{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
686 visninger | Oprettet:

rigtig /forkert??? {{forumTopicSubject}}

Vi flyttet til norge da min kæreste ville starte et firma...
Min søsters kærest ville arbeide for ham og vi sagde ja, men først når firmaet har blevet oprettet i registeret... vi lavet ikke noget kontrakt med ham, da firmaet ikke var oprettet... vi kikket på noget hytte prosjekt som vi tænte at lave, men kunne ikke sige ja da det ikke var registreret...
Våres bank lavet forkert da de stemplet og sendte ansøgningen om firma forkert så det tog 2- 3 mnd extra for at oprette det... i mellomtiden hadde min søsters kæreste sagt op sit job....
Og han mener vi skal betale for tapt arbeids penge for 14 dage... vi har jo ikke lavet kontrakt, eller snakket om hvor når han skulle starte, kun at han bliver ansatt når firmaet har blevet godkendt... han fik fra sin tidligere job afslutte efter 14 dage, og papirene på firmaet var jo ikke kommet...
han har krevet penge og lavet konflikt i min familie, men alle (mor,far og bror) synes han ikke skal have penge for 14 dager hvor han ikke har arbeidet... han har godt kunne arbeidet da min kæreste og jeg har lavet den lejlihet vi bor i og ellers job min kæreste har lavet på gården, men han har sagt nej hver gang (er så trætt. skal til en ven osv...)

Nu har vi betalet 9000 kr for job han ikke har lavet ...

synes dere set er ok eller hva???

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  rigtig /forkert???
  • #1   25. feb 2007 Nej..jeg synes bestemt ikke det er okay!

• #2   25. feb 2007 kan bare ikke forstå at "familie " gør sådan...
    det er ingen kontrakt osv...

• #3   25. feb 2007 sorry for svaret sent.... denne pc er ikke ok....

• #4   25. feb 2007 Min kæreste har hjælpet med at lave deres køkken/bad da de ville have ny bænkplade, lister osv og ordne badet... vi har også hjælpet de med at male så de kunne flytte ind.... Men når vi skal lave en lejlihed i mine forældres gamle hus som ikke er isolert /vand og el / lave vægge /male... kommer de og hjælper til?? NEI...

• #5   25. feb 2007 ja det har vi fundet ud af... men nu er min far regnskabsfører og det går da godt... han siger at hvis han skulle havet lønn har vi betalet 1800 for meget da han ikke er udlært... Men så nu arbeider jeg som tømmer/snekker medhjælper i stedet for med regnskab(er ikke udannet med kan meget) og jeg tjener meget mer som tømmrer end hos min far med regnskab

• #6   25. feb 2007 Men det gør jo det at jeg savner mere at komme hjem til dk... ved godt jeg er norsk statsborger, men nu når jeg har boet og arbeidet dk i 7 år og jeg føler at det er mit hjem land... Flyttet kun til norge pag min kæreste hadde mulighed til at tjæne kassen...og at kun skulle være i norge et par måneder,,, men så lavet den banken forkert...

Savner dansk mad... Meget... har meget dårlig kødt her i norge synes jeg ...

• #7   25. feb 2007 nej det er ikke okey, jeg synes han skulle betale pengene tilbage.... det ville vel være det samme om i tog penge sådan lige pludselig efter at i har hjulpet dem med deres hus.... det er hans problem at han har sagt sit arbejde op....

• #8   25. feb 2007 Jeg synes heller ikke, at det er ok, at han har krævet at få løn for noget han ikke har lavet. Normalt får man kun løn for de timer man arbejder. Og det er da hans eget problem at han har sagt op for tidligt. Så kunne det jo være lavet på den måde, at hvis han f.eks havde 1 mdr opsigelse, så kunne han vente med at starte hos jer, indtil han var færdig på det andet arbejde, hvis han ikke havde råd til at miste de penge.
    Så må i jo bare trække pengene fra hans første løn, i kan jo sige til ham, at din mand skal have arbejdsløn for den tid han har brugt på at hjælpe med at lave køkken/bad(der er jo ikke nogen forskel på om din mand har arbejdet for dem, og om han skal have penge for noget han ikke har lavet og tillige ikke var ansat på det tidspunkt)
    Nu ved jeg ikke, om i har lavet en aftale om, hvor meget han skal have i løn, og har skrevet det ned, men hvis det ikke er skrevet ned på kontrakt endnu, ´kan det måske være en ide at få snakket om lønniveau, så i ikke behøver at betale ham for meget i løn.

Ja, det er noget skidt at ansætte familie, netop fordi man skal leve med dem bagefter også, og det er en træls måde at ødelægge det hele på. Håber at det går i orden for jer.

• #9   25. feb 2007 vi har ikke lavet kontrakt og nu hvor han var sådan så sagde vi fra at vi ikke ville ansætte ham... han søgte jo nyt job og fik arbeid der... Men efter den episoden ville vi ikke ansætte ham længere, så nu skal vi finde en anden pag vi har fået et stort opdrag... men vi vil ikke have ham med længere... Vi hadde kun snakket om ca løn hva han kunne få osv... men vi sagde jo ifra at først skulle papirene være i orden og så kunne vi lave kontrakt osv...

Min søster kun har jo støttet ham, tror os hun har en finger med i spillet hvordan han har været...og hun er den eneste som støttet ham, han var ved at være ok at han ikke skulle have penge og efter 30min han hadde været hjem til sig selv så var det ikke ok pludselig... så min søster har en del at sige hvordan der er gået.. Hun er osså misundelig for nu er jo min kæreste blevet "svigerforældres" drøm da vi er de eneste som hjælper til med gården, har malet det nye hus og det gamle ,ryddet låven, lavet vegger i låven til redskabs rom, lavet færdig det gamlehus (den lejlihed vi bor i som har stået tomt i 25 år,lavet vægge osv) og lavet postkasse osv... så mine forældre er jo glad at det er nogen som vil arbeide og hjælpe til...

Jeg har sagt til min kæreste at han skal sende dem en regning... men det vil ham kun gøre hvis de begynder at kræve mere penge...

• #10   25. feb 2007 jeg snakker kun til min søster nu ved familie middag osv... men nu har jeg begydt at sige fra da hun altid finder noget grimt /negativt til meg...jeg har lukked ørene før men nu har jeg fået nok ,hun bor jo kun 50 meter fra mig, men er trætt af hendes opførsel så hun må passe sig selv (hun er 2 år eldre enn mig) hun bor i mine forældres nye hus i lejlghed og vi og min bror bor i det gamle hus ... MEN er glad at jeg skal kun bo her til midten af april, så daffer jeg af...
    Har ikke boet så tætt på mine forældre siden jeg var 14 år...

• #11   25. feb 2007 .

Kommentér på:
rigtig /forkert???

Annonce