981 visninger
|
Oprettet:
Ødelagt pels - Hvad nu ? {{forumTopicSubject}}
Vi har for nogle dage siden købt en trikke kam.... Vi blev anbefalet den til vores cain-terrier...
Efter at have trimmet Freja var hun rigtig pæn, men hendes pels er nu helt blød... Slet ikke sådan en strid pels som Cairns normalt har...
Vi har så lige snakket med en professionel hundefrisør, der mener at vi har ødelagt Frejas pels, og at hun ikke troede den nogensinde vil blive god igen.. Hun kunne dog godt prøve at "redde" den for os....
Har hun ret.. Vokser den "Stride" pels ikke ud igen? eller prøver hun bare tjene en skilling på os ?
mvh
Anders og hans flotte men bløde hund Freja
aug 2005
Følger: 38 Følgere: 38 Hunde: 2 Emner: 254 Svar: 2.832
Er i mon kommet til at skære pelsen af??
Venligst Louise
jan 2005
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 5 Emner: 247 Svar: 3.481
ville da bare mene at pels er som hår..... klippes/skæres det ....vokser det ud igen...
Lykke
aug 2005
Følger: 38 Følgere: 38 Hunde: 2 Emner: 254 Svar: 2.832
Men rigtigt er det nu, hvis du skærer/klipper pelsen af bliver den ikke lige så rug og god som hvis du havde trimmet den. Ved for jeg har været på trimmekursus og lære at trimme rigtigt...
feb 2005
Følger: 23 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 47 Svar: 2.020
jun 2005
Følger: 9 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 183
Der sidder små knive i bunden af kammen.....
Vi blev specifikt anbefales denne trimme-fætter til Cairnterrier.. Tror da nok lige jeg skal ned og skælde lidt ud.... Deres anbefaling har "ødelagt" vores hund....
Dog skal Freja ikke udstilles, og hun er jo stadig super fin... Faktisk meget mere rar at ligge ved.. Men derfor skal de jo ikke anbefale os at købe en dyr kam (215 kr) når den så oven i købet ødelægger vores hund...
Fy skam..
/Anders
jul 2005
Følger: 22 Følgere: 21 Hunde: 4 Emner: 75 Svar: 1.010
Har I skåret pelsen over, ville jeg få en kyndig person til at kigge på den. FOr det er rigtig nok, at en trimmepels ikke må klippes/skæres.
jun 2005
Følger: 9 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 183
Hun er ret sikker på at hun kan rette op på frejas pels, men så skal hun nærmest trimmes helt skaldet, så det skal hun så til sommer...
/Anders
Ødelagt pels - Hvad nu ?