{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.158 visninger | Oprettet:

Hidsig efter overfald (Langt) {{forumTopicSubject}}

Jeg er simpelthen så hidsig at det halve kunne være nok..

I morges da jeg skulle ud på morgen turen med mine rotter, gik jeg den sædvanlige tur..
Der er et par huse længere henne en agressiv schæffer, men det plejer vi bare at ignorere ved et slut til Wictor så kan vi roligt gå forbi..

Men ikke idag.. Den går helt amok, Wictor får sin kommando og vi går videre.. Eller dvs.. Jeg når at tage max 2 skridt så ser jeg hundens hoved hele vejen ud af hækken, og forbenene med..

Jeg ved med det samme hvad der er ved at ske.. Så får Wictor på plads, og skriger højt NEJ mod hunden, som er totalt ligeglad..
Den styrter mod Wictor med MEGET høje børster, og knurrer vildt.. Da den tager fat i ham første gang, giver jeg ham ærligt en fri kommando da han kigger hjælpeløs på mig.. Han markerer kun og trækker sig så tilbage, foran mig som om han vil beskytte mig..

Og hvad gør den hidsige køter så.. Den flyver sgu efter Fadia.. Der går jeg i panik og losser ud efter den, og rammer den i røven.. Wictor går straks ind mellem Fadia og den, for at passe på hende tænker jeg.. Og først her begynder min hund at vise han er gal, han rejser børster og knurrer af den..

Mens alt dette står på skriger jeg stadig højt efter ejeren, som langsomt trasker ud i sin have og kalder på sin hund..
Da den løber ind, roser han den fandme smiley Ja det er flot den kom, men hvad med at reagere på hvad der er sket.. Han kigger på mig og siger, så må du jo have styr på dine kamphunde..

Jeg var i totalt chok.. Min rottweiler på 4år kunne NEMT ha været gået amok, men nej han opførte sig eksemplarisk, og min hvalp på 11 uger er da vel for pokker ikke en trussel..
Jeg er så mundlam jeg bare ryster på hovedet af ham, og går væk med mine hunde, heldigvis kommer mandens genbo ud og siger at hvis der er sket noget med mine hunde, vidner hun gerne om at det var hans der havde hele skylden, og at mine begge var i snor..

Der er så intet sket med nogle af dem heldigvis, men tænkte jeg alligevel ville melde det..
Politiets udmelding kunne så ikke være mere klar.. Der skete jo ikke noget, så de kunne ikke se der skulle reageres på det..
Jeg tænker bare, at en advarsel og et krav om at få lavet et hegn må sgu da være på sin plads, eller er jeg helt forkert på den??

Jeg beklager det blev så langt, men synes bare det er vigtigt at alle detaljer er med..
Er stadig dybt rystet, men lykkelig for at eneste skade der er sket, er på min arm..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hidsig efter overfald (Langt)
  • #1   9. aug 2009 Som det mindste SKAL de lave en rapport og give ejeren en bøde for strejfende hund, så opgiv ikke, kontakt dem igen!

    Og er glad for der ikke skete yderligere, vær dog OBS på især den mindste i den næste tid..


  • #2   9. aug 2009 Henriette

    skønt du har styr på dine hund(e) .
    Det er dybt uansvarligt uanset hvad hund det er så skal der dælme være et forsvarligt hegn der holder ens hunde inde på eget område .
    Godt der ikke skete noget med hunde , men kan forstå der er sket noget med din arm ? .
    Politi gør intet på det område , så det er spild af tid at ringe til dem .

    mvh


  • #3   9. aug 2009 Jeg ville nok fortælle politiet, at du er kommet til skade med din arm. Det kan de ikke overhøre, og så sige at du har et vidne til overfaldet.

    Selvfølgelig skal det stoppet, det er ikke OK, især ikke at ejeren ikke kan se at det er hans hund der har gjort noget forkert.

    Håber begge dine hunde er OK, det må da have været en dårlig oplevelse for sådan en lille hvalp.


  • #4   9. aug 2009 M&R..

    Må prøve at tage direkte på stationen i morgen.. For både jeg og kæresten har ringet idag, og fået samme udmelding..

    Er meget obs på dem begge, men nogle gode råd til hvad jeg især skal lægge mærke til ved den lille?
    Den store kan man godt mærke er lidt berørt stadig, han er meget forsigtig og søger min opmærksomhed hele tiden.. Så i morgen er der aftalt lege aftale med en af hans hundevenner, for at han kan få nogle gode oplevelser, der kommer den lille selvfølgelig også med...


  • #5   9. aug 2009 Ja gir M&R ret.... de skal lave rapport! de kan sq ikke bare vende den hovedet den anden vej.... hvem går det udover næste gang jo.... og ja endelig holde øje med den bette....


  • #6   9. aug 2009 Lady & Gitte..
    Det der er sket med min arm, er simpelthen fordi jeg holdte så godt fat i Wictor da han først blev gal, at snoren strammede og har givet nogle grimme mærker..

    Det blev nævnt til politiet både af mig, og senere af min kæreste.. men beskeden var det samme..
    Prøver som skrevet at tage ned på stationen i morgen (der er lukket om søndagen) samt kontakter jeg bolig selskabet i morgen, så må de sgu gå ind i sagen..


  • #7   9. aug 2009 Henriette
    Ja, jeg ville ikke lade det gå hen, som sagt som det mindste skal han have en bøde for strejfende hund, den er lille og latterlig, men så er han og hans hund i systemet..

    Som med den store, skal hun hurtigt ud og ha´gode oplevelser, gerne med samme race.... Gaia, reagerede i en tid på bevægelser i buske(hun var ude for det samme) Det ignorede jeg, og satte hende straks igang med en øvelse og godbid og efter et par uger var hun ovre det.. Desværre havde hun et par skidte oplevelser mere, og det gør idag at hun er i forsvarposition, meget hurtigt, og kun få hunde hun kan med..


  • #9   9. aug 2009 DKK Basset.... - kom videre, lige indtil den gør det igen. Det ville jeg ikke gå og vente på (frygte) hvis det var mig.

  • #10   9. aug 2009 folk har bare rigtigt mange fordomme nu og det gælder ALLE de dømmer... var os ude at gå vores sædvanlige tur den anden dag hvor vi først møder en lille gravhund som skaber sig helt vildt og milo blir mange men det så hva det vil være damen sagde intet andet end hendes hund var lidt tosset.. vi går videre hvor der så kommer en gammel kone med sin rolater og skaber sig helt vildt at jeg godt kan gå den hund ind til siden da vi var ved at gå over i den anden side da han ville snuse der og hun havde masser af plads til at gå udenom.. men vi blir så angrebet på den måde med svineri og de hunde skulle bare forbydes osv og ender med at vi får fingeren af den gamle dåse.. og milo reagerede slet ikk på hende eller kiggede på hende og gjorde han heller ikk selvom vi stod og råbte og skeg af hinanden kan godt være det ikk er på den måde man gør dte men har bare fået nok nu er ikk første gang vi blir angrebet af gamle damer.. vi prøvede os den anden dag igen igen at en gammel dame næsten stod og gemte sin lille møg hund inde i hækken og sagde nu har du styr på den hund pga milo ville over og sige hej og dansede helt vildt rundt og logede men måtte stå og holde ham fast og det gir sku ikk noget godt resultat for hunden forbinder det med noget dårligt når vi møder hunde.. og han blir altså kun et år og der er intet ondt i ham lige så snart de andre hunde siger noget til ham trækker han sig tilbage... !!!

  • #11   9. aug 2009 og nej man skal ikk "komme videre" for dte skal sku os frem at det IKK kun er muskelhunde der bider!! vi skal ha nogle af de "normale" hunde frme i søgelyset os!!

  • #12   9. aug 2009 Bassethound..

    Meget undskyld men hvor er du ubehøvlet... Eneste grund til min hvalp ikke blev bidt, var sgu fordi min den store gik imellem..
    Hvad pokker bilder du dig ind!

    Du er sikkert en af dem der råber op omkring muskelhunde, men fordi det nu er en anden race, så er det i orden.. Tsk

    Nå men til jer andre... Har nu haft fat i en anden station, og der er optaget rapport.. Samtidig anbefalede de mig, at jeg gik til den lokale station i morgen, og fortalte historien, samt havde noget med fra hende der ville vidne..
    Så der har jeg været ovre, og hun skriver hendes version til mig, så jeg kan få den med på stationen..

    Derud over blir bolig selskabet kontaktet i morgen tidlig, så må de sgu få ham til at hegne haven ind..


  • #13   9. aug 2009 Godt Henriette, det nytter alt sammen hvis bare man er ihærdig nok. Håber han får pålagt at hegne haven ind, det manglede bare.

  • #14   9. aug 2009 Jeg mener da helt sikkert du skal melde det. Der er jo ikke sikkert det går så godt for den næste.

  • #15   9. aug 2009 Nu nævner du dit boligselskab, så hvis du bor i lejebolig og han har samme udlejer, så ville jeg bestmemt mene at det er op til dem at sørge for at han sætter et hegn op... det kan jo ik være rigtigt at du ik kan gå forbi med dine hunde uden at hans hund skal gå et skråt-sidelæns... Det er ik i orden. det er op til boligselskabet at opholde ro og orden og det må da indebære at en hidstig hund ik har fri adgang til gaden hvor fredelige folk går rundt... Ville bestemt tage kontakt til dem... Og en stor ros til både dig og Wictor skal lige med på vejen smiley

  • #16   9. aug 2009 Basset: Det er jo ik bare med at komme videre når hunden bor på hendes vej... Det er sgu svært at undgå den når de nærmest bor op og ned ad hinanden... Lidt noget andet hvis det var tilfældigt på gaden... Ville stadig være en ubehagelig oplevelse, men chancen for at du ville møde den hund igen er lille... Sys bestemt ik man kan sige at hun skal komme videre i denne situation...

  • #17   9. aug 2009 Det er fuldstændig ligegyldigt hvilken race det er...man bør have styr på sin hund...med det sagt har jeg da også selv haft problemer med min Schæfer et par gange...f.eks havde han problemer med at møde andre hunde når vi gik tur...dette er mere eller mindre et overstået kapitel...han rejser dog ikke børster eller noget og har vist sig han bare gerne ville lege....vi arbejdede positivt fremad og nu gør han ikke i 99% af gangene...men han er stadig meget nysgerrig...ENDVIDERE har jeg faktisk lige oplevet at en hundeejer gik forbi vores hus...stoppede op lige foran vores åbne vindue da hans hund lige skulle lave hvorefter min hund løb hen mod vinduet og gøede...det er naturligvis ikke iorden og jeg var straks over ham og fortælle det var forkert......at samme hundeejer så lige skulle gå forbi samme vej mindre end 2 minutter efter i langsomt tempo er så en anden sag...men der reagerede min store vaps dog ikke....til stor ros



  • Knud N
    Knud N Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Svar: 6
    #18   10. aug 2009 Prøv nu lige at se her. Der er lovgivet på det område, som I hidser jer op over: "§ 3. I byer og områder med bymæssig bebyggelse er det forbudt at lade hunde færdes på gader, veje, stier eller pladser m.v., der er åbne for almindelig færdsel, uden at de enten føres i bånd eller er i følge med en person, som har fuldt herredømme over dem. En hund anses ikke for at være under ledsagelse, fordi den er under tilsyn fra besidderens bolig eller forretningslokale". Citatet er taget fra huneloven, så der er vel ikke så meget at være i tvivl om?????

    Og stop så jeres hetz og evige klynken. Jeres endeløse inlæg med "forfærdeligt, stakkels hund" osv. Er det her ikke et hundeforum??? Det lyder som en brevkasse i "alt for damerne". Det må fandme da være muligt at forholde sig til problemet på en alvorlig måde, som Henriette kan bruge til noget??


  • #19   10. aug 2009 Knud... Så lad vær med at deltage hvis du sys det bliver en tand for femenint til dig...

  • #20   10. aug 2009 Så er der en lille update...

    Har idag været på den lokale station og snakke med dem om overfaldet, samt den behandling jeg fik af den nærmeste politi station...

    De vil i løbet af idag tage ud til manden med hunden for at få en snak med ham om hans hund, samt sætte krav op om at der blir lavet hegn.. Og så vil de holde ham under opsyn for at se om kravet blir efterlevet...
    Ligeledes gør boligselskabet!

    Den station der nægtede at tage mod rapport blir der indgivet klage over..
    ALt i alt er jeg okay tilfreds med at der i det mindste blir gjort noget nu.. Jeg er stadig bange for at gå forbi der, så vi går alle andre veje jeg kan komme i tanke om..

    Tak for jeres søde ord og støtte smiley


  • #21   10. aug 2009 Selvfølgelig skal politiet gribe ind. Der skal jo gribes ind FØR det går galt og ikke efter :S

    Håber dine hunde er okay


  • #22   10. aug 2009 Lyder rigtig godt smiley - Held og lykke med det...

  • #23   10. aug 2009 Først og fremmest vil jeg understrege, at jeg på ingen måde synes det er ok, at den hund kunne komme ud af haven. Heller ikke, at ejeren ikke reagerede hurtigt, eller at politiet i første omgang ikke ville høre på dig.

    MEN - nu kender jeg jo racen schæfer rigtig godt og ved, at hvis den ville have gjort andet end at markere, så ville den have gjort det. En schæfer har det rigtig meget i munden, laver rigtig mange lyder, som lyder skræmmende og som også er skræmmende for hvalpe, desværre. Men havde den ville bide, så havde du ikke kunnet forhindre det.

    Jeg er bange for, at Bassethound har ret - der er dybest set ikke sket noget - og hvis politiet henstiller til manden at han skal sætte hegn op, så har du opnået RIGTIG meget i forhold til hændelsens karakter.

    Jeg håber, at ejerne af den schæfer skynder sig at efterkomme det. De burde vide, at deres race er så territorial og beskyttende, at den vil forsøge at jage hvad som helst væk, der nærmer sig.


  • #24   10. aug 2009 *CH*

    Den bed jo netop i Wictor.. Men han fik fri og gik til modværge, hvorefter den prøvede at springe på Fadia, men der fik den los af mig, og Wictor gik imellem..

    Men kan godt være du har ret.. Har heller ikke krævet mundkurv, aflivning eller andet.. Blot at han i det mindste får krav om at få lavet det hegn så det ikke sker igen..
    Er jo ikke førrste gang med den ifølge naboer, og kan ikke være rigtigt at alle skal gå og være bange for at gå den vej... smiley

    Men mht. ejerne.. Så prøvede jeg at få dialog igang igår, men oplevede kun en smækket dør, så tror næppe de ville gøre noget hvis ikke politiet gik ind i sagen smiley


  • #25   10. aug 2009 Er overrasket over de gør noget...det er ikke ofte de gider gøre det...men er da rart at høre der sker noget.



  • #26   10. aug 2009 Et hegn på dælme være en selvfølge.... Og det er rigtig fint, at politiet nu tjekker op på det.

    Og så skal du have ros for din ihærdighed, synes jeg ;o)

    Med hensyn til bidet i Wictor - gik der hul på huden?
    Schæferhanner har det med at lave masser af markeringer, hvor der ryger pels her og der, og måske lette hudafskrabninger. Men de laver sjældent skader dybere end det. Og når de gør det, går det så stærkt at det er umuligt at forhindre :o(
    En schæfer, der er tosset for alvor er dælme ikke sjov at være sammen med :o(


  • #27   10. aug 2009 CH..
    Nej der er ikke hul, han mangler hår som du beskriver, men huden er ikke gennemtrængt..
    Så du har nok ret, er slet ikke inde i den race... Men vældig ubehageligt var det


Kommentér på:
Hidsig efter overfald (Langt)

Annonce