forsikring, skal vi eller ikke.... {{forumTopicSubject}}
min kæreste var ude at handle og bider vores hunde.
en gamle dame kommer forbi der hvor de sidder og vores den ene hund begynder at gø. hun bliver forskrækket og vælter a sig selv der var ingen kontakt med hundene. der var en meter i mellem den ca.
hun kommer det store spørgsmål så.... vores forsikring vil ikke dække da vores hunde stod bundet.
men men men den gamle dame har så slået et stykke a sin tand og står så med en tandlæge regning på 1200kr som de mener vi skal betale.???
det viser sig så at hun ikke har nogen ulykkeforsikring på sig selv. da hun er folkepansonist... men hun har 3 børn... det er den ene som ringer for hende....
da vi fandt ud a vores forsikring ikke ville dække sendte vi en blomst fordi vi da var kede a det.
men er sur og skuffet over dette.... min kæreste har meget dårlig samvitihed og sige hun er villig til at betale... men i mine øjne er det hendes ejen skyld at hun har sparet sin ulykkes forsikring væk og den så ikke vil dække... hun har jo også de 3 børn hvorfor vil de da ikke gå ind og betale dette... det er 1200kr det drejer sig om.. hvis det var min mor eller mormor så havde jeg da betalt...
er jeg helt galt på den eller???
hilsen kevin.
feb 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 80 Svar: 898
jul 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 5
aug 2006
Følger: 33 Følgere: 32 Hunde: 1 Emner: 43 Svar: 966
maj 2005
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 22
vi har lærestandens brandforsikring... de plejer ikke at være pivet....
ja der skulle have stået bunden smil.... det gik nok lidt stærkt med at skrive også staver jeg nogen gange som vinden den blæser....
maj 2005
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Det er ærgeligt for damen - og jeg kan godt forstå din kæreste, når hun så tydeligt mærker, at var det ikke for jeres hund, så var det ikke sket.
Men forsikringsselskabet har jo også ret. Skaden er ikke forårsaget af hunden, og så kan de jo ikke udbetale noget fra jeres forsikring.
Jeg synes du bør lade din kæreste finde ud af i sin mave, hvad hun gerne vil. Om det så juridisk set er jeres ansvar eller ej.
maj 2005
aug 2006
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.234
maj 2005
men at de ligefrem er så frække og ringe til min kæreste og spørge om hun vil have det på sin samvitihed... det tænder mig bare helt vild a.
aug 2006
I er jo ikke forpligtet til noget. Men din kæreste må mærke efter. Hvis hun får det bedre af at betale og I har muligheden for det, så er det jo en nem løsning.
Hvis ikke - så har I retten på jeres side til at undlade at gøre mere ved det.
maj 2005
jul 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 5
maj 2005
men min kæreste siger så her til formiddag at de har ringet og sagt det med samvitihed.... det er bare så fræk...
maj 2005
men nu må vi se...
ellers må jeg tage en snak med datteren til den gamle dame som ringer til os.
feb 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 76 Svar: 4.089
Som andre også skriver kunne hun jo også være faldet over en flise, eller blive forskrækket af en bil der dytter..
okt 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Svar: 91
okt 2008
Følger: 1 Svar: 46
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.082
Jeg havde nok ikke betalt noget, men beslutter i jer for at betale (evt "bare" slå halv skade som du nævner), så tror jeg da jeg ville kontakte den ældre dame selv, istedet for hendes børn, som jeg egentlig ikke synes opfører sig så pænt overfor jer.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.082
Jeg kan dælme heller ikke udelukke at Reiki siger vov af et eller andet der passerer. Ikke af mennesker, men der kan jo være et menneske der er på vej forbi, lige når han vælger at åbne munden overfor et eller andet.
Står hunden og gør arrigt, knurrer osv, nej så skal den ´nok ikke med. Men at den siger vov en enkelt gang eller to kan altså ikke hidse mig op.
okt 2007
men faktum er at de ikke har gjort den ældre dame noget;)
jan 2008
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 3 Emner: 273 Svar: 7.102
hvis I slår halv skade, så får din kæreste det måske også bedre, og den gamle dame kan få lavet sin tand. Sådan tror jeg jeg ville tilbyde hende at gøre:-)
aug 2006
jan 2008
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 3 Emner: 273 Svar: 7.102
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 59 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.787
Hvis jeg var helt 100 på det var min hund´s skyld, så havde jeg betalt den regning.
aug 2006
Det er da op til en selv.
Min hund skal kunne røres af dem, jeg synes den skal røres af.
maj 2005
hvorfor vi har hundene med... er fordi de kan godt være selv udenfor.. de gør næsten aldrig kun hvis jeg beder dem gøre det eller de føler sig truet..... hunden er blevet forskrækket som den gamle dame er også har givet hals som en anden hund også ville have gjordt det tror jeg så ment også andre rolige hunde ville have gjort......
okt 2007
Britta - Hvil i fred min pige. .Som hundeejer har man et ansvar for at ens hunde kan passeres og røres af alle - hvis man absolut skal hive den med til købmanden. ????
hvor står det lige præcis henne???
udfald er det at gø??
maj 2005
MAN GÅR SKU DA IKKE HEN TIL EN HUND MAN IKKE KENDER.....
som ejer bestemmer man selv hvem der skal klappe sin hund sådan er det.... undskyld...
og hvor er vi henne i verden når man ikke kan tage sin hund med til købmanden..
aug 2006
Men - jeg ville sætte pris på, hvis min hund sagde SKRID til folk, der kom for tæt på. Jeg vil ikke have, at nogen kan røre min hund. Der er nogen, der stjæler hunde desværre.
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.658
men mener at have læst engang at hvis hunden f.eks skræmmer en cyklist, således at cyklisten vælter og kommer til skade, så skal hundens forsikring dække..
Men jeg kan satme ikke huske hvor.. Jeg mener at forsikringen bør dække..
okt 2007
Men fordi en hund gør ved en købmand betyder det jo ikke at den har gjort udfald mod damen.
Men for at vende tilbage til tråden oprindelse så er Faktum stadig at hunden ikke har gjort damen noget . ergo er det ikke kevin eller kevins forsikring der skal betale
maj 2005
kald mig kold jeg er sku ligeglad....
vi betaler ikke en skid.... de har været så frække... vores hund hopper og gør ikke a dem som kommer forbi....
men lad os da lige vende den helt om.... hva fanden ville du ikke sige hvis du stod bundet og der var ensom skulle komme og klappe dig på hoved det ville du sku da heller ikke finde dig i... så jo de skal sku havelov til at give hals hvis de kommer for tæt på... den stod bundet... og hvorfor er det lige man siger til sine børn hold jer fra hundene som står bundet... det er fordi man ikke ved hvordan de vil regeager på det...
jeg har fået det ud a det jeg vil... så tror jeg sletter dette indlæg om lidt.. da jeg synes det er ved at tage en forkert drejning.
jun 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 4 Emner: 123 Svar: 451
aug 2006
Tror ikke min hund ville bide hvis han stod bundet, og skulle han sige fra hvis der kom fremmede hen, ja så var det bare sån´ det var!!
Jeg er ikke interreseret i at alt og alle skal kunne røre min hund, overhovedet ikke.. For som *CH* skriver, så er der jo desværre nogle som ikke kan kende forskel på mit og dit...
Desuden hvor tit er det lige du hører, om folk der blir´ bidt af hunde der står bundet???
feb 2009
mar 2009
Følger: 20 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 18 Svar: 291
I har ovenikøbet sendt blomster, hvilket var ret sødt gjort.
Jeres hund har jo intet gjort. Hvis hun ikke kan gå på gaden uden at blive forskrækket og vælte, så må hun sku' gå med en rolator
sep 2008
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 2 Emner: 78 Svar: 1.239
nov 2006
Nej, i har ikke gjort noget forkert, og jeg kan godt forstå at i ikke vil betale, det ville jeg heller ikke, hvis det var mig. Havde der været kontakt, jo, så havde forsikringen jo taget den. Selvfølgelig er det synd for damen, men som sagt ikke jeres skyld...
jan 2006
nov 2006
jan 2006
I det hele taget synes jeg slet ikke hunde der opfører sig sådan skal stå bundet uden en ejer lige ved siden af
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.611
Man bør kunne forudsige visse ting og det kan aldrig blive hundeejerens ansvar.
aug 2006
Nej jeg går ikke hen til fremmede hunde, men jeg går tæt på og den skal bare lige vippe lidt med læben, så skal jeg garentere at jeg ville reagere.
Hvad mener du helt nøjagtigt med det??? Ville du slå/sparke hunden hvis den gøede af dig?? God bless your soul hvis du gjorde det mod min hund...
nov 2006
Joan: jeg tænkte den samme, men valgte at lade være med at kommentere det:-)
nov 2006
Kunne da bedre forstå det, hvis det netop havde været en af de racer, der er yndet at vise i aviserne på forsiden....
jan 2006
Vi kan ikke forvente at folk ikke går hen til dem, uanset om det er noget "man bare ikke gør", det kan være et barn der i kådhed løber hen mod en hund, en psykisk syg der slet ikke kender til ordet grænser osv....
Jeg forstår bedre og bedre den modvilje der er mod hunde flere steder, specilet når jeg læser hvordan hunde-ejere reagere på f.eks sådan noget her og ikke mindst hvad de forventer af andre mennesker
nov 2006
mar 2009
Følger: 20 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 18 Svar: 291
hvad er meningen med at gå klods op og ned ad den? - det lyder på mig, som om du slet ikke har nogen respekt for en hund der står bundet.
Og nu har den pågældende hund, ikke lavet udfald/ bidt eller i den dur. men givet et gø. Det er ikke maskiner, det er dyr. Og dyr skal behandles med respekt, lyder som om du kun er ude på at provokere.
Ret mig, hvis jeg opfattede dit indlæg forkert,.
nov 2006
July: fuldstændig enig, man kan have en fornemmelse af at det hele går lidt over gevind, snart kan vi kun have hunde i porcelæn på hylderne i stuen, for de må nærmest ikkk eksistere....Og det er jo forbudt at fjerne stemmebåndet på hunde i DK....
jun 2007
Følger: 32 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 44 Svar: 502
Man burde i dagens danmark enten ha en ulykkesforsikring, eller selv være i stand til at betale.. Lige som syge og bil forsikringer..
Det næste er vel at kommunen skal betale skabe, fordi man vælter over en flise der ligger skævt/højere end en anden.. ?
Britta - flot at du vil tirre en hund, der allerede har givet udtryk for at den er nærvøs !
aug 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 23 Svar: 133
Jeg syntes ikke i skal betale for den tand, slet ikke når jeres hund ikke har været i kontakt med personen. i har jeres ting iorden, det har damen desværre ikke
okt 2007
Nej jeg går ikke hen til fremmede hunde, men jeg går tæt på og den skal bare lige vippe lidt med læben, så skal jeg garentere at jeg ville reagere.
Så beder du jo også selv om det,1 hunden er bundet 2 du presser hunden på ukendt territorie,du er fremmed klart hunden vil reagere. så du jo en provokatør godt du ikke handler der hvor jeg handler:)
Britta - Hvil i fred min pige. .§ 3. I byer og områder med bymæssig bebyggelse er det forbudt at lade hunde færdes på gader, veje, stier eller pladser m.v., der er åbne for almindelig færdsel, uden at de enten føres i bånd eller er i følge med en person, som har fuldt herredømme over dem. En hund anses ikke for at være under ledsagelse, fordi den er under tilsyn fra besidderens bolig eller forretningslokale. Føres hunde i bånd, skal dette være så kort, at hunden holdes tæt ind til ledsageren.
Der står stadig intet om DU SKAL kunne klappe/nærme dig min hund ved købmanden..
jun 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 50 Svar: 408
Det er jo det mest langt ude jeg længe har hørt... Tragisk må jeg sige!!!
maj 2005
så ved jeg ikke hva jeg kunne finde på at gøre ved dig desværre....
du er virkelig ikke normal må jeg nok sige....
feb 2009
aug 2006
Juridisk er der INTET at gøre. Det er ikke hundeejerens ansvar, hvis ikke hunden har været i nærheden af damen. Den stod ovenikøbet afbundet.
Susanne - Britta ER hundeelsker ;o)
nov 2006
nov 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 44 Svar: 542
Syns hvert fald ik det er jeres problem at damen bliver forskrækket og så ikke selv har nogen forsikring..
maj 2005
jun 2007
sep 2008
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 2 Emner: 78 Svar: 1.239
nov 2006
Som sagt hopper en billist da heller ikke ud af bilen, fordi jeg bliver forskrækket over at han dytter....og evt falder og slår et stykke ad min tand.
JO; hvis hunden havde hoppet op ad hende eller på anden måde(også uden at bide) havde rørt hende, så skulle hun da klart have erstatning. Men det har altså ikke noget med ikke at ville tage ansvar for sin hund, at man ikke vil erstatte en tand, fordi ens hund, har gøet på det forkerte tdspunkt.....
jun 2007
Følger: 32 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 44 Svar: 502
Jeg har hørt om drama dronninger, men det her topper hitlisten..
Jeg ville ikke lade mine hunde stå et sted, hvor fremmede folk ( med sygelige tanker ) kan gå forbi, hvor jeg ikke kan se dem. Lige som mine hunde ikke sidder og tigger når jeg spiser, kravler i møblerne, desuden skal de også indfinde sig med gæster skal være i fred. Jeg tvinger heller ikke folk til at acceptere at folk skal se mine hunde, hvis de vil se mig. De løber ikke løs, da det af den såresimple grund er forbudt ! Mine hunde ved at de er elsket, selvom jeg ikke overdynger dem med dyrt legetøj. Er de svøbt i kærlighed døgnet rundt.
Tak og for at man ser forskelligt på dyr ! Ellers ville de stakler jo aldrig kunne komme ud !
aug 2008
aug 2008
nov 2005
Følger: 106 Følgere: 99 Hunde: 4 Emner: 831 Svar: 4.394
Og så kan jeg i øvrigt love dig at hvis du lavede det nummer mod en af mine hunde, så var jeg gået helt og aldeles amok!!!!
nov 2005
JEG træner mine hunde, og JEG bestemmer hvilket pres/hvad de skal kunne klare.. Og at folk vil kunne gå hen til dem når de er bundet, er IKKE noget jeg finder nødvendigt!!
aug 2006
En hund, der står afbundet skal finde sig i en del uden at lave de store reaktioner på det, men det er dælme meget at forlange (og noget de færreste hunde i dette land ville kunne leve op til), at fremmede skal kunne gå HELT hen til dem, når de står afbundet.
Det er et urimeligt krav til en hund i den situation. Og at presse dem ud i de overdrev synes jeg er at gå langt over stregen. Og jeg synes det er synd for hunden - og også for den ejer, der skal arbejde med at gøre hunden tryg igen.
Jeg har det sådan, at jeg synes man skal respektere de hunde, der står afbundet og undlade at presse dem til at reagere. Og hvis de gør, så må man da - for hundens skyld - bøje af, så den også kommer hjem lige så mentalt rask, som da den kom ud.
Min hund har bestået en færdelsprøve, og her testes jo netop hundens egnethed til at være i den pulserende verden med de rimelig krav, der bør stilles til en hund.
En del af prøven går ud på, at hunden står afbundet foran en forretning. Her går et menneske tæt (1-2 meter) forbi og en hund forbi på lidt længere afstand. Hvis hunden forholder sig i ro - ikke laver AGGRESSIVE udfald, så er hunden bestået den del.
Det synes jeg er, hvad man kan forlange af en hund, der sidder alene, afbundet uden sin ejer. Ovenikøbet ofte presset ind ved en væg eller i et hjørne.
At forlange mere er, at gøre dyret uret - det er at glemme at en hund er en hund.
jun 2007
nov 2006
nov 2005
Jeg mener der er stor forskel på aggresiv adfærd og så at komme med et vov.. Mine hunde ville ikke gø af andre mennesker, men hvis der er en anden hund der gør af Kiki, er jeg 100 på at hun ville gø tilbage.. Men aldrig lave udfald..
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 195 Svar: 2.444
Jeg syntes ikke at Kevin og hans kæreste skal betale noget, at familien kan finde på at ringe og sige sådan noget, det er simpelthen usmageligt..
dec 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 8 Svar: 149
nov 2005
okt 2008
Følger: 1 Svar: 46
nov 2005
forsikring, skal vi eller ikke....