{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.751 visninger | Oprettet:

Skal billistens forsikring dække??? {{forumTopicSubject}}

Ja jeg sad lige og undrede mig over et opslag på FB, det lyder således:

''Her til aften mistede Emil sin allerbedste legekammerat. Sadie sprang over en indhegning og ud på Nakskov landevej, hvor en bil ramte hende og kørte væk. Vi vil meget gerne i kontakt med den person, som ramte hende, da deres forsikring vil kunne dække en ny hund. For vores søn vil meget gerne have sin legekammerat tilbage. Vil I som bor her i området være søde at dele, så vi kan udveksle forsikringsnr.''

Men hvis hunden ikke har været forsvarligt indhegnet, så kan det da ikke være billistens forsikring der skal dække?? Eller er jeg helt galt på den her?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal billistens forsikring dække???
  • #1   20. mar 2015 Uheldet er hundens skyld, så ejer må selv erstatte hunden.
    Hundens ejer kommer desuden til at betale skaderne på bilen.
    Det er en ren loose/loose situation at finde bilens ejermand, som må sidde enormt chokeret et sted. Det er sgu ikke sjovt at påkøre et dyr!

• #4   20. mar 2015 Jeg er 100 % enig med Malene her.

• #5   20. mar 2015 Øh hvis jeg forstår det ret .
    Så skal bilforsikringen ikke betale for en ny hund , da det var hunden som sprang over et hegn, og ud foran bilen .Hvis det er rigtig, er det ejeren af bilen ,som må ha fået skade på sin bil, og som så kan kræve erstatning til det ødelagte på hans bil

• #6   20. mar 2015 Tak for svar, så var jeg ikke helt galt på den...

• #8   20. mar 2015 Egentlig mærkeligt at nogen tror at de får erstattet deres hund, ved ikke at have styr på den
    Enig i at det er dårlig stil ikke at stoppe, når man rammer et dyr

• #10   20. mar 2015 Ej, selvfølgelig skal forsikringen da ikke dække en ny hund, når hunden selv løb væk og over vejen smiley

• #11   20. mar 2015 Det er ikke helt så simpelt.
    Som udgangspunkt har både hundeejeren og bilejeren objektivt ansvar, hvilket vil sige at bilejeren skal betale skader på hunden, og hundeejeren skader på bilen.
    Men erstatningen kan nedsættes eller bortfalde, hvis den der har lidt skaden SELV er skyld i skaden.
    Og det er så op til forsikringsselskabet at vise at hundeejeren SELV er skyld i at hunden er rendt ud på vejen.

• #12   20. mar 2015 Kender nogle der fik deres hund kørt ned fordi den løb ud foran, det kom billisten til at hænge på...

• *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 884
    #13   20. mar 2015 Desuden er der særlige regler forsikringsselskaber imellem, så man kan aldrig vide, hvad der dækkes og hvorfor. Derfor er det meget smart at få bilisten i tale.

Feks skal begge bilisters forsikringer mén-dække ved personskade. Uanset om det er forvolder eller skadelidte eller samme person er begge dele.
    Dét er en regel selskaberne har lavet mellem sig, som IKKE står i papirerne normalt.

Derfor er det ikke umuligt, at hundeejers forsikring dækker udgifter til en ny hund, når det er en bil, som er involveret.

• #14   20. mar 2015 ØH nej hundeejerens ansvarsforsikring vil ALDRIG dække, men DFIM vil være forpligtiget til at betale, hvis de ikke kan vise at hundeejeren selv er skyld i at hunden er rendt ud på vejen

• #15   20. mar 2015 Kender en der påkørte en hund. Hans forsikring skulle dække hundens operationer.
    Hunden gik løs ved vejen og smuttede pludselig over og ud foran. Så hundeejers egen skyld.

Rent moralsk burde hundeejeren hænge på den.

• #16   21. mar 2015 Umiddelbart ville jeg mene, at hundens forsikring burde dække evt. skader på bilen, og ikke omvendt.

Men JA dårlig stil at køre videre smiley

Kommentér på:
Skal billistens forsikring dække???

Annonce