{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.875 visninger | Oprettet:

omplacering på grund af hetz !!! {{forumTopicSubject}}

Så kom jeg i den kedelige situation, at en af mine hvalpe er kommet i krise..:

Jeg har haft Betteskid boende hos mig fra han blev født i april og indtil d. 1 august, derpå blev han fløjet til Færøerne for at bo hos en dejlig familie, der ville træne udstille og ellers ha ham som en rigtig dejlig familiehund.. MEN!!!

Betteskids Nye ejer har nu kontaktet mig igen, for at høre om han kan blive omplaceret i Danmark.. dette udelukkende fordi hun aldrig i sit liv har oplevet sådan en hetz mod sig selv og denne dejlige lille hvalp, kun fordi han er af den faaaarlige race "rottweiler " !!!!
Hun bliver dagligt chikaneret af naboer og familiemedlemmer, som i deres iver over at fortælle hvor farlig en hund det er hun har anskaffet !! den er en dræber, æder børn osv.. det sidste har de så fortalt hende 5 årige dreng, der virkelig har fået en skræk i livet over de historier der er blevet fortalt, så han er blevet virkelig bange for hvalpen, samt alle hunde generelt !! flot !

af denne grund har jeg sammen med den nye ejer set os nødsaget til at få Betteskid omplaceret herhjemme, da vi ikke er sikre på han vil kunne få en god tilværelse på Færøerne med trusler på hans liv hængende over hovedet !!!

Derfor vil jeg blive rigtig glad om i herinde vil hjælpe mig med at finde en god familie til denne dejlige hvalp.

Data:
han er født 6 april i år har DKK stambog faderen er Rolex vom hause anin multichampion HD/AD Fri og avlskåret i rottweilerklubben, moderen er min Franske Import U'tania vom falke Koniglich HD/AD Fri IPO2 og multi V1.

Betteskid der på papiret hedder Von Haue Nomis Irwan er en meget glad, men samtidig rolig og meget kærlig hvalp, han elsker leg, træning og masser af kontakt. Børn kender han og er rigtig god til, og han har fået meget prægning. Han har uden kny været ude at flyve og var fuldstændig upåvirket af fly mange mennesker i lufthavnen osv.
Han er sundhedstjekket i hoved og rumpet ( dette er et krav ved indrejse til Færøerne! ) og har alle tænkelige vacciner samt behandling for orm,tæger, skab m.m. samt attest herpå.
Der gives selvfølgelig fuld garanti samt avlsrets garanti (at han skal kunne godkendes til avl ! )fra opdrætteren(mig) i følge købeloven..

interesserede må meget gerne kontakte mig hurtigst muligt.. ( han kommer tilbage til Danmark d. 26/8)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  omplacering på grund af hetz !!!
  • #1   13. aug 2009 Hejsa..

Min far har haft denne race i mere end 20 år og han har netop læst dette..
    Han vil gerne hvis han må komme og møde ham her når han kommer til DK
    Hvordan er han af sind og med mennesker fra 0 til 100 år??

• #2   13. aug 2009 Hold da op, det er jeg ked af at høre :o(
    Er målløs over folks dumhed.

• #3   13. aug 2009 Hold da op, mon det også bliver sådan herhjemme?

• #4   13. aug 2009 Det er sgu trist smiley

Winther,forleden i tv, snakkede de om der allerede var mange herhjemme der ville af med muskelhunde, så det sker nok herhjemme også

• #5   13. aug 2009 Hvor er det sørgeligt, at folk kan være så dumme og modbydelige :o((

Håber betteskid får et super hjem her i DK.....uden fordømmende naboer og familie

• #6   13. aug 2009 For dælen da...
    At det skal komme så vidt!

Jeg står selv og håber på rottweiler til efteråret/vinter. Men da vi bor til leje skal jeg ha clearet det med udlejer først og jeg er da ikke sikker på at få grønt lys. Han er ikke hundemenneske men hund er tilladt i boligen (står i kontrakt og der står ingen begrænsning for antal) - så han er nærmest bange for hende vi har nu.
    Men så må jeg jo flytte for det.

Held og lykke med at finde nyt hjem, jeg høre omkring om nogen kunne være interesseret.

• #7   13. aug 2009 Vil godt lige tilføje at det altså ikke kun er i "jeres" lejr, man får de kommentarer med.

Jeg var i Præstø havn og bade hundene, og der var en farmor der reagerede på at jeg kun havde den unge i snor, mens den anden gik ved siden af mig og jeg havde en finger på halsbåndet ..

"Pas på den farlige hund," sagde hun til ungen ..

Så jo, det breder sig skam også til de "almindelige" racer ...

• #8   13. aug 2009 Martine: hehe - Den har jeg fået på min lab. blanding også - selvom hun var i snor.
    Nogen mennesker kan jo bare ik lide hunde.

Men ligefrem at skræmme et helt samfund fra vid og sans - det synes jeg da godt nok er at gå noget vidt.

• #9   13. aug 2009 Ej hvad sker der for folk!!! Utrolig den magt medierne har på folk og deres holdninger.....

Vi har en rottweiler på 10 uger, og vi har også fået en del kommentar på vores hvalp og især fordi hun så også har stumhale (født sådan) men folk er jo sikker på vi har fået halet kuperet. Folk oppe på mit arbejde kalder det også en dræberhund! (godt jeg har sagt op, dog ikke af den årsag, men super træls at folk er så uviden)

Held og lykke med at finde et nyt hjem til den lille vapse!!

• #10   13. aug 2009 Heidi N

Enig. Men sådan har det udviklet sig, desværre.

Jeg kan huske da jeg var barn når man gik på stranden om sommeren. Mens man lå der på sit håndklæde, kom der en eller anden hund og rystede en gang iskoldt vand nedover en .. og der var flere hunde på stranden dengang.

Idag må man jo ikke engang medbringe hunden i snor i sommermånederne .. og der er flere og flere steder hvor hunde er uønskede.

Jeg fik at vide af en mand med en unge i barnevogn, at jeg "skulle tage og flytte min skide lortekøter (det var ordene) ud af byen, for den ville garanteret æde hans unge !"
    Lortekøteren var en schæferhund, der sad i en krog udenfor en bagerbutik VÆK fra døren - hvor jeg lige havde været inde og købe en kage til jobbet.

Da jeg sagde at han skulle tage sit "skide sexual-affald" og gå hjem til sig selv, blev han så sur at han sparkede mig !!! *GGGG*
    Meeen ... så gik lortekøteren i aktion .. forfærdelig historie ...

Men der jeg vil hen er, at flere og flere bare ikke kan li hunde i det hele taget, og det altså ikke kun er de "farlige racer" der bliver forfulgt.

• #11   13. aug 2009 Det er selvfølgelig klart at visse racer er mere udsat end andre, men der vil altid findes folk der er bange for hunde, uanset race. Jeg møder da også af og til folk der trækker deres børn til sig når jeg kommer med min cavalier *G*

Men rigtig trist historie, kunne jeg dog bare have en hund mere...

• #12   13. aug 2009 Stakkels Betteskid.
    Håber nogen har plads og tid til ham.

• #13   13. aug 2009 Thumbs up til Martine...

• #14   19. aug 2014 Jeg er meget interreseret smiley Jeg er dødt og opvokset på Færøerne men bor i Danmark smiley (Vamdrup) skriv på mobil 81713080
    Mvh Ragnhild

• #17   19. aug 2014 Ragnhild, du er velkommen til at sende mig en mail, jeg har en gang imellem hunde til formidling uli.nomis@gmail.com

Kommentér på:
omplacering på grund af hetz !!!

Annonce