræmmende - ikke for mig men for min lille hund
I min verden holdes hunde på forsvarligt indhegnet grund, og går i snor på offentlige steder.Kan man ikke tilbyde dette, skal man ikke holde hund.
apr 2009
hørt
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 417 Svar: 31.395
HVIS dette forslag blev indført (og det gør det næppe), så er det jo kun blandingshunde født efter en eller anden skæringsdato der skal aflives. Og dermed er det jo super nemt at undgå: lad være at få din blandingstæve parret, så er man ude over det problem.
okt 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 4 Emner: 29 Svar: 200
Kender du iøvrigt til Dobermann hundenes historie - den er ret sjov, hilsen Susanne
apr 2009
Ja bestemt, det er ikke spor sjovt når folk dømmer ham på lang afstand, for det får hverken jeg eller ham noget ud af!
Det er bestemt en kæmpe fejltagelse fra min side af, han var min første hund, og jeg kendte ikke dobermannen ukuperet, før jeg mødte doberejere til træning og træf. Kropssproget er så vigtigt for hunden, og halen er bestemt en stor del af den! Det er så skide synd..
Nu importerede jeg jo min hund fra slovenien, og der er det lovligt i følge de danske love, at have en kuperet hund fra udlandet, så længe det ikke er sket i DK osv.
Lovene burde strammes, så man ikke havde tilladelse overhovedet til at importere kuperet hunde, så man heller ikke støtter de der opdrættere, der kuperer deres hunde. Så længe der er penge i det, så bliver de ved. Men heldigvis er det blevet færre og færre EU lande der accepterer kupering. DET er et plus!!!
Angående Dobermannens historie, mener du hvordan den blev fremavlet og af hvem?
OG angående "HØRT": det er lidt ligesom man råber man er enig.. hehe
Ny lov mod blandingshunde