{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
604 visninger | Oprettet:

Tæge - Hjælp! {{forumTopicSubject}}

Enzo har fået e stor tæge ved den ene trædepude. Problemet er at vi ikke kan få lov til at fjerne den. Han piver helt vildt når vi prøver - hvilket han ikke normalt gør.
Vi har sådan en der ligner kojern i lille.
Nogen der har et godt råd til hvordan man får den væk? Er der noget man ka smøre på så den slipper lettere?
Den irriterer ham, han slikker på den hele tiden.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tæge - Hjælp!
  • #1   26. jun 2009 En pincet er måske nemmere at komme til med.
    Har et tillægsspørgsmål, Gizmo har haft en flåt ved det ene forben og jeg kom desværre til at rive den i stykker og nu kan jeg ikke få hovedet ud. Er der noget andet jeg kan gøre end at sidde og hive i det?


  • #2   26. jun 2009 Hold ham fast, lad ham hyle og skrige, men fjern den. Og så masser af ros og gode guffer bagefter. Endelig ikke begynde at "køre" den rundt!!

  • #3   26. jun 2009 Gizmo:

    Lad det sidde og hold øje med området i et stykke tid:-)


  • #4   26. jun 2009 Problemet er ikke at jeg ikke kan komme til den, men at lige så snart jeg prøver at fjerne den, piver han fordi det gør ondt.

  • #5   26. jun 2009 det er bare ikke nemt når han piver og vrider sig.
    Hvad mener du med at køre rundt?


  • #6   26. jun 2009 Som Mette siger, hold ham fast. Selvom det gør ondt på ham så skal den fjernes. Tal med ham under "forløbet," så han er tryg.

  • #7   26. jun 2009 Mette ok tak smiley Jeg holder øje. Han blev jo helt hudløs af al den roden rundt smiley

  • #8   26. jun 2009 okay. Må prøve igen så. Man får det jo bare helt skidt når han piver sådan. Men ja, væk det skal den jo.


  • #9   26. jun 2009 Det gør ikke så meget at hovedet er blevet, men hold øje med stedet bliver "knuden" større så gå til dr.dyr ellers går det som regel væk af sig selv efter nogle dage.

    Før i tiden kom vi en klat margerine på flåter for ligsom at kvæle dem, så slippe de taget.
    Men OK jeg har ikke prøvet at mine har haft flåter i mange år nu, men det er da værd at prøve hvis du/i slet ikke kan komme til at få fat i den.

    Jeg ved hvor meget en hund kan vride sig har selv en der ikke vil ha at man røre ved hendes poter.


  • #10   26. jun 2009 Det jeg mener med ikke at "køre den rundt" er netop det, som Steen har skrevet. Lad være med at smøre alskens ting og sager på!! Ikke ynke ham!! Bare tag fat.
    Forestil dig at du selv havde en flåt siddende? Ville du så heller ikke pille den af, hvis det gjorde ondt? Jeg har haft borrelia og det er IKKE sjovt!!
    Så: Bare tag fat og så forkæl ham bagefter fordi han er SÅÅÅÅÅÅÅ dygtig:-))


  • #11   26. jun 2009 Enig med Steen :o)

  • #12   26. jun 2009 Steen, nu skrev jeg intet om at jeg havde "hørt", men at sådan gjorde vi/jeg og ALLE andre også folk herinde som er lige så gamle, i gamle dage når en hund havde flåter og dengang blev ingen hunde syge af det, så bare fordi der er kommet en masse ny viden til, gør det altså ikke at visse gamle husråd er helt hen i vejret.

    Men jeg siger dermed heller ikke at de fleste nye ting er dårlige tvært imod.


  • #13   26. jun 2009 Det lykkes at få den af smiley
    Vi er begyndt at putte hvidløgs granulat i hans foder. Men ikke altis han spiser det. Men ka da være jeg skal prøve med de dråber i stedet for, hvis de virker. Vil ihvertfald helst undgå diverse kemikalier.


  • #14   26. jun 2009 Dejligt at I fik den af:-))

  • #15   26. jun 2009 Det var godt i fik den :). Gizmo får også hvidløg, men der er rigtigt mange flåter i år, så de hopper på alligevel. Så fik han en pipette for et par uger siden og sad der så en flåt igen. Så det er nogle genstridige små bæster smiley

  • #16   26. jun 2009 Gizmo. Hvor har du ret, de er satans mange i år og rigtigt sultne.
    Jeg gir mine Advocate som også er i pipetter men på recept fra dr.dyr fordi det også beskytter mod skab og hjerte, lunge og alle andre omr + en masse andre kryb.

    De får det pga de er hybrider og foretrækker at spise naturens føde istedet for deres "kedelige" tørkost Ggg.og det er lige fra tjørnebær, hyben div.andre bær og rødder, blade og græs og self mus, pt.1 hvert 2sek. når vi er på Oxbjerget el.på fælleden, og det er de ting polar og gråulve spiser, men det holde desv.ikke krybene væk så derfor får de lidt hjælp.. .


  • #17   26. jun 2009 Hmm, Jeg "tabte" en sætning undervejs.

    Self. At det var dejligt at i fik den flåt væk. ;o))


  • #18   27. jun 2009 Vi har også brugt de dråber, der kommer desværre bare ofte mere end den ene dråbe ud af flasken som han må få. Plus der står ikke noget om hvor længe det kan holde sig . Så nu får han en kapsel, han vil nemlig heller ikke spise sin mad hvis der er granulat/pulver i. Ikke engang blandet i leverpostej vil han have det og så er det slemt *GG*. Men en kapsel/pille i en klat leverpostej opdager han ikke smiley

Kommentér på:
Tæge - Hjælp!

Annonce