Meget lang ulveklo Meget lang ulveklo
Hejsa allesammen
Fandt lige ud af at Luciano har en meget lang ulveklo på sit ene bagben.. har ikke fået holdt øje med det da han slider sine negle pænt selv incl de 3 andre ulvekløer.. hvorfor han ikke har fået dem fjernet som hvalp ved jeg ikke, men er det noget man kan få gjort hele tiden ?
Det er nu heller ikke så meget det jeg vil vide.. men det jeg vil vide er at nu når den er vokset næsten hele vejen rundt og ramme trædepuden, hvad kan jeg gøre så ? kan jo klippe et stykke af den indtil der begynder og komme nerver i den, men den er jo stadig temmelig lang når man når dertil.. er der nogen måde man kan få den pæn og kort igen, eller er det bare køre til dyrlægen og få ham til at fjerne dem alle ?
jul 2008
Følger: 16 Følgere: 17 Hunde: 4 Emner: 43 Svar: 1.058
Dog kan du få klippet den ned selv, ved at klippe den ofte i en periode, det tager nogen dage så er nerven trukket tilbage og du kan klippe et stykke af igen osv osv.
Håber du forstod forklaringen
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 34 Svar: 213
Og forklaringen ang klipning fangede jeg, så det må jeg bare prøve
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 74 Svar: 3.826
Man skal jo klippe ulvekløerne på lige fod som de andre negle, når der er behov for det.
Det lyder ret voldsomt at den er vokset ind i trædepuden uden det er opdaget
jan 2006
Følger: 21 Følgere: 25 Hunde: 2 Emner: 113 Svar: 2.449
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.689
Men hvis hunden kommer til skade, så kan du få en dyrlæge til at fjerne dem.
Det sker ved en lille operation.
Og så får du en attest fra dyrlægen, hvorfor at kloen er blevet fjernet.
På denne måde er der så lovligt at fjerne ulve og rovkløer.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 53 Hunde: 4 Emner: 418 Svar: 31.400
Jeg ser nu heller ikke ulvekløerne som et problem. Reiki har dobbelte ulvekløer bag (dvs 2 stk på hvert bagben) og jeg har endnu tilgode at opleve at de på nogen måde generer, hænger fast e.l.
-men nu klipper jeg dem osse jævnligt, så de altid holdes forholdsvis korte
maj 2005
Følger: 18 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 267 Svar: 1.919
jul 2008
Lars M : Du behøver ikke overdrive det.. det er jo ikke sådan så den er boret blodingt ind i hunden pote så den lider af stærke smerter og er ved at dø af forblødning
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 53 Hunde: 4 Emner: 418 Svar: 31.400
jan 2006
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 9 Emner: 130 Svar: 1.258
Og jow mange opdrættere fjerner dem altså stadig, hvis de forekommer - de kan relativt let avles væk dog.
Det er ikke SÅ mange år siden det blev forbudt at fjerne både ulve og rovkløerne, så det er ikke umuligt at dine tidligere hunde har fået fjernet dem
Jeg har stadig danskopdrættede trimmehunde der har fået fjernet klør som hvalpe.
Så SÅÅ lang id er det altså ikke siden det blev gjort af kosmetiske grunde også her i lille DK
jul 2008
jan 2006
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 9 Emner: 130 Svar: 1.258
Jeg har en trimmehund på 12 år og en på 14 der begge har fået fjernet rovkløerne herhjemme, som hvalpe
Meget lang ulveklo