Angst i svær grad {{forumTopicSubject}}
Er der nogen der har erfaring med at hjælpe hunde, der lider af svær angst ?
En der træner i samme klub som mig har en 3 år gammel labrador han.. Ikke kastreret, som ofte får ... ja nærmest angstanfald..
Jeg var på besøg hos dem idag og hunden lå bare og småsov på gulvet.. Pludselig rejste den sig op og stod og lyttede.. Og så begyndte den at ryste og hyperventilere og krøb sammen under bordet...
Ejeren er meget blød og har nok lidt tendens til at pyldre.. Hun prøver at aflede hunden ved at lege med ham og give godbidder..
En dag som idag hvor det har tordnet i morges har han gået og rystet og hyperventileret til langt ud på eftermiddagen..
Han er meget lydfølsom... Han kan blive bange for lyden af regn mod ruderne..
Hjælp .....
jul 2007
Følger: 24 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 442
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.432
Det er så slemt at han skal passes imens hun støvsuger...
Han har også været meget bange for andre hunde, men det er ikke helt så slemt mere..
Hun er i kontakt med dyrlægen vedr. problemet, men jeg ved ikke hvor grundigt hunden er undersøgt... Idag fik hun ordineret noget beroligende via dyrlægen..
Hun har haft en "hundelytter" (clayrovyant-staves ??)på ham, som sagde at han var blevet mobbet,,, Ved ikke helt hvad jeg skal synes om det.. Og det gør ejer heller ikke.
Jeg har anbefalet hende at prøve DAP og baldrian og har henvist til etologisk... Og DcH konsulenten.
Men det er først idag vi har snakket om det. Jeg var ikke klar over det var SÅ slemt med ham.
Hun har bare ikke vildt mange penge for hun er på SU.. Men hun har vist mulighed for at låne af sin mor..
jun 2006
Jeg vil prøve at nævne epilepsi for hende... Ved du hvordan man diagnostiserer det ?
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.055
Hun fik samme "anfald" ved tordenvejr o.l.
Jeg har et par gange måttet tage hende til dyrlægen, fordi jeg var nervød for at hun var ved at gå i chock (og en gang var hun det faktisk)
Leg o.l. hjalp ikke en dyt for os. Hun var ikke villig til hverken at spise, lege eller andet når hun havde det sådan.
Det der hjalp en smule ved hende, var at jeg satte et bur op i badeværelset (ja det var altså der hun følte sig tryg hehe), og så fik hun lov at gå derind og "gemme" sig når hun synes det var slemt.
Hun gjorde det dog ikke ved støvsugning o.l. Kun ved høje lyde hun ikke kunne se hvor kom fra.
Nu havde hun så en række andre problemer osse, og det endte med hun blev aflivet. Hendes angst var derfor kun en del af grunden til den beslutning.
Men hendes somre var forfærdelige. Hun panikkede fuldstændigt når det trak op til torden osv.
Jeg fik anbefalet af prøve bachs nødhjælpsdråber. Jeg synes ikke jeg kunne mærke den store forskel, men måske din bekendte er mere heldig.
jun 2006
Denne hund bliver dog ikke "mærkelig" efter et angstanfald
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.055
Derudover var hun ikke til at komme i kontakt med mens det stod på.
Må hellere osse lige tilføje at hun var undersøgt i alle ender og kanter og fejlede intet fysisk.
jun 2006
Michelle : Det er også sådan denne hund har det... Måske ikke helt så voldsomt .. Han virker ikke til at gå i chok ligefrem
Denne hund vil godt tage godbidder, selv om han er bange
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 4 Emner: 77 Svar: 1.730
Han fåer pt 2 forskellige angst dæmpende medicin.
Det er frygtlig at have en hund, som man kan se, at den ikke har det godt.
Det mindste form for pres, så knækker han og lægger sig ned og ryster.
Bare det at kalde på ham, fordi han skal i bad, ud at køre bil, eller bare gå en tur er nok til at han går i panik.
jun 2006
Hvordan håndterer I det at have en hund med så svær angst ?
Lillen : Tror du foresten den naturmedicin du snakker om kan have en virkning på stress også ? (til Dess )
Torden og fyrværkeri stresser hende meget... Hun reagerer ved at puste sig op og gø voldsomt..
Hvor hurtigt er der en effekt ?
apr 2005
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 212 Svar: 949
Torden reagerer hun dog ikke så voldsomt på mere, men hendes angst overfor specielt stødhegn giver store problemer, da vi bor på landet, så kigger lige med.
jan 2007
Samtidig med angstanfald har han også foder allergi, kronisk øre betændelse, slider hans negle ned til nerven pga hans gang. han har konstant tynd mave fordi han er så nervøs. Han får bank af andre hunde, fordi de kan mærke han er svag osv osv osv.
Vi læner os kraftig op af en aflivning for hans egen skyld.
Han går pt nede ved min kærestes søster, hvor han kan få total ro.
Hvis ikke der kommer en bedring, så vil han blive aflivet på et tidspunkt.
jun 2006
Det kan man da forstå..
Det kan være lyde vi næsten ikke hører.. En bil, med en trailer der kører længere nede af vejen...
jun 2006
Føler med jer alle og håber I finder noget, der kan hjælpe jeres hund
apr 2005
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 212 Svar: 949
Jeg kan godt høre, at jeg er "heldig" i forhold til hende med labben
Men forsøg evt. med Bach's blomsterremdier, der er noget der hedder nøddråber, som kunne virke på angsten.
Ellers ved jeg ikke, om der er andet naturvidenskab, som ville kunne hjælpe? - måske akunpunktur.
jun 2006
feb 2008
Følger: 115 Følgere: 112 Hunde: 5 Emner: 105 Svar: 2.305
feb 2008
Følger: 115 Følgere: 112 Hunde: 5 Emner: 105 Svar: 2.305
jan 2007
Det har haft en rimelig virkning på vores staff
Angst i svær grad