6.253 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Meget lang ulveklo Meget lang ulveklo

Hejsa allesammen

Fandt lige ud af at Luciano har en meget lang ulveklo på sit ene bagben.. har ikke fået holdt øje med det da han slider sine negle pænt selv incl de 3 andre ulvekløer.. hvorfor han ikke har fået dem fjernet som hvalp ved jeg ikke, men er det noget man kan få gjort hele tiden ?

Det er nu heller ikke så meget det jeg vil vide.. men det jeg vil vide er at nu når den er vokset næsten hele vejen rundt og ramme trædepuden, hvad kan jeg gøre så ? kan jo klippe et stykke af den indtil der begynder og komme nerver i den, men den er jo stadig temmelig lang når man når dertil.. er der nogen måde man kan få den pæn og kort igen, eller er det bare køre til dyrlægen og få ham til at fjerne dem alle ?

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Meget lang ulveklo
  • #1   18. jun 2009 man må ikke fjerne ulveklør i danmark medmindre de er til gene for hunden, hvilket de ikke er din hunds tilfælde.
    Dog kan du få klippet den ned selv, ved at klippe den ofte i en periode, det tager nogen dage så er nerven trukket tilbage og du kan klippe et stykke af igen osv osv.
    Håber du forstod forklaringen smiley

• #2   18. jun 2009 øøhhh.. som jeg har forstået det plejer man og få dem fjernet på alle hunde for ellers er der store chancer for de river dem af selv og det skulle ikke være så behageligt for hunden ? :S

Og forklaringen ang klipning fangede jeg, så det må jeg bare prøve smiley

• #3   18. jun 2009 Hvordan slider din hund ulvekløerne selv?
    Man skal jo klippe ulvekløerne på lige fod som de andre negle, når der er behov for det.
    Det lyder ret voldsomt at den er vokset ind i trædepuden uden det er opdaget

• #4   18. jun 2009 Begge mine hunde har også ulvekløer stadig - tror nu nok at Nina har ret smiley

• #5   18. jun 2009 Som andre siger så er det forbudt at fjerne ulve og rovkloen.

Men hvis hunden kommer til skade, så kan du få en dyrlæge til at fjerne dem.
    Det sker ved en lille operation.

Og så får du en attest fra dyrlægen, hvorfor at kloen er blevet fjernet.
    På denne måde er der så lovligt at fjerne ulve og rovkløer.

• #6   18. jun 2009 Christian -det vil jeg da ikke håbe at nogen gør, for det er ulovligt. Ulvekløer må KUN fjernes, hvis de er til gene for hunden (f.eks. ved at de gentagne gange har været ved at blive revet af e.l.)

Jeg ser nu heller ikke ulvekløerne som et problem. Reiki har dobbelte ulvekløer bag (dvs 2 stk på hvert bagben) og jeg har endnu tilgode at opleve at de på nogen måde generer, hænger fast e.l.
    -men nu klipper jeg dem osse jævnligt, så de altid holdes forholdsvis korte

• #7   18. jun 2009 som de andre siger, så er det ulovligt i dk... men altså problemet er vel ikke større end at klippe den... min rottweiler har dobbelt ulveklør på bagbenene... og ja de bliver lange, men så klipper vi dem bare.....

• #8   18. jun 2009 Ja vi har sq fået den fjernet på alle vores hunde altså.. men det er også lige meget smiley

Lars M : Du behøver ikke overdrive det.. det er jo ikke sådan så den er boret blodingt ind i hunden pote så den lider af stærke smerter og er ved at dø af forblødning smiley den er en halv cm fra at vokse ind på trædepuden der sidder på ulvekloen.. og hvordan han slider dem aner jeg ikke, men jeg vil meget gerne tage billede af dem så du kan se hvis det er ? de 3 andre er fin længde.. de to forreste er meget korte og den anden bagerste er en smule længere, men stadig ret kort..

• #9   18. jun 2009 Christian -er du sikker på de andre hunde i har haft ikke bare har været født uden ulvekløer?

• #10   18. jun 2009 De fleste hunde er jo født uden ulveklør (ekstra klør på bagbenene)
    Og jow mange opdrættere fjerner dem altså stadig, hvis de forekommer - de kan relativt let avles væk dog.

Det er ikke SÅ mange år siden det blev forbudt at fjerne både ulve og rovkløerne, så det er ikke umuligt at dine tidligere hunde har fået fjernet dem

Jeg har stadig danskopdrættede trimmehunde der har fået fjernet klør som hvalpe.
    Så SÅÅ lang id er det altså ikke siden det blev gjort af kosmetiske grunde også her i lille DK

• #11   18. jun 2009 Det var hvalpe vores tæve fik, så jeg er temmelig sikker ja smiley

• #12   18. jun 2009 smiley det forstås christian, kan du husk hvornår det var??

Jeg har en trimmehund på 12 år og en på 14 der begge har fået fjernet rovkløerne herhjemme, som hvalpe

Kommentér på:
Meget lang ulveklo

Annonce