{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
582 visninger | Oprettet:

renlighed. hjælp {{forumTopicSubject}}

lille Aya lavede ALT ude de første 3-4 dage her, men lige pludselig begyndte hun indenfor.. nogen gange på aviserne, andre gange ikke, men det er som om det er gået helt tilbage hendes renlighed.
vi tager hende ud ca hver anden time og hver fjerde time om natten (sætter ur så jeg kan tage hende ud).
vi tager hende ud hver gang hun har spist, leget eller sovet..
hvad gør vi forkert??
oftest tisser hun ude, men lige så snart hun kommer ind laver hun nummer 2. og det er ligemeget hvor længe vi er ude.
når i er ude i haven stiller hun sig ofte bare ved døren og ryster og jeg kan lokke lge så meget jeg vll - hun kommer sjældent væk derfra - medmindre jeg kalder baley over og nusser med ham, men så snart hun er kommet ud, ja ligeså hurtigt løber hun hen til døren igen.

sorry det blev så langt smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  renlighed. hjælp
  • #1   31. jul 2009 Altså.. Mange siger at man ikke på skælde hvalpen ud når den laver indenfor og det gjorde jeg heller ikke med min hvalp i starten, fordi jeg havde læst at det var forkert... Man da jeg ik længere havde tålmodighed til diverse ting på mit guv begyndte jeg at skælde ud når han gjorde det og løftede ham med de samme udenfor og satte ham der.

Det bedste er hvis du kan nå at fange hende i at hun skal til at lave noget, så du kan sige 'NEJ' og sætte hende udenfor, for så er hun tvunget til at gøre den udenfor. Og så står du klar til at gå helt i selvsving af lykke over hende bagefter smiley

Dette virkede utrilig godt for mig...

• #2   31. jul 2009 hav tålmodighed, hun er ikke så stor endnu, og der er mange hunde som først er renlige i 7-12 mdr. alderen:-)

I stedet for at lægge aviser ud, så bare vask gulvet i rodalon når hun har et uheld, uden kommentarer eller andet opmærksom hed på pytten/kagen.

når du går ud i haven med hende, så bær hende hen hvor du gerne vil have hun skal tisse, og så langt væk fra døren som muligt, og tag evt. snor på hende, så leg lidt og lad hende snuse, og så først gå ind når hun har ordnet det hun skal.

Carlo er 8 mdr. han er lige blevet renlig, men siger ikke noget, går blot til døren, så vi skal holde øje hele tiden stadigvæk.

god kamp:-)

• #3   31. jul 2009 puha...
    Jeg håber da at jeg er lidt mere heldig når nu vores lille jrt hvalp kommer hjem på torsdag smiley

jeg stjæler lige tråden en gang: jer der er kommet ud på den anden side af renlighedstræning, har i båret ud, hvis i har opdaget at den var i gang? eller har i været heldige/hurtige nok til at få den lille ud inden den sprang læk?

mvh

karina

• #4   31. jul 2009 Jeres hvalp kan være blevet forskrækket af noget uden for og da hun er blevet knyttet til jeres hjem, føler hun sig tryg der og besørger når hn kommer hjem i "hulen" hun er jo meget ung så det er ikke unormalt.

Det er vigtigt med en ung hvalp at undgå for meget stress.

Det er vigtigt i starten at gå en bestemt rute, så der ikke hele tiden er noget nyt, der skal undersøges.

Hvis hun ikke laver nr2 i haven, kan det være der er for meget sjov og ballade derude til at hun giver sig tid til at besørge når i er der...

Det skal nok komme med lidt tålmodiged - ros altid når hun gør det udenfor...

Indenfor kan du som beskrevet over indlæget her, enten ignorere hende eller sige bestemt Nej! og løfte hende udenfor...

Tillykke med jeres lille familiemedlem og held med hende XD

• #5   31. jul 2009 Rettelse til mit indlæg: Der skulle selvfølgelig have stået at : >Hvis hun har et uheld< indenfor, skal i ignorere hende eller sige NEJ!

• #7   31. jul 2009 hvis jeg har taget dem i gang med at besørge, har jeg taget dem op, og vendt dem om på ryggen, så holder strålen;-) og de er kommet ud hver gang vi har set det.-)

• #8   31. jul 2009 hej alle.
    mange tak for de gode svar. det må vi lige tage til os smiley selvom vi gør nogle af tingene allerede..
    var lige ude til træf med hundene så har ikke været med på tråden smiley

• #9   31. jul 2009 Ja, so jeg skrev så satte jeg ham også udenfor når han skulle til at igang. Man lærer hurtigt at læse signalerne og kan se når de skal ti at sætte sig smiley

• #10   31. jul 2009 Det du kan gøre er, at skrue forventningerne lidt ned ;o)

Det tager tid at få en hund renlig - det er ikke noget man gør på en uge. Så skal man ihvertfald være blandt de få og meget heldige ;o)

Det du gør er rigtigt. Så fortsæt med det.

At hunden gør sig ren indenfor handler om tryghed - den vil ikke blamere sig ude i den store verden. I vil opleve, at jo mere selvtillid hunden har, jo mindre bliver problemet.
    Sørg for altid at tilbyde det samme sted til den, hvor den kan besørge. Så vil den på et tidspunkt vælge dette i stedet for at gøre det indendøre.

• #11   1. aug 2009 tak smiley

Kommentér på:
renlighed. hjælp

Annonce