{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny lov mod blandingshunde
  • #1   14. aug 2009 Susanne -og du kunne ikke deltage i en af de 700 andre tråde om netop dette emne;o)

• #2   14. aug 2009 *Øglens mor * - Jamen det forstod jeg også din beskedsom, altså ganske harmløs smiley

Men syntes bare det er så latterligt at skrive at hun skulle tage at skrive i en af de 700 andre tråde om dette emne - kan man ik være ligeglad ?... Man kan vel bare hoppe videre hvis enmet ikke interreserer en? overskriften siger jo alt.....

Slettede den før da jeg ik lige magtede at skulle til at skrive mere hvis folk nu svarede mig... hehe....

• #3   14. aug 2009 Men da jeg så så du havde skrevet så måtte jeg jo lige svare smiley Griner....

• #4   14. aug 2009 Nu hører jeg jo så til en af dem der ikke bruger st'ørstedelen af mit liv herinde, så jeg har ikke set de 700 andre emner som skulle være her, jeg snupper den første den bedste jeg ser!!!!!!!!!!!!! Min liile hund er en farlig kamphund for han gør og knurrer af alt og alle, men da jeg er en meget bevidst og hensynsfuld hundeejer forstår jeg at reagere og holde min "store" nlille kamphund i kort snor og via tegnsrog og ordrer at gøre ham bevidst om at enhver knurren og visning af hans hvide gebis er uacceptabelt. Jeg henfører hans opmærksomhed mod noget andet og kan så se og mærke at hans "store muskler" slapper af og han henførrer sig til lmig op mine ordrer, men blikket på de lækre godbidder jeg lokker med. Så jeg har ingen problemer med min lille hund, som mener at han har så store muskler at han kunne skræmme enhver!!!!!!

• #5   15. aug 2009 Susanne T
    der er heller ikke noget værre end udavl..
    godt du gjorde det

• #6   15. aug 2009 *Øglens mor * - Mange tak skal du have smiley hihi...

• #7   15. aug 2009 Jeg reagerer udelukkende på det tåbelige forslag som er formidlet via pressen om forbud om avl på ikke stambogsførte hunde, jeg orker slet ikke at gennemlæse alle de indlæg der har været om diverse hunderacer - prøver faktisk at latterliggøre dette forslag.
    Kan slet ikke se formålet med at ansvarlige hundeejere skal aflive hvalpe fordi uansvarlige hundeejere ikke kan styres deres. For at tone rent flag mener jeg faktisk at hunde som bider enten mennesker eller andre dyr på offentlige steder uden provokation skal aflives - kort proces. Skal lige nævne at jeg har boet i et belastet brokvarter i København for 3 år siden - det var skræmmende - ikke for mig men for min lille hund
    I min verden holdes hunde på forsvarligt indhegnet grund, og går i snor på offentlige steder.Kan man ikke tilbyde dette, skal man ikke holde hund.

• #8   15. aug 2009 ^^
    hørt

• #9   15. aug 2009 Susanne -ingen skal da aflive deres hundehvalpe. De skal ganske enkelt lade være at lave dem.

HVIS dette forslag blev indført (og det gør det næppe), så er det jo kun blandingshunde født efter en eller anden skæringsdato der skal aflives. Og dermed er det jo super nemt at undgå: lad være at få din blandingstæve parret, så er man ude over det problem.

• #10   15. aug 2009 Hej Dobie - er nok en lidt langsom kone som ikke helt for står sproget - kan du oversætte :-), når jeg nu ikke helt forstod hvad du skrev kunne jeg jo bruge tiden på din dejlige Dobermann- og de ører kunne jeg slet ikke få til at hænge sammen med hvad du skrev. Kunne herefter forstå at vi er af samme mening. For mig har det været godt at rottweilere ikke er kuperet længere, har faktisk haft haft 2 med kuperede haler - dem kunne andre mennesker ikke lide, og selvfølgelig kan de ikke lide dem for de kan jo ikke læse deres signaler! Mine sidste 3 har haft haler.
    Kender du iøvrigt til Dobermann hundenes historie - den er ret sjov, hilsen Susanne

• #11   16. aug 2009 Susanne T
    Ja bestemt, det er ikke spor sjovt når folk dømmer ham på lang afstand, for det får hverken jeg eller ham noget ud af!
    Det er bestemt en kæmpe fejltagelse fra min side af, han var min første hund, og jeg kendte ikke dobermannen ukuperet, før jeg mødte doberejere til træning og træf. Kropssproget er så vigtigt for hunden, og halen er bestemt en stor del af den! Det er så skide synd..

Nu importerede jeg jo min hund fra slovenien, og der er det lovligt i følge de danske love, at have en kuperet hund fra udlandet, så længe det ikke er sket i DK osv.
    Lovene burde strammes, så man ikke havde tilladelse overhovedet til at importere kuperet hunde, så man heller ikke støtter de der opdrættere, der kuperer deres hunde. Så længe der er penge i det, så bliver de ved. Men heldigvis er det blevet færre og færre EU lande der accepterer kupering. DET er et plus!!!

Angående Dobermannens historie, mener du hvordan den blev fremavlet og af hvem?

OG angående "HØRT": det er lidt ligesom man råber man er enig.. hehe

Kommentér på:
Ny lov mod blandingshunde

Annonce