{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.302 visninger | Oprettet:

Småhunde leg med MH ? {{forumTopicSubject}}

God aften allesammen smiley

Min veninde har en amstaff/pittbull hvalp på 8 uger. (ved det ikke er lovligt, det er ikke diskutionen).
De skulle så komme ned og lege med min chihuahua..
en anden veninde sagde så, ej det må du fandme ikke, de æder dem eller tager dem i nakken og kyler dem rundt..
- Det hele gik fint, de legede godt.

Spørgsmålet er så kan en muskelhund vænnes til at lege med små hunde ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Småhunde leg med MH ?
  • #1   22. jan 2011 Min West Highland white Terrier Cleo legede fint med hendes Amerikanske bulldog veninde Gaia. Gaia var halvstor hvalp da de var sammen første gang.

    Så ja det kan de fint
    .....MEN jeg ville være lidt forsigtig med helt unge store hunde. Det uanset om de er MH eller ej. En kropsligt stor hvalp kan nemt komme til at skade en lille skrøbelig Chi. Pom etc. Ikke i ondskab men i leg.


  • #2   22. jan 2011 tak for svaret smiley det giver jo stof til eftertanke smiley

  • #3   22. jan 2011 min hund får ikke lov til at lege med de hunde der.
    Min hund kan være provokerende og de andre hunde, kan angribe uden at give signal først.


  • #4   22. jan 2011 gider ikke høre noget hyleri når du engang er på vej til dyrlægen. men et brækket ben eller en skulder der er gået afled...


    god fornøjelse med jeres *leg*


  • #7   22. jan 2011 Mine pomeranians får IKKE lov at lege med hvalpe af store racer, uanset hvilken race vi taler om. Jeg har set for mange knækkede ben og brækkede halse!!!

  • #8   22. jan 2011 hundemutter - det typisk intet konstroktivt, men bare mundlort..
    Du kunne måske overveje at omformulere dig, at jeg skulle passe på, og at du ikke ville lade din hund gøre det..


  • #9   22. jan 2011 Joey leger med de hunde JEG synes passer til ham, og det er max 10kg over hans egen vægt... Dermed ikke sagt han ikke kan være sammen med andre hunde, men de leger ikke..
    En dag var vi til hundetræf som vi plejer, vi deler efter størrelse, pludselig kom en berner senne og ville være med.. Han er den mest skikkelige rare hund jeg kender, men i kådhed, fik han hakket et tand ned bag joeys øje så han måtte sys med 3 sting.. Så det kan rigtig hurtigt gå galt, selvom hverken den ene eller anden hund vil det...


  • #10   22. jan 2011 Min tæve kan sagtens lege med små hunde som chihuahua , det mere dem der ikke rigtig gider hende ..
    Sidst var det sådan den bette chihuahua bed min i benet , men ellers kan de fint sammen smiley

    Min vil gerne med både store og små smiley


  • #11   22. jan 2011 Helle H. Ja netop. Og med hver race har sit specielle sind. Egenart, om du vil.


  • #12   22. jan 2011 hmm kan se jeg har udsat min hund for noget farligt, det var blot hvad jeg skulle vide, det var så første og sidste gang smiley tak for svarede..

  • #13   22. jan 2011 Det kommer an på så meget, Avalee leger med min mors labbe, men de leger kun "løbeleg" hvor de leger fangeleg og løber om kap, de rører ikke hinanden og når de gør ligger han sig på ryggen. Men det er ALTID kontrolleret og med min mor ved vores side, så hjun kan "styre" ham og bliver legen for voldsom, afbrydes den

  • #14   22. jan 2011 Vi bliver desværre nød til at tage store legekammerater, da der ikke er ret mange små i nærheden af os smiley

  • #15   22. jan 2011 Kunne aldrig i livet drømme om at lade mine hunde(chihuahua) lege med en MH, eller ja en anden stor hund for den sags skyld...

    For det første kan mine hunde ikke ret godt li store hunde der kommer tæt på(jo en par enklte har de været trygge ved) Og det kommer sig af vi et utal af gange har mødte lorte ejere med deres ustyrlige løse hunde(og JA jeg er indebrændt, for det er sgu mine hundes psyke det går ud over, og gruer for der en dag sker noget alvorligt fysisk)

    Så NEJ NEJ NEJ, så små og så store hunde synes jeg bestemt ikke skal lege sammen, den store hund, som måske bare vil lege kan komme til at skade en lille bitte hund... Så nej, synes det er en ganske tåbelig ide at begive sig ud i...

    En gåtur uden leg ville du jo godt kunne men ikke leg....


  • #16   22. jan 2011 Camilla J: søger du et svar, vil du få lige så mange som der svarer. Og du behøver jo ikke følge dem.



  • #17   22. jan 2011 Er jeg godt klar over, men det var ikke et svar, men et hån hvis der nu skete noget smiley

    -Men er fint tilfreds, nu har jeg noget at forholde mig til og lidt info om hvad der egentlig kan ske smiley


  • #20   22. jan 2011 Det var dog skrækkeligt Charlotte, man skal sgu passe på... Men jeg synes det siger sig selv at 2 vs 40kg er en dårlig kobi....:o/

  • #21   22. jan 2011 Anne - med rotterne.
    Puha sikken historie... Den skar lige i hjertet da jeg læste den.. Stakkels hunde... Har faktisk næsten ligeså ondt af din hund.. Han må også være blevet voldsomt forskrækket og været ked af det... Virkelig synd for begge hunde...
    Så ja man skal være virkelig forsigtig med hundeleg... Min hund elsker at tonse rundt med de store (han vejer selv 18,5 kg), men er de for voldsomme så stopper jeg det altså også... Han må gerne lege lidt vildt, men alt med måde.. Og han får heller ikke lov at lege for meget med alt for små hunde, netop fordi han kan være lidt voldsom...


  • #22   22. jan 2011 Kan godt se det når den bliver voksen, men nu er det jo kun en lille hvalp, men den har jo stadig en stor pote og en meget højere vægt end min chi.
    Men har da fundet ud af at de kan vænnes til at lege godt sammen, men at det derfor ikke altid går godt pga. størrelse smiley


  • #23   22. jan 2011 Anne - med rotterne.
    Øv altså en frygtelig oplevelse... Der er ikke noget værre end når hunde kommer til skade elelr ahr påført andre skade.. Jeg har en ide om at de jo ikke helt bevist ved hvad der foregår, det gør bare ondt.. Det kan jeg slet ikke ha'.... får helt ondt i maven af det.. De stakkels vuffere...


  • #24   22. jan 2011 Mine hunde ville absolut ikke få lov til at lege med sådanne en race/blanding!
    Måske det kunne gå an nu hvor det er en hvalp, men aldrig aldrig når den er voksen!
    Noget andet er, at en så stor hund kan lave store skader på en lille hund, uanset om det er en hvalp eller voksen. Så må svaret, at nej, mine fik ikke lov til at lege med dén hund!


  • #25   22. jan 2011 Mine er også enorm dårlige til at lege med små hunde. Som ej en medløbers Dalton, er det ikke for de vil dem noget ondt, de er bare alt for buldrende i deres leg. Og det kan de små, altså ikke tåle.

    Lige børn leger nu bedst.


  • #26   22. jan 2011 Altså nu vil jeg ikke råbe vagt i gevær.....

    Tyson er vokset op sammen med en langhåret gravhund og han har end aldrig skadet den.

    også har jeg på nuværende tidspunkt 2 amstaffer samt en lille chi her i huset og det er ikke noget problem......



  • #27   22. jan 2011 Anne - med rotterne.
    Ja hvor synd for den.. Kan slet ikke forestille mig hvor ondt det har gjort på den stakkels vovse...


  • #29   22. jan 2011 Selv kan det det.

    Vi har 4 muskelhunde, som leger fint med vores små kinesere.

    Og med andres også for den sags skyld, vores største vejer 50 kg vores mindste 1 kg. De leger fint sammen.

    Hunde skelner ikke mellem størrelse eller race. De tilpasser deres leg.


  • #30   22. jan 2011 Jeg turde ikke - risikoen for skader på din lille hund er ikke fjern. der ud over kan din veninde jo ikke have ansvar forsikring på sin hund - så skulle uheldet være ude... Kan du ikke få dækket dyrlægeregningen.

  • #31   22. jan 2011 altså spørgsmålet lyder egentlig om de kan vænnes til at lege sammen og det kan de jo godt lyder det til..
    At man så måske må tænke sig om hvad størrelsesforskel angår er jo noget helt helt andet..


  • #32   22. jan 2011 jeg vil sige det kommer an på den store hund, var det Freja så turde jeg godt (hun tilpasser sin leg til størrelsen af hunden) men Pablo derimod er en klodsmajor og han får ikke lov til at lege med noget på under 20 kg fordi han ja tramper rundt og er klodset smiley



  • #33   22. jan 2011 vores DDB på 80 kg gik fint med vores ruhårede gravhund på 5 men han var også meget rolig når der var små hunde og børn i nærheden men det kommer an på hunden hvis de vil tumle er det nok en dårlig ide men tuller de bare rundt kan jeg ikke se noget problem i det

  • #34   22. jan 2011 Jeg tror det er meget forskel på om hundene vokser op og bor sammen eller mødes engang imellem til leg.... Jeg tror ikke på en stor hund kan tilpasse sig små hundes leg når de kun ser hinanden engang imellem.

    Personligt ville jeg være meget nervøs for det og som Ginne skriver kan hun jo ikke få forsikring på sin hund.


  • #35   22. jan 2011 gitte :vores naboer havde tysk jagtterrier og jack russel og de kom jævntligt på besøg når de kedede sig derhjemmeog ingen problemer der min gamle BT blanding kunne også fint sammen med små hunde hun ignorede dem bare så ingen fare der
    men er den store en vild hvalp ville jeg nok ikke lade dem lege sammen


  • #36   23. jan 2011 Min hund leger gerne med "de store drenge", altså hunde helt op i schæferstørrelse - men hun gider kun lege fangelege, og hvis det bliver for vildt går hun ind imellem mine ben, og så går vi derfra... Det skal jo være en fornøjelse for hende at lege...

    Men lige den race ville hun altså heller ikke få lov at lege med.. Store hvalpe/unghunde i det hele taget er jeg ikke så vild med, de har jo ikke nødvendigvis så meget styr på kroppen..


  • #37   23. jan 2011 Har ikke læst de andre tråde men jeg Har selv en mh (dog ikke en på listen) og hun leger fint med alle hunde, store som små .. kender flere med mh og de kan sagtens lege med små hunde, der er endda sommetider 3 mh og en lille hund af en slags, og fer er ingen problemer.
    Vil så lige sige at din veninde da godt nok må have jord i hovedet. DEt er folk som hende vi skal takke for at den hundelov aldrigbliver lavet om eller ændret


  • #38   23. jan 2011 Min Bella har boet sammen med Mulle(D/S gårdhund) som er i min profil. og Mille min mors gamle shih tzu i 2 år uden problemer.

  • #39   23. jan 2011 min cihuahua er opvokstet med at lege med min brors store hund, (dogo kanrio) ved ikke om det staves sådan..
    og der har ALDRIG været problemer overhovedet. jeg fik min hund da min bros hund var 1 år, og de har leget perfekt sammen og elsker virkelig at lege med hinanden. vi er både på ferie og meget andet sammen, og de hygger sig sammen.


  • #40   23. jan 2011 men igen, jeg tror os det handler om sindet på hunden, for min brors hund er opvasket fra hvalp med at lege med chi. og hun har os bare det bedste sind..

  • Tine P
    Tine P Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 144
    #42   24. jan 2011 I og med det er en pittbull, betyder det jo din veninde på ingen måde har nogen ide om hvilken hund hun har anskaffet sig, altså avlslinier. Jeg ville ikke stole på den sammen med din lille hund.

  • #43   25. jan 2011 jeg har for mange år siden haft en napolitansk mastiff sammen med 2 yorkshire terrier, det gik fint, den store gik næsten oppe på neglen når de legede, han var forsigtig. men alle andre hunde skulle slagtes. så det kommer vist meget an på, hva de er vant til

Kommentér på:
Småhunde leg med MH ?

Annonce