1.338 visninger
|
Oprettet:
Nyt hunde-lovforslag {{forumTopicSubject}}
Hvad er det for noget sindssygt de politikere har gang i?
Deres seneste lovforslag går på at ALLE gadekryds (herunder også to ens hunderacer uden stamtavle) ikke længere må avles på. Alle hvalpe der bliver født uden stambog skal aflives.
Hvad er det for et sygt forslag?! Det ender jo med total indavl og så bliver der da først farlige hunde!
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 5 Svar: 376
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.609
Hvordan det skulle ende med total indavl, forstår jeg ikke....? Det er jo kun på tavlehune du har mulighed for at tjekke om der er indavl i linierne og en chance for ikke at lave indavl....
jan 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 7 Svar: 38
Men det her er da helt forrykt. Der skal dælme ikke sidde en dum politiker og bestemme om min hund må få hvalpe eller ej!!
mar 2007
Følger: 27 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 377 Svar: 3.127
jun 2009
Følger: 2 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 103
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.791
mar 2007
jan 2009
Man har bare tit hørt, allerede nu, om bla. schæfere som er blevet mere eller mindre skøre pga indavl.
Jeg tror der vil komme indavl, for nogle folk er sgu bare ligeglade.
jan 2009
okt 2007
Følger: 40 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 201 Svar: 4.828
jan 2009
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
jun 2009
jul 2009
Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 10
Foreslaget er nu ikke kun målrettet mod kamphunde/muskelhunde, men balndningshunde i det hele taget. Det var da ikke der debatten startede.
Jeg kender da flere blandingshunde hvor der ikke er blandet kamphunde ind, hvorfor pokker skal de rammes....? Fra flere sider har det også lydt, at blandingshundene i nogle tilfælde er sundere end vores stambogsførte hunde.
Næh, de skulle nok tage og kikke på nogle af deres forrige idéer. Forbyd kamphundene, mundkurv, kasteration og snor på dem der er. Gør det så besværligt, at være indehaver af en kamphund, at folk på sigt opgiver at eje dem.
Jeg har selv haft 2 kamphunde efter min, da han var ca. et halvt år gammel. Jeg fik reddet ham, ved at smide, ja smide, ham ind over en hæk. Ingen undskyldnign fra ejeren af hundene, kun ros for min hurtige reaktion. Ryster på hovedet.....!
Idag går vi over på den anden side, når vi spotter enkamphund.
mar 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 142
hvis alle kørte i hestevogn idag, og jeg opfandt bilen ville den blive forbudt!!
okt 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Svar: 91
feb 2006
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 46
hva sker der lige for jer ,,, i kan sgu da ikke mene at det er en god ide at kun have stamtavle hunde ,,, det da forrykt ,,,, og bestemt ikke en løsning på rigtige kamphunde !!!! nej tak til flere syge ideer !!! metal test da bare de hunde som "er problemet " ,,,,
jun 2009
aug 2007
Følger: 29 Følgere: 21 Hunde: 5 Annoncer: 1 Emner: 99 Svar: 2.074
Og er det ikke naturligt for visse racer ikke at kunne med hunde af samme køn??
Og ja Paw synes bestemt det skal være muligt at "skjule" ulovlige hunde under andre racer/blaninger!!!!
aug 2007
jan 2009
Det har noget at gøre med alle de fantastiske hunde, som f.eks mine egne, som egentlig er rene labbere, men som bare ikke har stamtavle.
Nu er det lykkedes at få min drøm, om at få hvalpe på dem i fremtiden, faldt helt til jorden. Og kan ærlig talt ikke se hvad det skal gøre godt for? Jeg går ikke ind for stamtavler osv, en hund er en hund, den er et medlem af familien og kan simpelthen ikke se hvad alt det stamtavle skal til for.
maj 2008
Følger: 39 Følgere: 40 Hunde: 6 Emner: 11 Svar: 696
så bliver der ikke solgt så meget hundefoder =fyr medarbejder både på fabrikken og i butik ..
ikke brug for så mange dyrlæger = de kan gå op i pris eller lukke ...
ikke brug for så mange tygben- godbider -seler -liner -legeting -med mer
der bliver igen fyret folk på fabrikkern og i butikker..
foder -seler -liner -med mer bliver sat op i pris men hvad kommer det os ved uden hund nu ...
mar 2006
Elisabeth
Vil det sige at du kun har hund af hensyn til arbejdspladserne i DK? Hvilken forskel gør det så om din hund er med eller uden tavle?
feb 2006
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 11.102
Nu har der eksisteret blandinger i flere hundrede år...... der har aldrig været de store problemer før......
Jeg er " gammel ".... jeg kan dog godt huske , hvordan man havde hund for 50 - 55 år siden..... der var der ikke alle de overfald der er i dag.
Muligvis har hundene det bedre i dag.... men det er ikke det det drejer sig om her.
Det er først efter disse.... " Kamp...Muskel....eller hvad de nu er " .... er kommer til , og er blevet så moderne for tosser at have.... at det er gået galt.
Så hvad med at man bare holdt sig til disse hunde.... og lod alle os andre og vores hunde være i fred.
okt 2005
Følger: 59 Følgere: 245 Hunde: 2 Annoncer: 1 Emner: 161 Svar: 5.530
Det er jo ikke din hund der står for skud. Det er hvalpe der ville komme efter det træder i kraft.
Men hvorfor er det altid så nødvendigt at avle fordi man har en sød hund ??
Det har vi alle, men derfor behøver man jo ikke absolut at skal lave et kuld. Der er masser af hunde til salg, så tror at det ville gavne med en pause
jul 2007
Det har fungeret udemærket før.... og blandinger er da også lækre hunde,
Problemet er stadig de hunde der er så meget omtale om i medierne... ( Tjaaa... man tør sgu snart ikke nævne disse hunde ved navn.... men kalder dem Kamphunde.... men vi ved allesammen hvad det er for nogle )
Det er DISSE hunde der er problemet i dag....... og IKKE en blanding af en Poms og en Dsg.......eller en blanding af en Labrador og en Golden.
okt 2005
jan 2007
Følger: 17 Følgere: 15 Hunde: 4 Emner: 141 Svar: 2.218
Jo, det er man når man forbyder blandinger.
okt 2005
Lige præcis. Den var også henvendt til *NITTIB* *Lasse*&*Nanna *
Sorry
jul 2007
Det er jo netop DE blandinger der skal forbydes / aflives..... Amstaffen er jo en af de omdiskuterede hunde..... ... og helt ærligt.... det vidste du jo også godt jeg mente....
jul 2007
Man blander ski da ikke en Westi med en Ambull.... for at få seje hvalpe , som tosser køber.............for jeg tror bestemt ikke det lige er sådan en blanding tosserne er ude efter...
aug 2007
*NITTIB* *Lasse*&*Nanna *
Sådan en gad jeg ellers godt at se!!! (-;
jan 2009
mar 2007
Det der med at aflive alle blandings hvalpe... argh jeg ved sgu ik lige. Men jeg kan da godt se hvor de vil hen.
Desuden skulle der være en bøde på 3 x månedsløn for uregistrerede hunde og ligesådan for manglende forsikring.
mar 2007
Overholdes disse ikke konfiskeres hunden fra ejer.
jan 2007
Følger: 17 Følgere: 15 Hunde: 4 Emner: 141 Svar: 2.218
"MEn nu må vi ikk avle.. Øh, hvor er fornuften lige i det???!"
Er det dit indtryk at der er mangel på hundehvalpe i Danmark ?
Måske DER fornuften ligger.
jan 2009
Jeg har nu boet i den samme by i to år og jeg har aldrig set politiet her.
jul 2007
Og jeg er faktisk også helt sikker på . at ingen vil blande omtalte " Kamphunde " med din race.......he he
Hvem af de seje Brianner vil have en langhåret ...spidsnæset ... * Shet-Staff... man alligevel ikke kan se musklerne på..... *GG*
apr 2008
Følger: 7 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 5 Svar: 36
Hvad ligner det også at lukke et rovdyr ind i huste?
Lad os lave en hunde zoo, hvor man så kan udstille de forskellige racer. Så kan man tage børnene med på tur om søndagen og vise dem hvilke hunde, vi har haft engang :o)
Så slipper vi også for hundelort på fortovet ;o)
jan 2009
aug 2007
Jeg synes det er kritisabelt at ulovlige racer skjules i andre racer/blandinger så for min skyld måtte der også gerne blive rydtet op, men tror ikke på den med alle blandinger, det er for radikalt...
jul 2007
Den eneste hund jeg har haft med DKK Stamtavle..... blev aflivet 2 år gammel.....Pga medfødte dårlige nyrer.
Alle andre hunde jeg har haft har ikke haft stamtavle... og er døde af alderdom....... og nu har jeg fra DRU..... men det siger man jo også er noget lort..... Hmmm
mar 2007
Jeg går i øvrigt ind for dyrepoliti
jul 2007
Hvad mener du med det..... at vores racer er ramt.
Din race er vel heller ikke en " kamphund ".... hvordan kan DU så være ramt........ JEG mener i alt fald ikke den hører under den kategori....... ( selvom min mand og jeg , for mange år siden , havde 2 stk lige i Rø*** , da vi var ude og se på hus..... så vi måtte hoppe OVER havelågen, da der ikke var tid til at lukke den op ..... *LOOOL*
mar 2007
Du har da ikke haft din ret længe - så det er begrænset hvor længe du har lidt
Og er din så overhovedet i kategorien?
Ej jeg ved godt hvad du mener - men nu er det jo ikke os alle der har "grinet" af jer andre.
jan 2009
mar 2007
Loven vi har er slet ikke så dårlig - men bliver simpelthen ikke brugt fordi der ikke er ressourcer til det!
Og før ressourcerne er på plads - så kan de ikke ændre ret meget ved det.
mar 2007
Mig bekendt virker det ret godt i Tyskland?
jan 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 29 Svar: 907
Vi starter med blandingshunde og tavleløse kræ. De udgør godt nok omkring 90% af alle Danmarks hunde - men pyt! De er til ingen nytte i det danske samfund. Afliv lortet.
Bagefter skal alle der har en indkomst under 200.000 kr om året, pensionister, kontanthjælpsmodtager, invalidepensionister, handicappede osv, aflives. De gør intet godt for det danske samfund! De er en stor belastning. Hvorfor skal dem der har en stor løn betale kassen i skat, for at brødføde disse svage individer? Nej afliv lortet, så vi kan få et pænt og rent samfund. Skide være med at vi fjerner mangfoldigheden...
Nej, der lyder ikke godt når man sætter det sådan op vel?? Men det er da det i siger, når i kun vi lade 10% af DKs hunde leve. Kun de "fine" med stamtavle er egnede til at leve.... Kun mennesker med en årsløn på 500.000 kr + er værdige til at leve i det danske samfund.... ?!? Ikke nogen rar tanke. Men det løser jo også problemet med disse omdiskuterede hunde. Der er ikke nogen til at købe dem.........
Provokerede, tja.........
Føj siger jeg bare...
mar 2006
Måske er det mig der er dum, men jeg har svært ved at forstå sammenligningen. Der bliver ikke aflivet hverken gamle eller hjemløse, vi går ikke med andre mennesker i snor eller giver dem hundemad i en skål på gulvet. Vi klikkertræner ikke vores børn eller lader vores venner sidde alene hjemme 8 timer i døgnet uden noget at lave. Vores forældre skal ikke sidde i bur bag i bilen når vi kører ud for at besøge familien... Alle de ting der er normalt for en hund stiller vi ikke op imod hvordan vi vil behandles som mennesker...
Så hvorfor er det relevant at snakke om mennesker når der tales om avl?
feb 2006
lovforslaget - er vel 1. at forbyde muskel hunde og 2. forbyde blandninger???
* Heidi N *
Bisse har og vil såt for skud , han er en muskel hund , ja også kommer der regler om han skal have mundkurv , kasterrers , hvor må han være og bare det at have muligheden for et kuld er udelukket ,,, !!! han bliver konstant dømt for noget han ikke er , folk og deres fordømme / frygt for det ukendte møder vi tit ,,, og det sgu trist
K N
hører tydeligt hva du siger og giver dig fuldstændig ret ,,, markabart
¤ Søster McFluff ¤
Så hvorfor er det relevant at snakke om mennesker når der tales om avl?--- jo ser du for de fleste eller bare mig er vores hunde som vores barn ,,, det ville ik være fedt at få af vide din datter ikke må føde og alt alle der liger din søn er forbudte ,,,, !?
apr 2008
Hvad er det for noget SLUDDER... Husk nu at begrebet racer er menneske opfundet, og at hunde blot er hunde, uanset hvad de er blevet fremavlet til... En raceren hund er ikke en tøddel bedre end et gadekryds rent sundhedsmæssigt... Og så lige en sidebemærkning, netop problemet med hofterne ligger primært (ikke alene, men primært) ved racehunde, grundet den ensrettede avl.
Nu er det jo ikke sådan at en Grand danois/Chihuahua (må sgu se sjovt ud når den bliver lavet ;o) blanding ender med at have en forende fra en GD og bagende fra Chi...
Det er almindeligt kendt at "gadekryds" som regel er de sundeste hunde... Har du nogensinde undersøgt hvordan din egen race så ud for bare 50 år siden, set ifht. i dag... Disse ændringer er sket ved målrettet at fremavle bla. det markante ansigt en Bullterrier har...
apr 2008
mar 2006
Min hund er da ligeglad med om han hvalpe eller ej. Hunde har behov, ikke ønsker som mennesker - og ingen hunde har "behov" for hvalpe. Når de parrer sig er det ikke fordi de ønsker hvalpe, men fordi hormonerne styrer deres lyster her-og-nu. I modsat fald er det dyreplageri at sælge ud af sin hunds hvalpe, for det er jo åbenbart helt det samme som at få børnebørn, og dem sælger man jo ikke... Vel?
jan 2006
Følger: 47 Følgere: 44 Emner: 137 Svar: 5.810
Jeg er helt enig med Støster McFluff =)
Et lovforslag der markant mindsker antallet af aflivninger, videreformidlinger osv osv kan slet slet ikke hidse mig op.
Og hvad så hvis der om 15 år kun er et fåtal af blandinger tilbage...
Og hvad så hvis man skal til at betale 5-20.000 kr for at få sig en firbenet ven (måske den danske befolkning pludselig vil se det at være hundeejer for det det er, nemlig et privilegie, ikke en rettighed, det er ikke noget man belutter ved brugsens opslagstavle, på div fora hvor der trues med aflivning og det der er værre hvis ikke hunden bliver solgt igår osv osv.
Neutraliser dem uden tavler, skærp kravene til de stambogsførende klubber og deres opdrættere, giv politiet ressourcer til at tjekke de hunde de møder på deres vej og lad lovovertrædere få pungen i klemme og deres hund fjernet ASAP
Nyt hunde-lovforslag