537 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Hvalp eller ej.. Hjælp... søger mening Hvalp eller ej.. Hjælp... søger mening

Hej HG kan i hjælpe mig... MIg og kæresten havde planlagt at få hund her til sommer, men desværre blev vi nød til at bruge alt vores ferie på sygdom i familien.. Vi vil stadig frygtelig gerne havde hvalp, men har ikke mere ferie tilbage... Synes i det er en meget dum ide at få en alligevel, selvom vi ikke kan være meget hjemme hos den i starten.. Der er tale om den skal være allene 6 timer om dagen til at starte med smiley PS... Den skal selfølgelig på hunde skole osv smiley
Jeg sætter stor pris på jeres ærlige mening..

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.
  • Sætte spejl og hylde op 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvalp eller ej.. Hjælp... søger mening
  • #1   16. jul 2009 Michelle: Vent...

• #3   16. jul 2009 6 timer er alt for længe for en lille hvalp at være alene hjemme. Det er noget den skal lære stille og roligt - og det vil også være meget meget svært at få den renlig, hvis den altid er alene hjemme i længere tid end denfysisk er i stand til at holde sig. Så min anbefaling er helt klart også at I venter.

• #4   16. jul 2009 Vent. Det kommer til at bide jer så meget i røven, når I står med en skrupforvirret hund der er bange for at være alene hjemme, fordi den er blevet efterladt i alt for lang tid fra dag 1. Det kan blive dyrt i møbler, tapet, sko, lister og andet den kan splitte af. Og i adfærdseksperter der skal ind og forsøge at rette op på det senere hen.
    Ydermere er der ikke noget bedre end at ha go tid med hvalpen når den lige kommer hjem.
    I skal jo oss lære den at blive renlig og det kræver at den kommer ud mere eller mindre hele tiden i starten. Svært hvis man er væk hele dagen smiley

• #5   16. jul 2009 Det er meget forskelligt, også hvordan hvalpen reagere.
    Vi fik vores op til 5 fridage, derefter havde vi min svigermor der kom og kiggede til ham midt på dagen de dernæst 14 dage.. Man skal dog også passe på ikke at gå for meget op af hunden i ren 2 uger eller 3, så får den jo noget af en kold tyrker hvis man startere pludselig med at være væk 6-8 timer, det ville den ikke ku forstår.. Men øv for guds skyld med den at være alene hjemme, hvis i vælger at få den mens i har ferie.. Men det er bare min erfaring, og det gik rigtig flot og smertefrit...

• #6   16. jul 2009 Tja, hvis man ønsker en hvalp, så skal man tage sig god tid til den i den først tid.
    Jeg vil forslå at man bruger 2-3 uger på hvalpen, hvor man er hjemme hos den, så den bliver præget på den måde som man nu ønsker sig.
    Det kræver meget tid med en hvalp, og hvis man ikke har det, så skal man ikke anskaffe sig en hvalp.

Der er jo mange ting der skal være på plads, og ikke mindst at man er eninge om hvordan opdragelsen er.

• #7   16. jul 2009 har du mulighed for at få fri et par dag op til en weekend og evt få en i starten til at komme og lufte den eller måske passe den er det ok .
    ellers havde jeg ventet lidt til du kunne holde en uge eller 2 fri

• #8   16. jul 2009 det er skam også nøje planlagt.. Jeg ved også godt inderst inde det er bedst at vente, men det er bare så svært.
    Vi har planlagt i lang tid at vi skal have hund og hvilken en det skulle være.. Desværre blev der sygdom i familien....
    Hvad med en forlænget weekend så man er hjemme i 5 dage?

• #9   16. jul 2009 Ja.. .vi har fundet hunden... Vi har haft et godt øje til den i det stykke tid, men var nød til at springe fra.. Jeg ved godt der kommer masser af andre hvalpe.. Men nu havde vi jo knyttet os til den :--/ Men man skal jo først og fremmest tænke på hundens behov

• #10   16. jul 2009 Jeg er nok lidt uenige med de andre her.. Ja du kan da godt vente, men igen hvorfor vende din hvalp til du er hjemme 3 uger og så li fra den ene dag til den anden skal den være alene hjemme 6-7 timer om dagen?
    Vi fik findus en fredag og allerede om mandagen var han alene hjemme. og han er i dag 2 år, har aldrig bidt ting i stykker, er ikk bange for at være alene hjemme eller utyg for nået.. man kan altså os være for pivet sys jeg.. den skal jo lære at være alene hjemme, og hvorfor så vende den til at der er folk 24/7 de første 2-3 uger..

Jeg sys valget er dit helt eget, hvis du sys i er klar så gør det,ellers så vendt lidt.. man er jo forskellige på flere områder..

OBS::::::: og til alle dem der sikkert sidder ude bag skærmen nu og tænker DYREPLAGER, så fik jeg afvide af hele 3 dyrlæger at det vi gjorde var helt fint, og hvalpen ikk ville lide overlast...

• #11   16. jul 2009 Sabrina M: Ja.... jeg synes også det er individuelt....

• #12   16. jul 2009 man skal jo bruge de uger man har fri til at vænne hunden til at være alene hjemme, gå fra den lidt af gange og langsomt trappe op

har du mulighed for at nogen kan komme og babysitte i nogle dage også, Michelle.

jeg forstår godt i helst ikke vil sige nej til en hvalpe, i længe har ventet på
    men 6 timer er længe,

de første par dage skal man ikke gå fra hvalpen længere tid end det tager at gå ud med skraldespanden, og så rækker 5 dage jo ikke langt.

det optimale vile være at have et par uger, kan i ikke tage tidligere fri i ugen efter

• #13   16. jul 2009 connie har skrevet det jeg ville skrive

• #14   16. jul 2009 Michelle S. Nogle dage hvis vi kom for sent hjem, var der nogen der kørte ud og luftede ham. Men han kunne altså sagtens være alene hjemme 6-7 timer.. Han var os renlig efter 4 mrd selvom vi ikk var hjemme til at lære ham det. have døren var åben om natten (fik ham i august) og hele dagen når vi var hjemme.. så han lærte det hurtigt smiley

Kommentér på:
Hvalp eller ej.. Hjælp... søger mening

Annonce