rigtig /forkert??? {{forumTopicSubject}}
Vi flyttet til norge da min kæreste ville starte et firma...
Min søsters kærest ville arbeide for ham og vi sagde ja, men først når firmaet har blevet oprettet i registeret... vi lavet ikke noget kontrakt med ham, da firmaet ikke var oprettet... vi kikket på noget hytte prosjekt som vi tænte at lave, men kunne ikke sige ja da det ikke var registreret...
Våres bank lavet forkert da de stemplet og sendte ansøgningen om firma forkert så det tog 2- 3 mnd extra for at oprette det... i mellomtiden hadde min søsters kæreste sagt op sit job....
Og han mener vi skal betale for tapt arbeids penge for 14 dage... vi har jo ikke lavet kontrakt, eller snakket om hvor når han skulle starte, kun at han bliver ansatt når firmaet har blevet godkendt... han fik fra sin tidligere job afslutte efter 14 dage, og papirene på firmaet var jo ikke kommet...
han har krevet penge og lavet konflikt i min familie, men alle (mor,far og bror) synes han ikke skal have penge for 14 dager hvor han ikke har arbeidet... han har godt kunne arbeidet da min kæreste og jeg har lavet den lejlihet vi bor i og ellers job min kæreste har lavet på gården, men han har sagt nej hver gang (er så trætt. skal til en ven osv...)
Nu har vi betalet 9000 kr for job han ikke har lavet ...
synes dere set er ok eller hva???
maj 2006
Følger: 70 Følgere: 92 Hunde: 5 Emner: 233 Svar: 11.267
jan 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 207 Svar: 4.295
det er ingen kontrakt osv...
jan 2006
jan 2006
jan 2006
jan 2006
Savner dansk mad... Meget... har meget dårlig kødt her i norge synes jeg ...
jan 2007
Følger: 32 Følgere: 32 Hunde: 4 Emner: 99 Svar: 4.034
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.234
Så må i jo bare trække pengene fra hans første løn, i kan jo sige til ham, at din mand skal have arbejdsløn for den tid han har brugt på at hjælpe med at lave køkken/bad(der er jo ikke nogen forskel på om din mand har arbejdet for dem, og om han skal have penge for noget han ikke har lavet og tillige ikke var ansat på det tidspunkt)
Nu ved jeg ikke, om i har lavet en aftale om, hvor meget han skal have i løn, og har skrevet det ned, men hvis det ikke er skrevet ned på kontrakt endnu, ´kan det måske være en ide at få snakket om lønniveau, så i ikke behøver at betale ham for meget i løn.
Ja, det er noget skidt at ansætte familie, netop fordi man skal leve med dem bagefter også, og det er en træls måde at ødelægge det hele på. Håber at det går i orden for jer.
jan 2006
Min søster kun har jo støttet ham, tror os hun har en finger med i spillet hvordan han har været...og hun er den eneste som støttet ham, han var ved at være ok at han ikke skulle have penge og efter 30min han hadde været hjem til sig selv så var det ikke ok pludselig... så min søster har en del at sige hvordan der er gået.. Hun er osså misundelig for nu er jo min kæreste blevet "svigerforældres" drøm da vi er de eneste som hjælper til med gården, har malet det nye hus og det gamle ,ryddet låven, lavet vegger i låven til redskabs rom, lavet færdig det gamlehus (den lejlihed vi bor i som har stået tomt i 25 år,lavet vægge osv) og lavet postkasse osv... så mine forældre er jo glad at det er nogen som vil arbeide og hjælpe til...
Jeg har sagt til min kæreste at han skal sende dem en regning... men det vil ham kun gøre hvis de begynder at kræve mere penge...
jan 2006
Har ikke boet så tætt på mine forældre siden jeg var 14 år...
jan 2006
rigtig /forkert???