Rigtig eller forkert genfortælling {{forumTopicSubject}}
Nedenstående har jeg fået refereret, så jeg vil vældig gerne vide fra nogle af jer, som holder "Vi med Hund". om min veninde har genfortalt historien rigtigt.
Her er, hvad jeg har fået fortalt................
Forhistorien er altså, at min veninde fortalte mig, at der i decembernummeret 2008 af "Vi med Hund" under brevkassen er en historie, hvor en kvinde skriver ind.
Denne kvinde fortæller, at hun og en veninde en dag gik tur på en strand med deres to løse hunde.
Pludselig løber de to hunde hen til et håndklæde, som ligger ved strandkanten, og her på dette håndklæde finder hundene en kæp, som de løber med.
Efterfølgende dukker en mand med sin hund op ( - jeg ved ikke om denne mand lige har været oppe i klitterne og "lette ben" eller hvor han var det pågældende tidspunkt - det melder historien ikke noget om) Han er sur og råber til pigerne, at det er hans kæp og de skal aflevere den.
Kvinderne råber tilbage, at hans hund jo kan komme og tage den ( - som de andre hunde nu løber med), men manden vil ikke lade sin hund komme i nærheden af de to fremmede.
Kvinden skriver så, om Laila P. kan sige noget om, hvad der er juridisk gældende i denne sag.
Laila P. svarer noget i stil med, at manden ikke har juridisk ret her. Hun skriver at denne mand, er helt gal på den og at han ikke buder stå og råbe, at det var hans kæp.
En anden ting, som Laila Pedersen efter sigende skriver i denne forbindelse, er, at der desværre er mange hunde, som havner hos folk, der åbenbart hader andre hunde, for manden lod jo ikke sin hund løbe op til de to andre hunde.
Er der nogle, som har decembernummeret af Vi med hund, som kan sige mig, om dette er en korrekt gengivelse af brevkassespørgsmålet og svar?
maj 2008
Følger: 24 Følgere: 27 Hunde: 4 Emner: 172 Svar: 2.818
Er det fordi du ikke kan huske det, eller er det fordi det ikke stod skrevet sådan?
maj 2008
Følger: 24 Følgere: 27 Hunde: 4 Emner: 172 Svar: 2.818
Jeg er interesseret i at vide, om historien er KORREKT genfortalt. *s*
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.931
Og hvad er det da for noget pjat at han "hader andre hunde" fordi han ikke ville lade sin hund løbe hen til to fremmede løse hunde - det håber jeg da ikke der er nogen redaktør der har skrevet... det kan der da være en million gode grunde til... Måske er hunden usikker på fremmede hunde, måske er den i løbetid, har kennelhoste eller anden smitsom sygdom....
Personlig synes jeg helt iskkert dte er kvinden der er gal på den, selvom det bare en en pind, så lå den på hans håndkæde og den må hendes hund derfor lige så lidt tage, som hun må tage hans kamera eller mobiltelefon eller hvad der ellers kunne tænkes at ligge derpå...
Rigtig eller forkert genfortælling