{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.449 visninger | Oprettet:

Hvilken forsikring skal vi vælge? {{forumTopicSubject}}

Vi står i den lykkelige situation at vi venter på at vores lille boston hvalp bliver gammel nok til at flytte hjemmefra smiley

Da jeg aldrig selv har købt hund før (kun mine forældre) og ikke har forsikring nogle bestemte steder endnu, da indboforsikring stadig går under min mors, ved jeg ikke hvilket forsikringsselskab jeg skal vælge.

Det er en boston terrier tæve, og vi vil gerne have den sygeforsikret også. Selvrisikoen må helst ikke være for høj, medmindre der selvfølgelig er en god grund til det smiley

Vi har tænkt lidt på livsforsikring, er der nogle der har erfaringer med det og hvordan det fungere? Vi er lidt i tvivl om vi også skal have det smiley

Og så lige til sidst, hvornår kan vi tidligst tegne en forsikring på hvalpen? Vi vil jo gerne være i god tid og klar til den lille vuf smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken forsikring skal vi vælge?
  • #1   12. jun 2011 Det med livsforsikring og sygeforsikning er næsten en hel 'religion' her på HG ...

Personligt vil jeg anbefale jer at lave en opsparing til hunden og sætte et beløb til siden om mdr., da man må gå udfra at I får jer en sund og rask hund der blot ska' forbi til dyrlægen for at blive vaccineret og sundhedskontrol?

På den anden side hvis man får sig en ''mandags'' hund kan denne leveres tilbage til opdrætter hvis man kan dette og ikke har knyttet for store bånd til hunden - for hvis man har én hund der konstant fejler et eller andet så skal man gøre op med sig om det er for hundens bedste eller for en selv....

Den dag man kan tegne en sygeforsikring til hunden hvor alt medicin, konsultation, sygepleartikler, uden selvrisiko osv. bliver dækket så vil jeg tage min holdning optil revision.

Der er meget etik om emnet hvis man reflektere over helheden.

• #2   12. jun 2011 Vi har altid haft sygeforsikring og det har været en ualmindelig god forretning, hvor vi har fået langt mere tilbage, end vi har givet.

Med vores nuværende hund har vi også en livsforsikring. Dette lidt på grund af tilfældet - vores selskab havde et godt tilbud, hvor det kostede mere at undlade at have den med, end at have den....

Men det er bestemt også praktisk, hvis uheldet skulle være ude, og vi atter engang mister en hund for tidligt.

I Dyrekassen Danmark kan du tegne forsikring fra 8 uger.

• #3   12. jun 2011 Reiki Master:

Da vi begge er studerende, har vi tænkt os både at oprette en hundekonto, til uforudsete udgifter og tegne sygeforsikring, da vi simpelthen ikke vil risikere pludselig at stå og skulle betale en kæmpe sum pga. sygdom smiley

• #4   12. jun 2011 CH:

Hvad koster en livsforsikring? Og hvordan fungere den?
    Det er bare fordi at vores lille hvalp kommer til at koste os 15.000 kroner, som en boston terrier jo ligger på, med stamtavle.
    Betyder det, at hvis det ulykkelige skulle ske, og vi mister hende alt for tidligt, at vi så får penge til at købe en anden boston på et senere tidspunkt eller??

• #5   12. jun 2011 Lotte K:

Blot ha i mente at det ikke er alt en sygeforsikring dækker ex dækker den IKKE:

Konsultation

Sygeplajeartikler

Medicin

Der er en selvrisiko

Af det sygeforsikringen dækker er det omkring 80% af regningen mener jeg (nogle af forsikringselskaberne).

Samt der er et loft på sygeforsikringer pr. år

Her er en oversigt med sygeforsikringer:

http://www.ballerupdyreklinik.dk/?open=27

• #6   12. jun 2011 Lotte, det er jo forskelligt fra selskab til selskab.

Hos Dyrekassen DK koster den 500 årligt med en præmiesum på max 500 årligt.
    Vi har den som en del af en større pakke, hvor vi i alt betaler 1970 kr årligt for en større pakke.

Reikimaster - den dækker konsultation - ellers ville det ikke give mening.
    Sygeplejeartikler dækkes.
    Medicin dækkes ikke
    selvrisikoen er forskellige fra selskab til selskab.
    Loftet er også forskelligt.

Hos Dyrekassen er der en selvrisiko på knap 600 kr. per påbegyndt behandling.
    80% af den fulde regning minus medicin og selvrisiko refunderes.
    Man er forsikret for over 25.000 årligt.

• #7   12. jun 2011 Det her er noget værre vrøvl fra ende til anden: "Hos Dyrekassen DK koster den 500 årligt med en præmiesum på max 500 årligt."

Der skal stå: Hos Dyrekassen DK koster den 500 årligt med men max præmiesum på 10.000 kr.

Og det er så livsforsikringen ;o)

• #8   12. jun 2011 Jeg ville aldrig gå udenom en sygeforsikring.. ja man kan få en hund, som aldrig er syg, og så giver man de 1500 kr. om året.. ca... men hvis hunden brækker et ben, så er den sygeforsikring altså alle pengene værd...Elmo var en mandagshund... og forsikringen hjalp meget.
    Jeg forstår ikke man vælger en sygeforsikring fra....

• #9   12. jun 2011 og den med at levere hvalpen retur... hvor mange gør lige det... efter en dag er den hvalp jo hele ens liv. Elmo var 3 mdr. da han viste første tegn på sygdom... men der vidste jeg jo ikke, at det ville fortsætte resten af hans meget korte liv.

• #11   12. jun 2011 Daisie.. tror det er livsforsikringen.. ikke syge..

• #12   12. jun 2011 Daisie, nej - det jeg skrev om der var livsforsikringen.

Man betaler 500 om året og kan udbetalt højst 10.000 kr. hvis hunden omkommer og opfylder betingelserne.

Fra hundens (vistnok) 9. år er der et fratræk i præmien pr. år på 20% ned til maks 5000 kr.

Sygeforsikringen betaler man så vidt jeg husker omtrent 1500 kr. for. Og det var under de betingelser, jeg ridsede op tidligere.

Så er der de der gode pakkeløsninger - de er naturligvis billigere samlet set.

• #14   12. jun 2011 Hej allesammen

Jeg tror i har misforstået noget, jeg tvivler bestemt ikke om vi skal have sygeforsikring på hvalpen, det skal vi bestemt smiley

Jeg tænker mere på hvilket forsikringsselskab der er bedst smiley

• #15   12. jun 2011 Jeg tror Dyrekassen bliver mit næste valg... så det er nok dem jeg anbefaler.

• #16   12. jun 2011 Jeg har mine hos Gartnerens forsikring, primært fordi de dækker hele hundens liv.

• #17   12. jun 2011 Vil anbefale Dyrekassen Danmark smiley

• #18   12. jun 2011 Jeg har tegnet en totalforsikring hos dyrekassen

Jeg har valgt at betale de 500 kr. ekstra årligt for også at have livsforsikring på skatten.

• #19   12. jun 2011 Alm. brand eller Dyrekassen

• #20   12. jun 2011 Bruger dyrekassen og har desværre haft alt for meget brug for dem, der har ikke været nogen problemer med at få penge retur.

Så skulle jeg anbefale, må det blive dyrekassen, alternativt agira, der kan du udregne en pris og så sammenligne

• #21   12. jun 2011 Jeg har også dyrekassen, skulle vælge i mellem dem og alm brandt, så sagde mit hjerte jeg skulle vælge dyrekassen, ved ikke hvorfor følte jeg bare.
    men har ikke haft brug for dem endnu, så ved ikke hvilken behandling jeg får, men har hørt meget godt : )

• #22   13. jun 2011 *CH* -

Nu er dét ikke lige Dyrekassen Danmark jeg refere til men generelt for det er ikke alle forsikringselskaber der dækker konsultation!

• #23   13. jun 2011 Reiki Master - jeg er ikke selv løbet ind i sådan et sted. Det er fuldstændig meningsløst. Hvor er der sådanne forhold henne?

Kommentér på:
Hvilken forsikring skal vi vælge?

Annonce