{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
764 visninger | Oprettet:

Bliver kenneler sure hvis?? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen håber i kan svare mig på mit spørgsmål..
Jeg vil gerne have endnu en hund, men først om et par år.
Men det skal være en Papillon med DKK stamtavle.
Og her kommer mit spørgsmål så, vil kenneler blive irriterede over hvis jeg tog ud og snakkede med dem om hvordan de opdrætter deres hvalpe, råd om udstillinger ( Da det er det jeg gerne vil med den næste hund ) osv. Da jeg gerne vil være HELT inde i sagerne, når jeg nu anskaffer mig en udstillings hund

Kan man godt gøre det, eller gider kenneler ikke det??

Mvh.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bliver kenneler sure hvis??
  • #3   9. aug 2009 Hej!
    De kennelejere, der ikke vil svare på spørgsmål, eller modtage besøg, har, efter min mening noget at skjule, og det er ikke sådanne steder, det er fornuftigt at købe sin hvalp hos.
    Mit råd til dig, er: Besøg så mange kenneler/opdrættere som muligt og stil alle de spørgsmål, som er nødvendige for dig. En seriøs opdrætter kan /vil svare på alle spørgsmål, og har sikkert noget skriftlig materiale, som du kan få med dig.
    Det er bare så dejligt at en kommende hundejer som dig, vil sætte sig rigtig meget ind i den race, som du har valgt - Held og lykke
    Mvh
    Fru Pomrus O

• #4   9. aug 2009 Mig, Louise og Rasmus. K:
    Det kan du have ret i...

Ville nemlig blive super glad for alt den erfarring jeg kan få inden jeg anskaffer mig sådan en udstillings hund. Der er jo tusind ting man skal vide og holde styr på. Og derfor ville jeg synes det var dejlig hvis der var nogle der ville give sig tiden til at hjælpe en med det...

• #7   9. aug 2009 Carina A:

Lyder godt, håber der er nogle der vil tage imod mig. Ønsker så meget erfarring som muligt + finde den helt rigtige opdrætter for mig...
    Venter et par år pga. min nuværende hunnd skal være ældre + jeg regner med at få en del mere erfaring oveni så jeg om et par år er fuldt ud rustet til udstillings verdenen...

Hvis nogle kender nogle DKK opdrættere af Papillon må i gerne anbefale dem smiley

• #8   9. aug 2009 Mig, Louise og Rasmus. K:
    Ja jeg har også en veninde som har en Chihuahua som hun udstiller og har tænkt på at spørge hende om jeg må tage med, til at hjælpe og på denne måde lærer mere om udstillings verdenen.
    Og på udstillingerne er der vel også folk som vil give gode råd til en kommende udstiller??

• #9   9. aug 2009 Du skal nok ringe i forvejen, men nej, det tvivler jeg på at folk bliver irriteret over. Du kan evt også tage kontakt til specialklubben og stille spørgsmål der.

• #10   9. aug 2009 havde da også tænkt mig at ringe i forvejen... Kunne da ikke finde på bare at dukke op... =)
    Vi ville skulle aftale et godt tidspunkt osv.

• #11   9. aug 2009 Jeg har ofte besøg af folk der er interesseret i en Weimaraner.
    Alle er velkomne - også dem der ikke vil have hund nu og her.
    Om de køber et andet sted fra er deres valg - folk skal have den hund de ønsker og har brug for.
    Så jeg ser det som et stort pluds hos køber at de udviser interesse.
    Hvis ikke - kan de nu heller ikke få hund herfra smiley

• #12   9. aug 2009 Jeg kender mange der har lavet sådanne aftaler med folk der gerne vil høre mere om racen og udstilling, men som sagt, lav en aftale i forvejen, en sådan udstilling kan altså godt være hektisk alt efter hvor mange hunde en opdrætter har med..

• #13   9. aug 2009 vi bliver altid glad for interesserede, som i god tid prøver at sætte sig ind i det de ønsker sig. Så vi siger altid ja - men man skal selvfølgelig aftale tid først. For os betyder det heller ikke noget om de ender med at købe hos os - bare de får den rette info om racen

• #14   9. aug 2009 Det lyder godt allesammen... Det var den holdning jeg håbede at få som respons..

Og igen ja der skal aftales tid i forvejen omkring hvornår opdrætter har tiden osv.

• #15   9. aug 2009 Hvis det er en fornuftig opdrætter vil de syntes det er en god ide.
    Hvis de ikke vil sætte tid af til en snak med dig, ville jeg finde en anden kennel.
    Men ja , ring først.

• #16   9. aug 2009 jeg og hundene bliver meget glade når der kommer gæster - og så får man lejlighed til at tale HUNDE og ikke andet ........... om de køber hvalp her er sådan set underordnet - - man er jo stolt at sine hunde og opdræt som man gerne viser frem .......... det er ikke spild af tid eller irriterende så det skal du ikke være nervøs for

• #17   9. aug 2009 Ihh Pia P er jeg glad for at hører =)
    Ps. Vores drøm om en tricolore Basenji er der stadig smiley

• #18   9. aug 2009 Der hvor jeg har Reiki fra, vil de faktisk helst at folk kommer når de IKKE har hvalpe -så kan man nemlig snakke hund, få hilst på voksne eksemplarer af racen osv, UDEN at 8 små nuttede hvalpe kan få en til at købe en hund man måske ikke helt er sikker på om man egentlig ville have;o)

Man er self osse velkommen til at se hvalpene når de er født, men man får ikke lov at se hvalpene, før der er hilst på de voksne hunde, og der er snakket lidt med opdrætter først.

Da jeg var ovre hos dem, var der ikke planer om endnu en hund før engang ud i fremtiden (uden nærmere fastsat tidspunkt).
    Intet problem -de ville hjertens gerne fortælle om racen, hvad de synes er vigtigt i avlen af dem osv. og det er mit indtryk at dette gælder for langt de flete opdrættere

• #19   9. aug 2009 hov -og reiki's opdrætter opfordrede selv til at jeg snakkede med flere opdrættere, inden jeg besluttede mig.

• #20   9. aug 2009 Michelle:

Lyder til at have været en rigtig god opdrætter, det er sådan jeg håber det kan være... =)

• #21   10. aug 2009 Som de andre siger, ville jeg mene at hvis en kennel ikke vil bruge tiden på dig som køber, til at få styr på de ting du vil vide, så skal du ikke købe hund der. Så hellere finde et andet sted. Besøg flest mulig opdrættere og besøg dem alle, snak med dem - spørg dem om det du vil vide, selvom du får samme svar alle steder. Men nogen kan måske give et andet svar end de andre gør.
    Held og lykke med jagten på udstillingshunden smiley

Kommentér på:
Bliver kenneler sure hvis??

Annonce