{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
981 visninger | Oprettet:

Ødelagt pels - Hvad nu ? {{forumTopicSubject}}

Vi har for nogle dage siden købt en trikke kam.... Vi blev anbefalet den til vores cain-terrier...

Efter at have trimmet Freja var hun rigtig pæn, men hendes pels er nu helt blød... Slet ikke sådan en strid pels som Cairns normalt har...

Vi har så lige snakket med en professionel hundefrisør, der mener at vi har ødelagt Frejas pels, og at hun ikke troede den nogensinde vil blive god igen.. Hun kunne dog godt prøve at "redde" den for os....

Har hun ret.. Vokser den "Stride" pels ikke ud igen? eller prøver hun bare tjene en skilling på os ?

mvh
Anders og hans flotte men bløde hund Freja

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ødelagt pels - Hvad nu ?
  • #1   23. feb 2006 Ved ikke meget om Cairnes pels men ved at man ved border terrier og mange andre rughårrede pelse kan komme til at ødelægge pelsen hvis kommer til at skære den af istedet for at trimme den.
    Er i mon kommet til at skære pelsen af??

Venligst Louise

• #2   23. feb 2006 ved det ikke med sikkerhed.... men vokser pelsen ikke bare ud igen.... jeg klippede min poms helt ned i sommer (Babytrim) for at skåne hende lidt i varmen.... og nu er hendes pels smukkere og mere fyldig end nogensinde før....
    ville da bare mene at pels er som hår..... klippes/skæres det ....vokser det ud igen...

Lykke

• #3   23. feb 2006 Nej for hvis hår skæres af på rughårrede racer vokser det ikke bare ud og bliver rughårret igen. Så bliver det blødt og dette er ikke optimalt hvis du skal udstille din hund. Hvis din hund "bare" skal være en hygge hund kan det vel være lige meget om den er mindre rughårret end den bør være.

Men rigtigt er det nu, hvis du skærer/klipper pelsen af bliver den ikke lige så rug og god som hvis du havde trimmet den. Ved for jeg har været på trimmekursus og lære at trimme rigtigt...

• #4   23. feb 2006 Skriv til Gitte med Westierne, og hør hende, hun trimmer og er super til det med pels typer smiley

• #5   23. feb 2006 Avs....

Der sidder små knive i bunden af kammen.....

Vi blev specifikt anbefales denne trimme-fætter til Cairnterrier.. Tror da nok lige jeg skal ned og skælde lidt ud.... Deres anbefaling har "ødelagt" vores hund....

Dog skal Freja ikke udstilles, og hun er jo stadig super fin... Faktisk meget mere rar at ligge ved.. Men derfor skal de jo ikke anbefale os at købe en dyr kam (215 kr) når den så oven i købet ødelægger vores hund...

Fy skam..

/Anders

• #6   23. feb 2006 Ja, en rigtig trimme kam, trækker hårene ud af hunden, den skærer dem ikke over. Når man trimmer en cairn helt i bund, bliver pelsen blød i en perioden, fordi det er underulden, der kommer frem.

Har I skåret pelsen over, ville jeg få en kyndig person til at kigge på den. FOr det er rigtig nok, at en trimmepels ikke må klippes/skæres.

• #7   5. apr 2006 Vi har nu haft vores hunde på pension... Damen der havde pensionen er samtidigt en erfaren trimmer....

Hun er ret sikker på at hun kan rette op på frejas pels, men så skal hun nærmest trimmes helt skaldet, så det skal hun så til sommer...

/Anders

Kommentér på:
Ødelagt pels - Hvad nu ?

Annonce