{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny svensk lov mod aggressive hunde
  • #2   22. nov 2007 Men fedt med et link til artiklen. smiley

• #3   22. nov 2007 Jap, interessant oplysning !

Citat:
    Kamphundene udgør mindre end en procent af de ca. 725.000 hunde, der er registreret i Sverige. Alligevel står de for ti procent af de tilfælde med aggressive hunde, der anmeldes til politiet i Sverige.

• #4   22. nov 2007 procenten er tankevækkende ja, men ikke overraskende.

• #5   22. nov 2007 Nøh, ingenlunde overraskende !

Men godt endelig at se nogle "koncise" tal !
    Her i DK har jeg udelukkende stødt på procentielle udsagn, i forbindelse med dyrlægers egenundersøgelse om emnet !
    Koncis i situationstegn da Sverige sikkert har samme problem som DK, med at ALLE hunde ingenlunde er registreret !

• #6   22. nov 2007 Iøvrigt ligeledes interessant, at ingen "muskel"hundeejere kommenterer disse oplysninger ?
    Men ingenlunde overraskende.. smiley

• #7   22. nov 2007 sys det er en god lov så der kan blive ryddet op i de uansvarlig ejer af muskel hunde, der kun bruger dem som potens forlængere, og til at skræmme med! er jo osse synd for hunde at den skal være ved disse typer smiley sys det er en god lov smiley

• #9   22. nov 2007 Daisie L

Jo, men det er da interessant at Citat:

Kamphundene udgør mindre end en procent af de ca. 725.000 hunde, der er registreret i Sverige. Alligevel står de for ti procent af de tilfælde med aggressive hunde, der anmeldes til politiet i Sverige.

Den procentvise forskel er jo pointen !

• #10   22. nov 2007 Daisie

Jeps, men procenterne gælder kun "kamphundene".

• #11   22. nov 2007 ja er osse en god ide smiley
    gad vide om det osse gæder de små hunde som altid er sure og gør og snapper efter en,?

• #12   22. nov 2007 Kan kun holde med jer... men dette beviser også bare hvor mange mennesker der findes som ejer disse "muskel"hunde og som ikke har det fjerneste begreb om hvordan et skønt væsen som dette rent faktisk kan blive hvis ikke man forstår at motivere og aktivere hundene rigtigt... I dag er der ALT for mange der har disse hunde, fordi de synes den er flot at se på, eller sej at have, de aner simpelthen ikke hvad det er de har med at gøre, og derfor ser vi netop også så mange 1- 2 årige muskelhunde til salg.. folk opgiver, når de finder ud af hvor meget arbejde de SKAL lægge i en sådan race.
    Men denne kultur kan vi desværre KUN komme til livs hvis bare vores politi havde midler og (undskyld udtrykket) nosser nok til at udføre den nuværende hundelov..!
    MVH Louise

• #14   22. nov 2007 Rasmus og L.

Jeg tror så bare at det ikke udelukkende kommer an på hundens træning og aktivering..?!
    Der er jo det genetiske ophav som lægger grundlaget for hundens instiktive væsen *s*
    og bevares, der er søde familiehunde af disse racer..*s*

• #15   22. nov 2007 Jeg syntes det fantastisk at de kan finde ud af og skride til handling i vores naboland, man kan kun håbe at Danmark følger efter.

En ting ved den nye lov jeg syntes de har håndteret meget flot er at det omhandler ALLE aggressive hunde, bare det at de ikke kun er gået efter muskelhundene som jo ikke er de eneste hunde der bider. ( hvis der blev forbud mod sådanne racer ville "de forkerte mennesker" jo bare finde en ny race og ødelægge)

• #16   22. nov 2007 Moster G..
    Netop.. men det jeg siger er at der ikke findes så fandens mange mennesker der ejer disse hunde, som rent faktisk ved og langt ringere accepterer hvad det er de har mellem deres hænder..
    Og jo jeg mener at hovedparten af denne aggressive adfærd kunne have været stoppet i tide, hvis bare ejeren havde for fem ører forstand på hvordan man tackler en hund af given race, og derved forstår at motivere den til den ønskede adfærd.

• #17   22. nov 2007 Kors hvor ville jeg med al min viden om disse racer, være en faaantastisk muskelfidus ejer.. smiley
    Hvis jeg ellers havde lysten..*s*

• #18   22. nov 2007 moster g...
    synes det er lidt sørgeligt at se din reaktion på dette.. jeg var rent faktisk seriøs og forventede ikke ligefrem at blive latterlig gjort på den måde..!

• #19   22. nov 2007 Jeg syntes det lidt ærgeligt at de fleste af jer har valgt så kraftigt at fokusere på muskelhundene istedet for den egentlige lov der omhandler alle racer.
    Så vidt jeg ved var dette vist ikke en tråd om muskelhunde men genrelt om en lov mod aggressive hunde.

• #20   22. nov 2007 hov søme så om der ikke lige var en muskelhund ejer mere som så tråden.. hvor det dog dejligt at bliver latterlig gjordt her på hg..

• #21   22. nov 2007 Sabrina... Kan absolut følge dig, men nu var det fordi muskelhundene blev fremhævet med en procentsats.. jeg mener jo helt sikkert også at det er et KANON forslag, da alle hunde uanset race kan drives ud i aggresiv adfærd.

• #22   22. nov 2007 Rasmus..
    Jeg har jo en del viden om denne race, så jeg mente det nu ikke ironisk, og da slet ikke på nogen måde at latterliggøre dig !
    Det beklager jeg ! smiley

Tvært om , så var dit indlæg i mine termer, nogle yderst korrekte betragtninger du der kom med *s*

• #23   22. nov 2007 Sabina, det er da rart at det er ALLE aggressive hunde den omhandler !

Men der er nu en god grund til at bide mærke i kamphunderacernes (som de står beskrevet som) procentvise ansvar for disse "forseelser" så at sige !

Her på HG er der jo især en masse ejere af disse, som ingenlunde vedkender sig det ansvar !

Derfor er det helt naturligt at en del af focus bliver lagt dér ! *s*

• #24   22. nov 2007 Moster G..
    Tak... *s*
    Jeg bliver bare led og ked af når folk ikke kan se problematikken i det hele. Jeg synes det er sørgeligt hvis vi ender ud i endnu et raceforbud, da det på ingen måde gavner, og "idioterne" så bare finder noget nyt at kalde deres hunde, eller en ny races ry at ødelægge..

• #25   22. nov 2007 * Human egoism destroys! *

Det er det jo også ud fra artiklen, når der KUN er UNDER 1 % "kamphunde" og disse står for hele 10 % af alle skader !

Tydeligere bevis får du da ikke !

• #26   22. nov 2007 Rasmus....
    Helt enig !

Der kunne gøres SÅ meget avlsmæssigt godt for Arm. Staffen som helhed især temperamentsmæssigt, om det udelukkende blev avlet fornuftigt, og opdrætterne sørgede for at have velinformerede og interesserede købere til racen..
    Se bare på Bull Terrieren.. Dén race har godt nok udviklet sig til yderst positiv side ! *s*

• #27   23. nov 2007 hmmmm hvad skal man som muskelhundeejer svare på endnu engang at blive angrebet... gider ikke remse op af små aggressive hunde der bider og aldrig bliver registreret fordi disse ikke bliver anmeldt... mine oplevelser er ofte at ejere at små "nuttede" hunderacer ikke har en skid styr på sin hund og at den får lov til at te sig da der jo ikke sker det helt store ved det .... bare min mening som ejer af 2 kæmpe godmodige basser - -hvoraf den ene ..ja er blevet aggressiv overfor andre hunde p.g.a. gentagne pågående hunde og ejere der ikke
    respekterede hendes dæmpende signaler

• #28   23. nov 2007 Fint, så har den danske regerring noget at se på, så vi kan få strammet op omkring alle de farlige hunde, som folk anskaffer sig..

Så er der ingen undskyldninger mere - så skal politiet bare ha nye redskaber for at udfører loven..

Håber at det bliver i denne regeringsrunde, man kommer til at se på det.

• #29   23. nov 2007 Moster G. takker smiley så der da nogen der har bemærket bullterrien egentlig ikke har noget med dkk's problem ang. muskelhunde.
    desværre er der stadig mange på gaden der spørg mig " er er det ikke en af de der, du ved pittbull" og så må man jo pænt svare nej det er det ikke, den ligner en amstaff..

Hov undskyld der fik jeg da godtnok kommet langt fra trådens emne sorry.

Det er desværre ærgeligt at muskelhundene er blevet så populære hos så mange "forkerte mennesker" især som moster G siger, når opdrætterne (her taler vi dem m dkk stamtavle) har gjort så pokkers meget for at komme væk fra aggresive i racen.

Hvis det stod til mig ville alle muskelhunde uden stamtavle blive neutraliseret, for de bliver ikke mentaltestet som dem m stamtavle gør og de bliver ikke testet for hd osv. osv.

Ps og så skulle den svenske lov også gerne blive indført så samtlige andre aggresive hunde ikke skullle få lov at hærge mere.

• #30   23. nov 2007 jeg vil da godt lige kommenter lidt til det her,

1 jeg syntes det er forfærdeligt at der over hovede sker overfald lige meget om det er af en bull typer hund eller af en anden slags hund

2 af bulltyperne kan stå for 10 % af alle de overfald der sker er godt nok mange øv øv meni skal så lige huske at læse hvad der står der står 10 % af ALLE overfald og at de udgøre kun 1 % af de REG hunde (så skal der være under 7000 bull/muskelhunde i sverig den holder ikke slet ikke går inde på de svenske pitbullforums og muskelhunde forums og i vil se der er mere ind 7000 pitbulls i sverig og så kommer alle de andere racer samt blandinger) nu er jeg sikker på at der er 1000000 vis af "muskelhunde" som ikke er reg der oppe lige som her hjemme ud over det så er pitbull jo lovlige der oppe og en pitbull er ikke en fci race og derfor heller ikke en skk annerkendt race så de er heller ikke reg der og hvad med alle blandingerne af disse racer tror i de er reg nogle steder jeg tror at det ville se helt anderledes ud hvis alle hunde var reg alle de bullhunde som bliver solgt i http://www.blocket.se/ hvor mange af dem tror i selv på bliver reg ??
    men lige meget hvordan men venner og drejer det så er 10% meget og i mine øjne er det 9.99 % for meget men jeg ville ikke tage de % satser serlig seriøst da der helt sikkert er 10-20 gange flere bull/muskelhunde i sverig ind hvad der er reg og vis det er rigtigt ja så er % satsen jo 10 % af alle overfald men så vil de udgøre 10-20 % af alle hundene i sverig og så vil det jo betyde at alle andre hunde gør laver lige så mange overfald eller faktisk måske flere overfald i % ind bull/ muskelhunde gør..

så de % satser giver jeg ikke noget for slet ikke de kan ikke bruges til noghet så længe ALLE hunde ikke er reg og det vil de aldrig blive desværre ..

men ja jeg giver alle folk ret i at lige meget hvordan % satserne ser ud er det forfærdeligt at det sker og jeg ville ønske det aldrig skete..

Kommentér på:
Ny svensk lov mod aggressive hunde

Annonce