Ved snart ikke hvad jeg skal gøre? :( {{forumTopicSubject}}
Min dejlige 4-årige labrador tæve, Tulle, har nu igennem længere tid haft problemer med det ene bagben.
Det startede lidt før sommerferien med, at hun haltede. Vi tog selvfølgelig til dyrlægen, og han mente at det enten var en forstuning eller at hun havde en lidt løs hofte. så fik hun pencilin i 8 dage og ro. efter det skulle vi begynde stille og roligt. vi var til tjek 8 dage senere og dyrlægen sagde hun ikke havde så ondt mere.
men så efter lidt tid tog vi til stranden så hun kunne svømme, det ville jo være godt for hende. efter det blev hun meget halt. vi besluttede os for at give hende endnu en omgang ro, hvor hun næsten intet lavede.
nu er jeg så kommet hjem efter ferie på 20 dage, og min bror har luftet hende. han siger der ikke har været noget.
så vil jeg gå en lille tur på 2 km med hende, og jeg holder hele tiden øje med, at der ikke er noget. hun er også i snor så hun ikke tumler. da vi kommer hjem er hun også ok. nu kom jkeg så ned og så til hende, og da hun rejste sog haltede hun en del. efter hun havde gået 30 sek blev det ikke så slemt, hun haltede kun minimalt men alligevel nok til at sætte en alarm igang inde i mig.
men jeg tænker bare, kan en forstuvning godt vare så længe? hun har aldrig fejlet noget før, og nu kan hun pludselig intet. jeg har altid cyklet og løbet med hende uden der var nogen.
hvis det ikke er væk imorgen så skal hun i røngten. men hvis hendes hofte er løs, hvad gør man så ved det?? jeg vil slet ikke tænke på aflivning, da hun er min bedste ven i verden!
nogen der har prøvet noget lign.? jeg er så ked af det og frustrerret.....:(
knus stine
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.883
Luna har lige haft problemer med knæet og der er det meget langsomt optræning med motion (efter at være holdt i ro i en måned) Og waterwalk - løbebånd i vand.
mar 2007
Følger: 18 Følgere: 8 Hunde: 3 Emner: 83 Svar: 230
Krydser fingre, håber ikke det er noget særligt......
sep 2007
Følger: 31 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 86 Svar: 469
nej vi er ikke sikre på det er hoften, dyrlægen mærkede bare på hende og sagde, at den føltedes lidt løs
jan 2005
Og derefter støttede hun på benet, men gik lidt "underligt".
Jeg ved ikke hvad der kan gøres ved en løs hofte, men mon ikke dyrlægen kan fortælle dig mere om det i morgen?
Jeg krydser fingre for at det ikke er så slemt, som du frygter
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 59 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.787
Så hvis det var mig, ville jeg få taget røngentbilledet af hofte,knæ og hasen, hvis der ikke kan findes andet
aug 2006
Følger: 33 Følgere: 32 Hunde: 1 Emner: 43 Svar: 966
http://www.tovedue.dk/
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 59 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.787
apr 2009
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 60
Min pointe - stol ikke altid på, hvad dyrlægerne siger. Stil mange spørgsmål og bliv ved med at rende dem på dørene indtil du får en diagnose. En hund skal under ingen omstændigheder halte - så er der noget galt.
Jeg håber det bedste for din hund.
feb 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 80 Svar: 898
jan 2005
sep 2007
Følger: 31 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 86 Svar: 469
nu gik jeg en lille tur med tulle igen idag, og der var slet ikke noget med hende både under turen og efter turen... det er underligt at det kommer on/off hele tiden
Ved snart ikke hvad jeg skal gøre? :(