Bytte et dyr til en anden?? hmm {{forumTopicSubject}}
sad lige inde på hestegalleri. har ikke mine heste derinde men en linkede dertil.
faldt så over nogle annoncer hvor folk sælger deres heste, og så er der nogle der skriver vil du bytte med min? tror folk det er en ting eller bil man bare lige bytter??
ved godt at i heste verden er det meget normalt at sælge og købe nye nærmest hele tiden, især når børn skal gå fra pony til pony pga de klasser de starter. men synes fandme det er så forkert. tænk hvor mange ejere diverse ponyer har,
vil sgu have det dårligt med det hvis det var mig, og så siger heste folk at deres heste er det bedste i verden hmm?
købte selv min første hest som 13 årig, og ja købte hest og ikke pony da jeg som sagt synes det er alt for synd de bliver solgt som om de var ting. han blev desværre så kronisk syg efter nogle år og måtte aflives, og har nu en ny. som jeg har haft i over 7 år og han bliver aldrig solgt, ligesom mine hunde ikke bare bliver byttet til noget bedre eller solgt.
måske bare mig der har den mening?
mar 2009
Følger: 32 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 74 Svar: 420
Hilsen Flanhart og far
maj 2008
Følger: 7 Følgere: 64 Hunde: 4 Emner: 18 Svar: 1.145
Jeg syntes ikke man bytter levende ting for noget andet, ting kan byttes i mine æjne, ikke dyr..
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 55 Hunde: 6 Emner: 431 Svar: 5.968
Det er frimærker og tøj måske man bytter, men da ikke noget der trækker vejret, har et hjerte og en sjæl! Ihh!
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.120
apr 2009
Følger: 27 Følgere: 29 Hunde: 3 Emner: 23 Svar: 350
Jeg og bytter er begge glade for at vi valgte at gøre dette da vi begge søgte noget andet.
Hun havde ikke overskud eller modet til at komme igang med frieseren og ville hellere have noget der virkede med det samme.
Jeg ville gerne have noget mere udfordning og en større hest.
De havde en fjordhest i forvejen og jeg har tidligere haft frieser så for os var det den bedste handel vi kunne lave.
Vi har stadig kontakt med hianden og hun fortæller hun har redet hver dag siden hun fik ham hjem, sammen med hendes datter, dette var hendes drøm.
Jeg har fået tilredet frieseren som nu holder pause og skal igang til august hvor jeg også har tid til min ridning igen.
SÅ alt i alt en lykkelig bytte handel her fra.
Jeg tror det har meget at gøre med hvordan man har hest og hvad ens forventringer er til ens ridning.
Jeg solgte min første pony pga overgang til hest, da jeg var konkurrence rytter ville det ikke tjene noget formål at jeg beholdte ponyen pga min egoisme den ville få det godt et andet sted med en ny pige som ville elske hende lige så højt som jeg gjore.
aug 2007
Følger: 80 Følgere: 106 Hunde: 4 Emner: 480 Svar: 3.848
feb 2006
Følger: 79 Følgere: 78 Hunde: 6 Emner: 200 Svar: 2.215
men ændre stadig ikke på jeg synes det er forkert, lige meget om man skifter over til hest fra pony. så er der en ny 13 årig der får den og så må hun ikke ride stævne når på den når hun er 15 så sælger hun igen osv osv.. så ender en pony med at have 10 hjem eller mere, synes i det er fair at en hest har over 10 hjem nok mere på et liv?
god måde at takke sin gode dressur eller spring pony,.. ved at sælge den så man kan komme videre,
feb 2006
køber man et dyr er det for livet. ligesom med vores hunde. der er selvfølgelig også alt for mange kedelige tilfæld af folk som sælger deres hunde pga ingen ting.
ved godt nogle kan have nogle specielle tilfælde og derfor måtte sælge. det er også dyrt at have hest, men synes jeg så ligesom med en hund at man skal tænke på inden man køber den. har klaret at gå igennem 1 uddannelse og er igang med en 2 uddannelse og det koster mig 4000 kr om måneden og får nu ikke meget mere udbetalt, har så valgt at arbejde ved siden af for at få råd.
skulle jeg komme i en situation så havde jeg valgt at låne den ud, da man så stadig bestemmer over hesten. hellere det end sælge. hvis det er fordi man en overgang ikke har råd eller overskud pga personlige årsager
apr 2009
Følger: 27 Følgere: 29 Hunde: 3 Emner: 23 Svar: 350
feb 2006
tænker måske man for start kunne finde en bedre egnet hest?
har selv købt en ny plag, pga den anden ikke kommer videre. men ændre ikke på han ikke skal sælges.
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.349
Min anden hest blev aflivet pga sygdom.
Min 3 hest var en DV som lige var ryttervandt, jeg havde ham i 4 år, men da jeg gik hen og fik smadret mit knæ og ikke viste om jeg nogensinde kom til at ride igen, tilbød jeg min part at købe ham, hun sagde ja og har ham stadig, han står i sin gamle boks og i samme stald som da jeg havde ham.
Jeg synes det er ok at sælge en hest hvis man ikke har muligheden for at have den længere af den ene eller anden grund.
feb 2006
men at folk ligefrem skriver til en fremmed i en annonce skal vi bytte? lyder da som en bil de snakker om
sep 2006
Følger: 8 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 6 Svar: 1.833
Ikke at jeg hverken bytter eller sælger af mine, efterhånden for mange heste, men det er kun af skræk for, at de en dag skal være på vej til slagtning i en transport til "langbortistan".
nov 2008
Følgere: 18 Hunde: 5 Emner: 214 Svar: 1.207
min interesse var helt klart den unge hest, opbygge de rigtige muskler, lære den en masse ting osv. jeg brugte hestene som et tilskud til en dyr hobby der kostede 3000 på md.
hvis man er heldig at kunne bytte direkte istedet for at sælge og købe ny synes jeg det er helt ok, en hest knytter sig også til sin ejer men dog ikke i samme gräd som en hund, mange ponyejere bliver også for store til nuværende pony og det er altså ikke sagen at købe en stor pony eller hest til en 7 års så vil de videre med deres ridning er man nød til at bytte/sælge
Bytte et dyr til en anden?? hmm