{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.409 visninger | Oprettet:

Bør hunde have tøj på? {{forumTopicSubject}}

Hejsa

For lige at få en anden form for debat, end den ellers så eftertragtede lige pt... ;o)
- så tænkte jeg på, hvad den generelle holdning til følgende mon var....

Hvad synes I om at give hunde "tøj" på? Hvad enten det er ganske neutrale dækkener, eller det ligner mini-børnetøj?

Er det okay at give hunde "tøj" på, hvis de er af de racer der ikke har ret meget underuld om vinteren, og er det direkte synd at lade vær?

Hvad synes I om at gå videre fra at påklæde sine hunde i hvad der ligner småt børnetøj, til at pynte dem med kasketter og hvad man ellers kan få til hundene?


Mvh. Line


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bør hunde have tøj på?
  • #1   8. aug 2009 Jeg har købt nogle bluser og dækkener til min chihuahua, til når det bliver koldt. Fordi hun meget hurtigt fryser. Hellere folks dumme kommentare end at min hund får lungebetændelse.

  • #2   8. aug 2009 der skal det til som kræves... hundens tarv kommer i første række.

    men at gi tøj på udelukkende fordi det er moderne, smart eller nuttet, synes jeg er dybt godnat.

    men husk at hundene er ligeglade... smiley


  • #3   8. aug 2009 Kun hvis det er nødvendig pga kulde. Så er det i orden med et dækken.
    Ellers burde de der giver deres hund tøj på, købe sig en dukke i stedet for..........


  • #4   8. aug 2009 Ja, hvis den fryser .

  • #5   8. aug 2009 Jeg er personligt meget ambivalent stillet overfor det. Derfor syntes jeg det kunne være interessant at høre hvad andre synes smiley

    Som Tine siger, så bliver man jo nødt til at sørge for sin hund hvis den fryser. Og jeg kan sagtens forstå at folk bliver nødt til det, men omvendt ville jeg aldrig selv eje en hund som ikke kunne temperere selv, for jeg ville syntes det var for underligt at skulle klæde min egen hund på.

    Der hvor filmen knækker for mig, er når folk ikke længere klæder dem på grundet kulden e. lign., men i bogstaveligste forstand klæder deres hund ud - dagligt.
    Der er det jeg er ambivalent stillet, for samtidig med jeg synes det er vildt sært, så kan jeg også se at det bare er fordi man vil give det er humoristisk twist når nu hunden SKAL have tøj på..

    Uh jeg er forvirret over hvad jeg selv synes.. Er glad for jeg aldrig får en hund der gør jeg behøver tage stilling til det smiley


  • #6   8. aug 2009 Synes det er helt fint at bruge tøj til hunde der fryser. Bruger selv en del til Silas - og nogle gange til Lilly. Specielt om vinteren.

  • #7   8. aug 2009 Jeg står af når folk klæder deres hunde ud for pyntens skyld.. Men når det er koldt, så synes jeg det er fair at give dem dækken på så de kan holde varmen. Men indendørs brug, der står jeg altså af.

  • #8   8. aug 2009 Synes også det er helt ok at pynte en hund - fx til specielle lejligheder (jul, fødselsdage)
    Så længe hunden må ingen måde er generet af det. Silas får fx en butterfly på til jul og nytår. Men det er jo bare et halsbånd med en sløjfe ;D


  • #9   8. aug 2009 Tinna - det er ligepræcis dér jeg ikke kan finde ud af mig selv.. Hundene lider jo absolut ingen skade over det, og registrerer garanteret ikke hvad pokker det er for et slags halsbånd de har på - nøjagtigt som du beskriver det smiley
    Men alligevel er der altså et eller andet i mig der synes det er "forkert"...


  • #10   8. aug 2009 Jeg var selv stor modstander af tøj til hunde før jeg fik hund. Vi fik hende i december og første gang til hvalpetræning frøs hun som jeg ved ikke hvad, så vi blev simpelthen beordret til at købe et dækken til hende. Det gjorde vi så, et fint regntæt og rimelig neutralt et, som hun slet ikke hvade lyst til at gå med. Jeg strikkede så en "trøje", fordi jeg tænkte, at den ville bevæge sig bedre med kroppen end det lidt stive dækken og den fandt hun sig i at gå med. Den blev tilfældigvis lillastribet, da det var de rester jeg lige lå inde med, så efterhånden har jeg vel vænnet mig til det og tænker ikke så meget over det, men jeg ville aldrig gå ud i en butik og købe et eller andet "menneske-agtigt" tøj til min hund.

  • #11   8. aug 2009 Det var også forkert for mig i starten. Men nu er det meget naturligt.
    Silas er hårløs og jeg bruger meget mere tøj til ham i dag end da jeg fik ham. Han kan godt finde på at synes det er koldt en sommeraften og så blir jeg nød til at smide en trøje på ham - i starten fik han måske lov at fryse lidt for længe fordi jeg ikke mener en hund skal have tøj på om sommeren.

    Og om der står Princess og der er hjerter på - eller om det er vissen grøn - er total lige gyldig.
    Jeg vælger hellere noget der er lidt smart - bare jeg ved at Silas ikke føler sig utilpas i det.

    Og Silas kan fx ikke nøjes med et alm dækken til vinter. Der har han 2 heldragter. En fryverdragt og en regndragt. Han skal også have en i flees :o)


  • #12   8. aug 2009 Jens & Marianne K: Sjovt, sådan var det også med Lilly. Hun frøs også ekstremt i regnvejr og jeg købte de alm stive dækkener til hende. Først med mavevarmer som hun nægtede at gå i. Så et uden - og det var det samme.
    Så fik jeg stikket en trøje til hende og den går hun med uden problemer ;D


  • #14   8. aug 2009 Begge mine hunde har tøj på om vinteren.
    Shika er dog en frygtelig frossenpind med tynd pels, og ingen pels ved hals, inderlår og mave. Så hun har sommetider en bomuld eller fleece trøje på når det er for koldt for hende.
    Men igen, der er forskel på at hunden ryster fordi den holder sig varm eller er nervøs, og når hunden faktisk fryser. Man skal passe på ikke at give hunden tøj på for tit, for så gør mn den også mere sart jo.

    Personligt er jeg SLET IKKE til pink/lyserød, blonder, kjoler, bukser, hatte, briller osv osv osv.. Synes det er at gå lidt over gevind.
    Tøj/accesories der er en nødvendighed for hunden er helt helt iorden, og man skal som ejer af hund sørge for at passe på den når den ikke selv kan, selvfølgelig.

    Tinna's idé med butterflyen med jul/nytår er meget sød, især til en hanhund som Silas! smiley

    Kh Ann-Sophie


  • #16   8. aug 2009 Ann-Sophie: Mine hunde ser sådan her ud til jul: (link fjernet)

    Det er pyntet - men bare halsbånd. Faktisk er halsbåndene mere bløde end deres alm læderhalsbånd, så det genere på ingen måde :o)
    Synes det er en god måde at gøre sine hunde lidt fine på.


  • #17   8. aug 2009 Britta - Vil dog lige sige at en hættetrøje er rigtig god til fx min Shika. Da hun ikke har hår på halsen, og der luner en hættetrøje bedre end et dækken.
    Og en hættetrøje er heller ikke ligeså varm som et foeret dækken, så for at finde en god midtvejsløsning har jeg anskaffet mig 3 hættetrøjer til hende (2 i fleece og 1 i bomuld)
    Nå, ville lige nævne det smiley
    KH Ann-Sophie


  • #18   8. aug 2009 Tinna - Sikke nogle charmebasser! smiley
    Og bare man ikke griner af dem, så er det altså en kanon måde at gøre dem ekstra fine ved højtiderne smiley
    KH Ann-Sophie


  • #19   8. aug 2009 Jeg bruger selv tøj til Baloo om vinteren, han har næsten ingen pels på brystet og fryser meget lidt, første vinter vi havde ham blev han syg da vi uvidende nok troede at tøj var unøvendigt. Så han har en striktrøje og en termotrøje, Merlin har også en striktrøje men den får han kun på når det vikrelig er iskold f.eks. - 10 grader
    (link fjernet)
    (Billedet blev ikke taget om vinteren men der havde han det også kun på i ganske få minutter for billedets skyld)


  • #20   8. aug 2009 Britta - Ja okay.. De dækner jeg har har ikke høj hals, men bare almindelige runde ved halsen.
    Men ja selvfølgelig må du have din mening i fred. Ville bare sige jeg ikke giver hende en hættetrøje på for at få hende til at ligne en Parris Hilton/klovne hund, men kun for at holde hende lun når hun har brug for det.
    Kh Ann-Sophie :')


  • #21   8. aug 2009 :'D

  • #22   8. aug 2009 << Efter mit billede at dømme, vil man nok tro at jeg synes den slags er ok.
    Men nej, en hund skal ikke klædes ud hele tiden....
    Den kan skjule utroligt mange signaler, så andre hunde misforstår den og lign. Smart? Ikke specielt :O)

    Men der er da tilfælde hvor det er acceptabelt, og for hundens eget bedste.

    Jeg har en enkelt bluse til Sammy, som han har haft på få gange i hjemmet, af 2 årsager.. - For at vænne ham til at tilpasse sig at mor godt må gøre ting ved ham, inden for rimelighedens grænse. Ligesom jeg tit tjekker hans tænder, ører, poter, osv.
    Og så fordi det da er et lidt sjovt billede, man fik ud af det. Ss.

    Og så har jeg et dækken liggende, da jeg gerne vil undgå en meeeget beskidt pels, når vi er i skoven på regnvejrs dage.


  • #23   8. aug 2009 Pia - Golden retrivere er også en del mere hårdføre en fx en chihuahua på 1200 gram (min) :')
    Så det er klart han ikke har ligeså meget brug for det som min Shika *GG*
    - Men som du selv siger er det aceptabelt hvis det er nødvendigt for hundene velbefindene smiley

    KH Ann-Sophie


  • #24   8. aug 2009 * Hunde-hviskeren *: Hehe faktisk så specielt på de meget varme dage - kan Silas pludselig begynde at fryse når det blir aften og nat ;D Så vi kan ikke undgå tøjet her om sommeren.

  • #25   8. aug 2009 Hunde-hviskeren - Hehehe! Ja som vejret er PT er der bestemt ikke brug for tøj! Puuh ha.. Der er det mere isterninger i vandet, og skygge der er brug for :'D
    KH Ann-Sophie


  • #26   8. aug 2009 * Hunde-hviskeren *: Mere info end vi ville vide *GG*
    Tror måske de hårløse hunde er lidt specielle når det kommer til tøj. Lilly ville slå mig ihjel hvis jeg bare tænkte på at smide hende i noget ;D


  • #27   8. aug 2009 Hunde-hviskeren - Hahaha!!! - Nå så, det er DIG der vandre nøgen rundt hér på vores vej??!! ;D


  • #28   8. aug 2009 Hehe det er det da heller ikke. Jeg ville bare ikke gøre det :o)

  • #29   8. aug 2009 tja mit pis kan det ikke sææte i kog - hverken når det er koldt eller for sjov. hvis hunden er ligeglad.

    åkoya og monty satte stor pris på deres uldtrøjer i vinters. for dem var det det naturligste i verden - først trøjen på - så snoren.. prøvede med dækkener - men det var noget makværk som hele tiden gled rundt og var i vejen når der skulle løbes til.


  • #30   8. aug 2009 Raija ryster over hele kroppen og nægter at gå ud når det er koldt og hun ikke har noget på, og jeg ville heller ikke tvinge en lungebetændelse på hende. Så hun får dækken eller trøje på. Hun har nogle rigtig pæne trøjer og dækkens som hun går med, af alle slags. Hun har dækken der holder vand væk, da vand der trænger igennem pelsen og ind til huden i koldt vejr OVERHOVEDET ikke er godt for hunden og den kan blive syg. I sne får hun noget tykkere på da det direkte er meget koldt for hende. Hun foretrækker det selv sådan, (Kan man se da hun render ud uden problemer og hun ikke ryster over hele kroppen.) Dog er Carmen lidt ligeglad hvordan vejret er.
    Min grænse går ved solbriller og hatte, det synes jeg bare er for meget. En ting er for sjov at man putter sine solbriller på hunden og tager et billede fordi de ser sjove ud. Og en anden ting er at tvinge hunden til at gå med det daglig.
    Hvad der er en forden for hunden synes jeg er iorden og hvad der bare er os mennesker der er for meget er ja.. For meget.
    Dog kan jeg ikke se hvorfor et dækken ikke kan være pink i stedet for gråt. Hunden er vel ligeglad hvilken farve den er?


  • #31   8. aug 2009 Solva - Ja visse ting er simpelthen at gå over gevind! Solbriller er den ene smiley
    Jamen de kan da være alle farver - JEG er bare slet ikke til pink/lyserød og alle de der ''dulle-ting'' *GG*
    Måske også fordi at hvis jeg giver lille Shika en lyserød jakke på, så er der ALT for meget Paris Hilton over det synes jeg. Hvor imod en gravhund eller en spaniel har en lyserød jakke på, så er den bare fin og sød?
    Dét er ihvertfald min mening..

    Kh Ann-Sophie smiley


  • #32   8. aug 2009 synes det er ok, har selv en t-shirt og en dyne vest til min cocker spaniel. han elsker at få det på feks efter en badetur hvor han er blevet kold.
    det er vel ikke meget anderledes end med heste, dem giver man også forskellige dækner på efter behov.
    - hov har også et regndækken


  • #33   8. aug 2009 Rikke T - det er bare de færreste heste som også har jakkelommer og hætter i deres dækner, og prints og alt det der som man kan se hunde i smiley

  • #34   8. aug 2009 Det kunne da ellers se smart ud ;D

  • #35   8. aug 2009 Tinna - ja, men det ville da være mægtigt upraktisk :b

  • #36   8. aug 2009 Gode gud det må være svært at give en hest hættetrøje på!! ;D Hahaha!

  • #37   8. aug 2009 Nå ja måske man skulle opfinde et par solbriller til hesten, tror der er kunde basis for det
    *GG*


  • #38   9. aug 2009 hvis det er fordi hunden fryser, så synes jeg det er i orden at give den tøj på trøje eller dækken det bestemmer man jo selv, nogen hunde er så små at et dækken ikke sider godt på dem, og bare hunden bliver holdt varm og selv vil have det på, kan jeg ikke se at det ikke må se smart ud.
    folk bestemmer jo selv om de vil smide en formue på tøj til sin hund eller de vil give den et dækken på, og det vigtigste er jo som sagt at hunden har varmen og har det godt med tøjet


  • #39   9. aug 2009 Melanie - HØRT! smiley
    Jeg bruger trøjer fra Pinkaholic, de har en kanon pasform og genere ikke (samtidig med de ser lidt smarte ud).
    Der er også kun ærmer i den ene model jeg har, da jeg som udgangspunkt vil have uden ærmer - Har en idé om det er rarest for hunden og de har mere bevægelsesfrihed.
    MVH Ann-Sophie


Kommentér på:
Bør hunde have tøj på?

Annonce