{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
832 visninger | Oprettet:

Leg med muskelhund {{forumTopicSubject}}

Hej HG
Det er muligvis mig der er lidt pivet efter alle de her 'dræber-hunde-historier' men vil lige høre hvad i synes.

Synes ikke selv jeg har fordomme over for muskelhunde men alligevel er jeg forsigtig omkring dem da de jo har en lidt uheldig fortid eller hvad man kan sige...

Fandt så lige ud af at Coda har fået en ny ven.. En Amstaff tæve på ½ år. De leger super godt sammen osv og min mor siger at det virker som om Coda er stærkere end Amstaff'en hvilket jeg ikke helt tror på smiley

Jeg hører til dem der mener muskelhunde skal være i snor men har ikke lige tænkt over at dem der så er 'ene-hunde' jo ikke har nogen chance for at lege med andre hunde.
Ville i bare lade dem lege og hygge?
Ved at jeg aldrig vil kunne tilgive mig selv hvis den pludselig tænder af på Coda og at jeg heller ikke er stærk nok til at kunne få skildt to hunde fra hinanden...

Og igen!! er ikke for et forbud mod muskelhunde og jeg synes de er enormt smukke og dejlige dyr.. Kender bare ikke rigtig noget til dem og vil vide hvad i synes!!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Leg med muskelhund
  • #1   27. jul 2009 Jeg syntes ikke du er gammel nok til at lufte hund alene.
    Kan du skille din egen hund fra en hund hvis din hund skulle ryge på en anden hund.

• #4   27. jul 2009 Karin: Du er da nødt til at kunne løse problemet hvis det skulle opstå - du kan da ikke bare stå og vente på der kommer nogle forbi og kan hjælpe dig, eller vente på hundene har flået hinanden.
    Man skulle da meget gerne kunne fjerne sin egen hund mens den anden får styr på sin hund.

• #6   27. jul 2009 Ville være ret påpasselig...

Denne type hund er ofte kønsdominant og da det er to tæver ville jeg ikke turde.

- lige pt. er den anden stadig så ung, men pludselig en dag er det ikke sikkert hun er så venligt stemt mere !!

• #7   27. jul 2009 et eller andet sted har i ret selvfølgelig.. men at skrive at hun ikke skal gå med hunden før hun er stærk nok til at fjerne en anden hund fra hendes synes jeg er lidt noget vrøvl.. så længe hun er stærk nok til at holde sin egen hund, at den ikke trækker hende omkuld hvis den vil hen til noget, så synes jeg sagtens hun kan gå tur med den. MEN - ad være med at lade den lege løs med andre hunde og lad være med at gå steder hen hvor du kan risikere at møde løse hunde.. sådan vil jeg hellere sige det, end at sige du skal vente til du er stærk nok smiley

• #8   27. jul 2009 Helle: Hvor er det så at der er nogen der siger, at hun skal kunne fjerne en anden hunde fra hendes egen?
    No Name siger, at hun altid må fjerne andres hunde fra hendes hund

• #9   27. jul 2009 lars M : hun skriver selv at hun ikke kan skille to hunde ad, og no name skriver hun skal vente med at gå med den til hun er stærk nok... det var det jeg kommenterede.. sådan lidt sammenslået

• #10   27. jul 2009 + at du selv skrev hun ikke var gammel nok

• #11   27. jul 2009 Ja Helle - jeg skriver og mener, at kan man ikke fjerne sin egen hund fra en anden hund, så skal man da ikke gå med den alene.
    Man kan da ikke forvente, at der er andre der vil gøre det for en.

• #12   27. jul 2009 nej det er rigtig men jeg tror hun mente hvis de legede sammen løse... derfor skrev jeg også som jeg gjorde. for udfra hendes profil kan man læse at hun går til træning med den osv så lidt styr på den tror jeg nu hun har smiley

• #13   27. jul 2009 tror nu også de fleste mennesker kan fjerne deres egen hund det er nok mere den anden hund der er problemet.. tror jeg! eller vil jeg da håbe i hvert fald

• #14   27. jul 2009 Oki...så er jeg ikke stærk nok til at gå med hundene...øv bøv for mig...jeg må hellere skille mig af med dem begge.

JEG vil nemlig ikke kunne fjerne hvilken som helst hund fra mine...fx. en af de store vogtere ville jeg have store problemer med.

Man kan sgi da ikke forventes at kunne fjerne andres hunde....??
    - for man vælger vel sine egne i en type/størrelse mm. der passer til en selv !!

• #15   27. jul 2009 OG jo jeg ved godt at de færreste er i stand til at holde/fjerne en vred kamp/muskelhund.

• #16   27. jul 2009 Heidi: Læs nu hvad jeg skriver for søren da - du skal kunne fjerne din EGEN hund

• #17   27. jul 2009 Fair nok, men så forklar mig hvorfor hun IKKE er gammel nok til at lufte sin hund ??

• #18   27. jul 2009 Har intet problem med at lade mine hunde lege med de spkaldte kamphunde/muskelhunde - for mig handler det ikke om racen, men mere om personen i den anden ende af snoren....

Vil dog give de andre ret i, at bla amstaff's har tendens til egetkønsaggression, hvorfor du skal være påpasselig når den nærmer sig 1 års alderen...

Så sent som i lørdags lege begge mine piger med en amstaff blanding - der var ingen problemer... smiley Udover at han lige skulle se dem an, da franske bulldogs jo "snakker" og det har mange andre hunde svært ved at tolke...

• #19   27. jul 2009 I må se på hunden..

Så længe det er en hvalp tror jeg næppe der sker noget med det, men ellers så se på hund og ejer..
    Virker de til at kunne sammen, og er det en person der virker reel??

Jeg har jo selv en muskelbasse, og er ofte til arrangeret leg med en masse andre af de typer..
    Men hvis jeg møder fremmede voksne hunde af samme type, tager jeg den på fornemmeren, og kan godt finde på at gå.
    Har også taget mig selv i at tænke "no way, ikke tre voksne tæver sammen", selvom vi ofte er 4-5-6 og endda flere voksne muskelhunde sammen til leg. Det er bare noget andet..

Hvis hunden virker flink, og de leger godt sammen så lad dem.. Og hvis de kender hinanden nu, vil de jo nok også sagtens kunne enes når amstaffen bliver voksen..

• Pernille C
    Pernille C Tilmeldt:
    jul 2009

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 18
    #20   27. jul 2009 Handler det ikke også meget om opdragelse ??.. Jeg har aldrig Balou i snor... Kommer der mennesker ber jeg ham om at gå ved min side og der går han til jeg siger fri.. Når der kommer andre hunde holder jeg ham i halsbåndet og spørger om de må sige hej.. Hvis svaret er nej går jeg videre med ham i halsbåndet... Det kan da ikke være normal adfærd at en hund går til angreb på en anden. Det burde slet ikke være nødvendigt at skille to hunde ad, for kan din hund ikke med andre hunde så må den jo være i snor... og ikke være fri så det kan ske...
    Skal lige sige at Balou kan med alle og løber hen til mig, hvis han synes de andre hunde er farlige smiley

• #21   27. jul 2009 Anja - Tavletvang på muskelhunde, NU !
    Skrevet: 27-07-2009 19:57:59

Og hvis de kender hinanden nu, vil de jo nok også sagtens kunne enes når amstaffen bliver voksen..
    ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Det er der nu ingen sikkerhed for...hunden, der angreb Selma var vokset op sammen med hende(Selma var endda ældst)

• #22   27. jul 2009 Heidi,
    nej, der er aldrig en garanti.. Men der er stor chance for at de vil kunne enes, hvis de vokser op sammen..

• #23   27. jul 2009 Anja :
    Chancen er nok større ja, men personligt ville jeg ikke turde tage den chance...for pludselig en dag.....og så er det sg* for sent !!

Puuuu....er totalt sprogspasser idag...kan ikke læse din "navne"tekst..uden at skulle stave mig igennem hver gang.

- under mig hver gang over, hvad en tavlevtang på en muskelhund er !!

OG så back to topic....sorry !!

• #24   27. jul 2009 Lars M

I vores politi undeklub lærer vi at siklle store hunde ad. MEN DET ER KUN HVIS DER ER 2 PERSONER TIL STEDE !!!!!
    Ellers bringer du dig selv i stor farer..

Så uanset hvor godt trænet din hund er og du selv træder frem mod den angribende hund, Kan man aldrig forudse en anden hunds intentioner, derfor skal man så slippe sin hund, så finder de selv ud af det som regel, ved at se hinanden an smiley

Det værste er i mine øjne, når folk strammer snoren og bliver bag sin hund. Da blir din egen hund rigtig klar til forsvar og pludselig wr situationen en anden.

• #25   27. jul 2009 Har selv prøvet at træde frem mod en 60 kilos rottweiler og den var ligeglad med mig så jeg slap min og de fandt selv ud af det.

Det skalikke lyde som om at jeg bare ville lade min hund lide en grum skæbne.... jeg ville slås til den bitre ende for at passe på ham, men alligevel skal man passe på sig selv og sine børn :0)

• #26   27. jul 2009 nu har jeg læst ½ af alle de gode indlæg i er kommet med. Tak for alt smiley
    Coda vejer 15 kg så hende kan jeg sagtens holde.. Derudover er hun veltrænet og kommer hvis jeg kalder selvom hun leger med en anden hund (med mindre der self er en eller anden helt fantastisk forbindelse mellem dem smiley )
    Det jeg mente med at skille dem ad er at hvis de leger og amstaffen pludselig bider sig fast i hende så er jeg pænt sikker på jeg ikke vil være i stand til at fjerne sådan et muskel bundt! Coda kan jeg bære så det er ikke noget problem!
    Må indrømme jeg synes det er mærkeligt at skrive at en på 15 er for ung til at lufte en hund!! Jeg kan da være nok så kompetent en ejer/træner! og nu er jeg ikke så dum at jeg anskaffer mig en 70 kg hund når jeg selv vejer 55!
    Men tak for svaret med at den bliver kønsmoden som 1 årig for havde tænkt lidt på om det ikke netop kan være svært med tæve/tæve..

• #27   27. jul 2009 fangede lige at i tror at Coda er aggresiv og det er derfor jeg er nervøs ved at lade dem lege..
    Coda er en 10 måneders tæve, hun er en græker og får ros for sit gode sind af alle trænere, dyrlæger osv... Hun har vist aggresive tegn 1 gang. Det var første gang hun var til hunde træning - en mørk februar aften i 'snestorm', hun var i snor og en kæmpe schæfer hvalp (3 gange så stor som hende) hopper imod hende og gør (vil lege) der bed hun fra sig og knurrede men uden af ramme den anden. Og de andre sagde at det bare var godt hun ikke fandt sig i at blive hoppet på.
    Over for ældre hunde er hun meget underdanig og er hele tiden obs på om de er sure på hende (slikker deres mundvige, logrer, legebuk, sænket hoved).. Over for yngre hvalpe (især hanner) er hun lidt en fin dame som ikke gider lege vilde lege og hvis de bliver ved at drille knurrer hun kort og viser tydeligt hun ikke er interesseret.. det hjælper som oftest.
    Hun er en lidt sky hund som ikke siger hej til nogen med mindre hun ved at vi er så tæt på at vi kan 'redde hende'!!

• #28   15. aug 2009 hej jeg har en bl. amstaff og laberdor jeg kan kun anbefale at du er tilstede når de leger jeg har lært at min må kun lege med åben mund det skal læres fra hvalp ja de kan give nogle farlige lyde fra sig men det mindste at du ser at de lukker munden om den anden hund standser du legen og når legen har været god roser du og giver godbidder:¤)

Kommentér på:
Leg med muskelhund

Annonce