Erfaringer med gode kenneler i Sønderjylland (labrador) {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen.
Så blev det vidst min tur til at spørge efter råd herinde.
Sagen er den at vi er begyndt at kigge os omkring efter en hund nummer tre til engang i 2014. Men men men vi har mange krav som skal opfyldes da vores situation er noget speciel.
Det kan sikkert godt lyde som en annonce men det er det IKKE, men for at I kan anbefale den rette kennel er det vigtigt at kende alle krav og omstændigheder.
Situationen er den at jeg er psykisk syg med mange forskellige diagnose blandt andet med meget svær angst.. Dette afhjælper min store hund, Balu, på. Den er min trofaste følger på de dage hvor jeg har mange anfald osv.
Men nu er Balu ved at blive en lidt moden herre, og hans hofter er ikke længere som de har været, og den anden hund vi har, har ikke det sind der skal til for at hjælpe mig angst mæssigt så den kan ikke fylde noget af det tomrum Balu med tiden vil efterlade.
Så nu har vi snakket om vi vil igang med at kigge os omkring efter lille nummer tre. Men der er stillet store krav til den lille vovse, for den skal som sagt kunne hjælpe mig i det daglige.
Vores krav er:
Skal være hvalp, da Balu skal "opdrage og lære" den.
Skal være labrador - farve underordnet.
Skal have et selvstændigt og stærkt sind, da den som skrevet øverst skal kunne hjælpe mig i løbet af dagen med angsten men også skal være familie hund når ungerne kommer hjem.
I vores familie går vi op i vores dyr med hud og hår. Jeg lever og ånder for mine firbenene venner og det er derfor vigtigt for mig at finde en som passer perfekt ind her ved os, for det er en hund som skal være her ved os til den dag den ikke skal være på jorden mere.
Vi skal have en hanhund som er avlet af en mor og far som er yderst velfungerende, nervøst anlagte og skrøbelige hunde er ikke det vi skal bruge denne gang (det har vi i forvejen ... )
Vi skal faktisk have en hanhund fra et kuld hvor man siger at den lille fyr er banditten i kuldet. Det skal faktisk være den lille gut som er lidt ligeglade med alfahannen i kuldet, men går sine egne veje.
Den lille gut skal således være afsindig selvstændig og gerne atypisk labrador.
Min mand er uddannet hundetræner og jeg går til dagligt hjemme, og aktivere hundene i stor stil og de sørger bestemt også for en masse selv.
Kom med jeres anbefalinger, hvor skal vi kigge og hvor skal vi bestemt ikke kigge af kenneler i Sønderjylland.
Mvh
apr 2011
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 7
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 417 Svar: 31.389
Men mit umiddelbare bud ville være at kigge efter en hund af udstillingslinier -ved jagtlinierne lægger man jo særligt meget vægt på at brugsegenskaberne er sådan som det ønsked i racen, hvor man ved udstillingslinierne kan finde hunde der falder lidt ved siden af, fordi eksteriøret vægtes højere.
Men var det ikke nemmere at finde en race som typisk ER sådan som i ønsker det?
Erfaringer med gode kenneler i Sønderjylland (labrador)