4.985 visninger
|
Oprettet:
Rigtig eller forkert Bandog???? {{forumTopicSubject}}
Efter en tråd den tidliger dag om hvad en bandog er eller ikke er.
Satte jeg mig til og lede efter noget ordenlig stof om den, og falder så over denne side (link fjernet) hvor der faktisk står en del om hvad jeg også nu mener er den "rigtige"
Vælg Origin of the Swinford ude i menuen til venstr, der kan man læse hvad hele idén var med at lave denne race og om efterarbejdet efter swinfod´s død i 1972.
Og nu håber jeg der kan kommen en god og ordenlig debat i et ordenligt spog...
Christine
feb 2006
Følger: 40 Følgere: 46 Hunde: 3 Emner: 129 Svar: 557
så virker det.. Undskyld
jul 2005
Følger: 33 Følgere: 90 Hunde: 7 Emner: 569 Svar: 4.642
Ved godt at du brænder for dine GD´ere -
Men hvorfor er det at du så ofte virker negativ overfor alle andres hunde, hvis de ikke lige går ind under katagorien af hvad du synes er fantastisk -
Synes det er fint at sige sin mening - og synes det er fint at argumentere for det man brænder for - men synes ofte at dine udmeldinger har en meget negativ klang - hvilket jeg finder RET ærgeligt...
Ellers smil herfra...
Julie - !!
jul 2005
Følger: 33 Følgere: 90 Hunde: 7 Emner: 569 Svar: 4.642
Kan da kun give dig ret i at det er vanvittigt at give så mange penge for en "blandingshund", - og man kan håbe at folk reelt ved hvad det er de har købt -
Kom for - tror det var lidt over et år siden - i kontakt med en kvinde fra Amager der solgte Bandogs - hun kom med en længere beretning om denne formidable race - synes dog at hun virkede en smule suspekt - og kunne ingensteder finde noget reelt om denne hund som Race... og kontakten stoppede der -
Er ikke et øjeblik i tvivl om at hun har fået solgt alle sine hvalpe med sin fusk... kan ikke huske prisen - men den var vanvittig - tror faktisk at det var 13.000 - og det var tydeligvis en blandingshund - selvom hun påstod noget andet -
Kan kun give ret i at dette er noget svineri - og kan kun håbe hun er blevet stoppet -
Meeeen - det var nu også mere tonen jeg henviste til...
Smil herfra...
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.205
feb 2006
Så vidt jeg har forstået ud fra små 3timer´s læsning på siden kalder han ikke sine hunde for Swinfords med mindre de lever og opfylder visse nedskrevne regler som John Swinford og hans makker har skrevet ned.. Hvad angår hans brug af pitts med stort drive. har de valgt dem, fordi de mener at Pitten har noget at bidrage med og ikke fordi de er kamhunde..
Og den kennel´s hunde syntes jeg virkelig er nogen smukke hunde...
Christine
feb 2006
men det er så noget andet..
vil smutte hen og spise..
maj 2005
Følger: 71 Følgere: 69 Hunde: 1 Emner: 44 Svar: 261
Jeg kender godt damen fra Amager, købte nemlig den såkaldte Bandog hun havde lavet, og det viser sig der var to hanner på tæven og noget værrer rod (lang historie:) Men jep, ville personligt give hende et ordentligt gok i nøden hvis jeg så hende igen, og så en masse penge retur..... ja tak.
Men får lige Martin T ind på tråden i aften, så kan han svarer på jeres evt spørgsmål, for han har mange års viden omkring bandoggen.
maj 2005
Følger: 71 Følgere: 69 Hunde: 1 Emner: 44 Svar: 261
Søger lige venskab, så kan vi bare snakke der:)
nov 2005
Følger: 60 Følgere: 60 Hunde: 6 Emner: 102 Svar: 1.904
nov 2005
jamen er da kun glad for at du kan forstå det jeg skriver -ss-
jeg giver dig ret i at den kellen slet ikke er noget at råbe hura for de er slet ikke anerkendt og er i mine øjne en baggårds avler og har ikke nogle generationer på bagen så de skulle kun sælge deres hunde som blandings hund og ikke som bandogs..
michael..
jo de bruges i avlen for ellers kan du jo ikke komme til 5 generation
men det er ikke bandogs de er det som kaldes 1F og så 2F osv osv op i avlen men i de lave generationer så kan og vil de fleste hvalpe enten falde mere ud til den ene eller den anden side så hunden e bliver mental testet de bliver arb med der bliver kigget på udsene på agrasivitet på hvor lære nemme de er osv osv og så bruger du kun de hvalpe som består den "test" og avler vider på dem og så tester du igen og igen og igen så du tilsidst har en hund hvor at der kun kommer den slags hund ud af avlen som man ønsker at en bandog skal være og efter 5 generation så har du en stabil hund i alle de enskaber man ønsker at have i en bandog...
det er ikke lige til at lave så en lucero (som er den bedste avler af swinfordt bandogs den som er ulovlig her hjemme) har avler siden 1983 og er først på de sidste par år blevet tilfreds med sin avel.
har har før og avler også stadig på både ren neo, ambull, pitt, rotwiller og er træner for politiets hunde i river side callifonien er dommer i både K-9 stævner og udstillinger osv en meget meget klog mand som virkelig ved hvad han laver og avler som godt vil lave rigtige gode bandogs kan komme til kursusser hos ham hvor han dele ud af sin viden...
nov 2005
nov 2005
ja tror han mente mig -gg- man kan jo ikke remme rigtigt vær gang vel -s-
nov 2005
nov 2005
men ja jeg gir dig ret i at det er en mix breed men det er alle hunde nogle bare sener ind andrer bare tag mange af de hunde som har været ved at uddø de sidste 10-20 der har man valgt at blande andrer hunde ind i for at rede rasen og det er MANGE men det syntes folk jo er ok....
ja i en brasiliansk bandog der er der fila i men det er en helt anden hund og den bliver snart godkendt som en ren og rigtig hunde race den avls program bliver overvåget ef S.B.B.A et rimlig stort forbund ....
og nu ved jeg jo ikke hvem det er du har mødt og hvor godt du kender den her person men man skal heller ikke tro på alt hvad men høre vel mange lyver for at virke bare lidt sejer..
tag nu bare den sag inde på amager som du selv nævner ikk..
der skulle leon den ane af de han hunde som har været på s..... cc som så blev solgt til at være bandogs han skulle være en ren swinfordt bandog siger både hende og tefick (ejren) og han skulle være impoteret fra californien men tror mig det er han ikke jeg har kendt tefick i 25 år er født og opvokset med ham leon er født i dk og er en blandings hvalp fra hans gamle mastino som var på en blandings tæve er ikke helt sikker på hvad tæven var blandet af men mener det var GD og alle med lidt fornuftigt tanke gang ka se det ikke kan være en bandog den vejer 88 kg og det skulle være kommet ud af en neo tæve (måske 65 kg) blandet med en pitt han (måske 30 kg ) og det kulle der komme en 88 kg hvalp ud af ?? nej vel...
så tro ikke på alt du høre bare mit råd...
nov 2005
dec 2005
Følger: 38 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 82 Svar: 6.144
Og bullmastiff er ikke blandet med old english bulldog, men med engelsk bulldog, som de så ud i 1800 tallet, hvor de var tyndere og havde lange ben ;o))
nov 2005
nej men nu er der jo mange hunde racer som ikke er F.C.I godkendt og derfor kan det så stadig godt være en hunde race..
jamen en dogo argentino er jo også en blandet hund det er bare længer tid siden så hvorfor ikke blande andrer hunde hvis du kan få en hund som er beder egnet til de omgivelser eller den opgave som den skal udføre???
mette p nej det vil jeg så aldrig give dig ret i jeg har aldrig saht at en bandog ikke er en blandings hund for det er jo 2 hunde som er blandet samme, men det er ikke BARE EN BLANDINGS HUND det er et stort og kritisk avlsprogram som ligger foran en bandog så du får ikke en bandog hvis du bare blander de 2 slags hunde,
jeg og andrer bandog menesker er skide lige glad med at den ikke er godkendt og håber at den aldrig bliver det pga så vil den lige pludslig blive mere interassant at lave for de der baggårdsavler som aldrig skulle gøre det, jeg er faktisk overbevist om at hvis folk som joseph lucero, jim walsh, ken (fra thunderdoom), maria fra true blue bandogs og folk fra blockbuster bandogs ville arb på at får deres hunde godkendt ja så tror jeg sku også de ville få dem godkendt men det er de ikke interasseret i for du køber som sagt ikke bare en hund du køber en hund fra det kennelnavn som hvor din hund kommer fra og på den måde ved du at du har fået noget af det bedste som kan gå på 4 ben...
og så lige ja jeg ved godt al en olde english bulldog er en hund som er frem avlet af david levitt pga at den gamle bulldog som levede i 1800 tallet er uddøet så den kan man jo ikke bruge mere så derfor må man jo bruge kopien ikk den som også er tynder og har længer ben og er meget mere atletisk og har mere drive en den alm engelske bulldog..
mette p kender også godt rigtig meget til bullmastiff mine forældrer købte deres første bull for 18 år siden og jeg købte min første for for 14 år side og en af mine kammarater er manni som har kennel libarany sammen med sin kærste han hade rotwiller før og jeg var med til at præge ham over til bullmastiffen...
dec 2005
Følger: 38 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 82 Svar: 6.144
Og jeg kan da godt høre at det er en du brænder for og det er udmærket.... Men det jeg har svært ved at forstå er at der er rigelig forskellige racer, hvorfor lave noget nyt?????? Og det er heller ikke de seriøse jeg tænker på men netop dem der ''bare'' vil tjerne penge på avl. Og det er der det bliver farligt... Både for hunden og for mennesket. Og det er jo ''kampmaskiner'' de bruger...
Og min hund er ikke ''bare'' købt ved en hundekennel, den er nøje udvalgt *smil*
nov 2005
at leon er en blanding af teficks gamle mastino det er slet ikke sandt jeg undskylder mange mange gange både over for ejeren og også over for dem der kender leon, det er helt forkerte oplysninger jeg har skrevet og det er jeg ked af....
mvh
martin
jan 2006
Følger: 33 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 35 Svar: 119
I hail to you!!
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 220
Hun er flyttet til sverige, men sælger stadig hunde til DK. sørgeligt....
det ændrer selvfølgelig ikke på at jeg har den dejligste hund i verden, men havde nok ikke betalt så tårnhøj en pris hvis jeg havde vidst han ikke var ren...
Rigtig eller forkert Bandog????