{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
958 visninger | Oprettet:

Autorisation til hundesalg - ny lov? {{forumTopicSubject}}

Er der nogen af jer, der har hørt om et nyt lovforslag omkring hundehandel? Det er vist noget med at man fremover skal have autorisation til at handle med hunde.

Min kæreste sidder som webjour på Nordjyske og sagde at de får en artikel over senere omkring lovforslaget... men jeg har aldrig hørt om det før. Har I?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Autorisation til hundesalg - ny lov?
  • #1   13. jan 2009 Der er noget med at det fremover vil kræve en uddannelse at få lov at opdrætte/sælge hunde - i DKK vil man gerne have at opdrætteruddannelsen kan være "vores" alternativ til det så det bliver vist ændret til næste år.

• #2   13. jan 2009 Det lyder da virkelig godt, hvis der fremover rent faktisk skal mere til end en fertil hund, for at lave hvalpe!!

• #3   13. jan 2009 synes det lyder som en fin idé...

• #5   13. jan 2009 3 kuld er dælme også mange..

• #6   13. jan 2009 Jeg tror faktisk ikke at det er det samme lovforslag. Det her er noget med hvis man sælger mere end et eller andet pr år, skal man have en 2½ årig dyreassistentuddannelse. Skal nok lige smide et link, når artiklen kommer på

• #8   13. jan 2009 Det lyder godt nok ret drastisk må jeg indrømme. Tvivler også på at den går igennem for at være ærlig.

• #9   13. jan 2009 Synes det er fuldstændig grotesk at folk der har avlet gennem flere år, og hvor DKK ikke har noget at sætte en finger på, skal til at uddanne sig som dyreassistent. Hvis det var en lov der var møntet på inporthunde, ville jeg være blider stemt og hvis der var en lov mod at lave hovedløs avl ville jeg slet ikke ku få armene ned.
    Hvem " rammer " dette lovforslag ? Da i hvert til fælde ikke alle dem der i forvejen laver lyssky forretninger.
    Hvad med alle dem der avler uden stambøger- dem der har 8- 9 små hunde hjemme og som avler løs på tæverne flere gange om året. Det er jo heller ikke dem der kommer til at mærke noget til denne lov ( hvis den bliver til noget )
    Dem der i givet fald kommer til at mærke til den, er dem med kennelmærker- og altså dem der i forvejen avler efter DKK´s regler

• #11   13. jan 2009 og hvordan vil man så administrere dette?

• #12   13. jan 2009 Det er en skrankepave der aldrig kommer ud i det virkelige liv og som får alle informationer fra tv-avisen, der laver en lov som den. Og dem der skal godkende den, er desværre ligesom ophavsmanden

• #13   13. jan 2009 Okay... pointen i artiklen er noget i den stil:

et flertal uden om regerigen har fået gennemført at man skal have en 2-årig dyrepasserassistentuddannelse for at sælge mere end 2½ kuld om året

DKK siger at det er tåbeligt, fordi det vil overlade markederet til lyssky handler..

Soc. siger at det skyldes for ivrige embedsmænd som vil drille flertallet uden om regeringen fordi det egentligt var tænkt til dyrehandlere

Det er lige hvad jeg har på forslaget indtil videre... det lyder ret vanvittigt. godt at DKK tager afstand. Troede først at det var en yderligere indskærpelse af de allerede eksisterende regler, men det her lyder ret voldsomt.

• #14   13. jan 2009 orv... jeg troede også det gjalt fritidsavlere... hmmm sorry

• #15   13. jan 2009 Det er da dejligt at DKK tager afstand fra lovforslaget, men jeg havde nu heller ikke regnet med andet :0)

• #16   13. jan 2009 Jeg gad godt vide om hundeopdrættere skal tage den nuværende dyrepasserassistentuddannelse - for så er det helt hen i vejret!
    For det første ville det kræve de skal ud i praktik, disse steder hænger i forvejen ikke på træerne, og er punktet hvor de unge der tager uddannelsen som proffesion kæmper en kamp for at få en plads overhovedet. Og jeg kan SLET ikke se hvordan ugers arbejde i en grisestald, kostald osv kan have relevans....
    Jeg synes det er HELT supert man vil lave nogle regler, men man må også lige have hovedet med sig. Langt de fleste opdrættere har jo jobs ved siden af hobby-pdrættet- skal de hive år ud for at tage en uddannelse de ikke kan bruge til en dyt?

Kommentér på:
Autorisation til hundesalg - ny lov?

Annonce