{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.462 visninger | Oprettet:

Angst i svær grad {{forumTopicSubject}}

Er der nogen der har erfaring med at hjælpe hunde, der lider af svær angst ?
En der træner i samme klub som mig har en 3 år gammel labrador han.. Ikke kastreret, som ofte får ... ja nærmest angstanfald..
Jeg var på besøg hos dem idag og hunden lå bare og småsov på gulvet.. Pludselig rejste den sig op og stod og lyttede.. Og så begyndte den at ryste og hyperventilere og krøb sammen under bordet...

Ejeren er meget blød og har nok lidt tendens til at pyldre.. Hun prøver at aflede hunden ved at lege med ham og give godbidder..
En dag som idag hvor det har tordnet i morges har han gået og rystet og hyperventileret til langt ud på eftermiddagen..

Han er meget lydfølsom... Han kan blive bange for lyden af regn mod ruderne..

Hjælp .....

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Angst i svær grad
  • #1   19. jun 2009 Det er altså lyde som brag (torden, fyrværkeri) han er bange for? Synes de skal have fat i en adfærdsbehandler og få lagt et program for hvorledes de kan træne det væk... det lyder slemt hvis regn på ruderne kan give ham angst. Har de prøvet dap og Zylkene? Ellers er det bestemt anbefalelsesværdigt!!

• #2   19. jun 2009 Har slet ikke tænkt på epilepsi... Han går ikke i krampe ???

Det er så slemt at han skal passes imens hun støvsuger...
    Han har også været meget bange for andre hunde, men det er ikke helt så slemt mere..

Hun er i kontakt med dyrlægen vedr. problemet, men jeg ved ikke hvor grundigt hunden er undersøgt... Idag fik hun ordineret noget beroligende via dyrlægen..

Hun har haft en "hundelytter" (clayrovyant-staves ??)på ham, som sagde at han var blevet mobbet,,, Ved ikke helt hvad jeg skal synes om det.. Og det gør ejer heller ikke.

Jeg har anbefalet hende at prøve DAP og baldrian og har henvist til etologisk... Og DcH konsulenten.
    Men det er først idag vi har snakket om det. Jeg var ikke klar over det var SÅ slemt med ham.
    Hun har bare ikke vildt mange penge for hun er på SU.. Men hun har vist mulighed for at låne af sin mor..

• #3   19. jun 2009 Ja ved Dch konsulenterne er gratis :o)
    Jeg vil prøve at nævne epilepsi for hende... Ved du hvordan man diagnostiserer det ?

• #4   19. jun 2009 Møffe havde sådanne "anfald" -jeg fandt ud af at det oftest var når militæret havde øvelse. Nogengange var det for langt væk til aty jeg kunne høre det, men Møffe hørte det.
    Hun fik samme "anfald" ved tordenvejr o.l.
    Jeg har et par gange måttet tage hende til dyrlægen, fordi jeg var nervød for at hun var ved at gå i chock (og en gang var hun det faktisk)

Leg o.l. hjalp ikke en dyt for os. Hun var ikke villig til hverken at spise, lege eller andet når hun havde det sådan.
    Det der hjalp en smule ved hende, var at jeg satte et bur op i badeværelset (ja det var altså der hun følte sig tryg hehe), og så fik hun lov at gå derind og "gemme" sig når hun synes det var slemt.

Hun gjorde det dog ikke ved støvsugning o.l. Kun ved høje lyde hun ikke kunne se hvor kom fra.

Nu havde hun så en række andre problemer osse, og det endte med hun blev aflivet. Hendes angst var derfor kun en del af grunden til den beslutning.

Men hendes somre var forfærdelige. Hun panikkede fuldstændigt når det trak op til torden osv.

Jeg fik anbefalet af prøve bachs nødhjælpsdråber. Jeg synes ikke jeg kunne mærke den store forskel, men måske din bekendte er mere heldig.

• #5   19. jun 2009 Tak. Det var en god beskrivelse.

Denne hund bliver dog ikke "mærkelig" efter et angstanfald

• #6   19. jun 2009 Møffes angst anfald viste sig ved at hun rystede over det hele, gispede efter vejret, havde voldsom hjertebanken og hende pupiller var ofte udvidede.

Derudover var hun ikke til at komme i kontakt med mens det stod på.

Må hellere osse lige tilføje at hun var undersøgt i alle ender og kanter og fejlede intet fysisk.

• #8   19. jun 2009 Lillen : Det lyder godt. Jeg vender tilbage til dig hvis det ikke er epilepsi

Michelle : Det er også sådan denne hund har det... Måske ikke helt så voldsomt .. Han virker ikke til at gå i chok ligefrem

Denne hund vil godt tage godbidder, selv om han er bange

• #9   19. jun 2009 vores staff lider af kraftige angsanfald, og vi havde også mistanke om epelepsi, men det ser det ikke ud til det er. Vi har bla. fået ham scannet og brugt over 30.000 kr på dyrlæger på ham uden resultater.
    Han fåer pt 2 forskellige angst dæmpende medicin.
    Det er frygtlig at have en hund, som man kan se, at den ikke har det godt.
    Det mindste form for pres, så knækker han og lægger sig ned og ryster.
    Bare det at kalde på ham, fordi han skal i bad, ud at køre bil, eller bare gå en tur er nok til at han går i panik.

• #10   19. jun 2009 Tonny : Puha... Det lyder voldsomt..
    Hvordan håndterer I det at have en hund med så svær angst ?

Lillen : Tror du foresten den naturmedicin du snakker om kan have en virkning på stress også ? (til Dess )
    Torden og fyrværkeri stresser hende meget... Hun reagerer ved at puste sig op og gø voldsomt..
    Hvor hurtigt er der en effekt ?

• #11   19. jun 2009 Bette er også utrolig følsom overfor høje og bestemte lyde; skud, stødhegn, fyrværkeri osv.
    Torden reagerer hun dog ikke så voldsomt på mere, men hendes angst overfor specielt stødhegn giver store problemer, da vi bor på landet, så kigger lige med.

• #12   19. jun 2009 Det er jo nærmest umuligt, når vi også har en mini buller med total meget krudt i røven. Vi gør alt for at han skal få en rolig og nem dag, og prøver at undgå ting der stresser ham. Det er meget hårdt, og man har heller ikke meget "glæde" af ham. Han vil ikke ligge ved en i mere end et kort øjeblik, og kan ikke finde ud af at lege osv.
    Samtidig med angstanfald har han også foder allergi, kronisk øre betændelse, slider hans negle ned til nerven pga hans gang. han har konstant tynd mave fordi han er så nervøs. Han får bank af andre hunde, fordi de kan mærke han er svag osv osv osv.
    Vi læner os kraftig op af en aflivning for hans egen skyld.
    Han går pt nede ved min kærestes søster, hvor han kan få total ro.
    Hvis ikke der kommer en bedring, så vil han blive aflivet på et tidspunkt.

• #13   19. jun 2009 Var det bare høje lyde....
    Det kan man da forstå..
    Det kan være lyde vi næsten ikke hører.. En bil, med en trailer der kører længere nede af vejen...

• #14   19. jun 2009 Tonny : Det kan jeg godt forstå... For både hans og jeres skyld.. Det er jo ikke et værdigt liv mere...
    Føler med jer alle og håber I finder noget, der kan hjælpe jeres hund

• #15   19. jun 2009 Tina og Alex N:
    Jeg kan godt høre, at jeg er "heldig" i forhold til hende med labben smiley
    Men forsøg evt. med Bach's blomsterremdier, der er noget der hedder nøddråber, som kunne virke på angsten.
    Ellers ved jeg ikke, om der er andet naturvidenskab, som ville kunne hjælpe? - måske akunpunktur.

• #16   19. jun 2009 Hm Akupunktur lyder også spændende... Det må jeg lige undersøge

• #17   20. jun 2009 min micki lider af multi angst vi har været ved lone greva adfærdsbehandler, og har fået en træningsplan , men hun er ærlig og siger tingene ligeud og hun mener ikke micki kan få det bedre , hun sagde det ville blive værre men har givet ham,mig 3 mdr og hvis ikke det var lidt bedre så har han et så dårligt hundeliv at det bedst han får fred sagde hun, det så hårdt at få af vide men er glad for hendes hjælp, micki er osse undersøgt for alt og det er oppe i hans lille hoved det hele sker desværre, han får beroligende piller, han er snart bange for alt efter han er blevet overfaldet og bidt 4 gange og indimellem går han ind i sig selv så kan jeg ikke komme i kontakt med ham , men han har osse gode dage hvor han er glad og leger osv men der skal ikke meget til så går det galt igen desværre... men lone greva har 34 års erfaring og er kanon dygtig vi var der i ca 2 timer det koster 1600 kr og så får man en handlingsplan og så ringer hun jævnligt for at høre hvordan det går og man kan selv ringe alt det man vil...

• #18   20. jun 2009 lillen,,, hva hedder det naturprodukt ????? det vil jeg meget gerne prøve

• #19   20. jun 2009 Vi har brugt zylkene, som er et naturprodukt.
    Det har haft en rimelig virkning på vores staff

Kommentér på:
Angst i svær grad

Annonce