{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.057 visninger | Oprettet:

Hvalp kaster op {{forumTopicSubject}}

Min lille hvalp har lige kastet op (han er ikke så stor, så der kom kun meget lidt)

Jeg prøvede at kigge, om der var noget i det, men det eneste jeg kunne se (ud over hundemad) var nogle hår (sådan noget fra støv).

Han legede før det og nu, lige efter løber han glad rundt og leger videre. Han både spiser og drikke også.

Skal jeg være bekymret, eller er det normalt?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalp kaster op
  • #1   23. jul 2009 Åh, bliver bare så bekymret.... Har ikke haft ham i særlig mange dage endnu, så er nok lidt beskyttende...

Han er begyndt at kravle under sofaen, og ja, der er nok lidt beskidt smiley

• #3   23. jul 2009 Mops spiser ALT, så du skal virkelig være obs på hvad der ligger på jeres gulve - tit og ofte har de slugt et fremmedlegme.

• #4   23. jul 2009 Pia K

Så har du vel rettet henvendelse til kennelen/opdrætter, jeg kan se at han er med DKK tavle og demodex(hårsækmider) er jo arveligt, hvis du nu havde tænkt på at han skulle indgå i avl.

• #6   23. jul 2009 Jo når de kræver behandling så er det altså et problem, for så kan hundens imunforsvar ikke stoppe formeringen af hårsækmiderne. Det er derfor at vi bliver ved med at have det i forskellige racer/ linier, fordi at folk avler på demodex.

• #7   23. jul 2009 Pia... ja alle hunde har hårsækmider, men de bryder jo ikke ud af sig selv og så er det jo arveligt hvis de bryder ud skal hunden faktisk tages ud af avl, har været ved to dyrlæger der begge sagde dette og sagde det bedste var at sterillistere/kasterere hundene når man opdager det og de gamle nok, da hårsækmider ofte kan udbryde i forbindelse med løb/ hormon forvirring mm. så derfor gør man det for at sikre det ikke går videre til hvalpe..
    Og har man sin hund fra en kennel/opdrætter skal man altid informere denne så de kan tage højde for det i deres avl, så det formindskes smiley

• #9   24. jul 2009 Undre mig lige her.. for nu har jeg læst meget om hårsækmider pga min hund, samt suget viden til mig fra dyrlægerne og både det jeg har læst og hørt fra dem siger at hårsækmider ikke klør, det kan til sidst hvis det er meget slemt men ellers klør det ikke. Tulle har heller ikke kløet sig (jo dagen efter behandling ellers ikke)
    Min dyrlæge har heller ikke ved skrab kunne finde nogle hårsækmider, men som hun sagde hun tog kun 3 prøver men man kan faktisk tage 8 positive og så er den 9 negativ så derfor er det så svært at opdage..

Men stadig når først man har behandlet uden at være sikker, så har man ingen chance for at vide om det kunne have gået væk uden behandling derfor syndes jeg det risikabelt at avle på når man ikke er sikker..

• #11   24. jul 2009 Pia

Det var ikke ment negativt fra min side, dog ville jeg bare gøre dig opmærksom på problemet så du kunne evt. rette henvendelse til opdrætter. Mange tror jo desværre at det er helt almindeligt at hunden får et udbrud - men det er det altså ikke, og hvis nu feks. at det starter igen - ville jeg da bestemt rette henvendelse til opdrætter. Bare et godt råd fra mig smiley Men ellers en skøn hvalp som du har fået

Kommentér på:
Hvalp kaster op

Annonce