{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
734 visninger | Oprettet:

Hund, når man er under uddanelse?? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen

Er der nogen der har erfaring med at have hunde når man er under uddanelse? Altså efter gymnasiet.

Er det for stresset? Man er jo omkring de 19-20 år, og bor alene evt. med en ven/veninde.

Vil meget gerne have et par kommentare fra nogle unge mennesker der selv står i sådan en situation. Om det er stressende eller helt fint :o)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund, når man er under uddanelse??
  • #1   13. jun 2009 hmm... nu er jeg lidt ældre (24) og bor i hus med min kæreste, men vi læser begge to og jeg synes det går rigtig fint med vores to hunde. Mine studier har dog ikke været studier der har krævet at man sidder på uni 8-10 timer om dagen. Har max undervisning 2-3 gange om ugen af 4 timer af gangen, så derfor har det været nemt.
    Vi fik så også den store, da han var næsten to år og har kun haft den lille en uge. Men de lange ferier og læse/skriveperioder har gjort det meget nemt for os at have hund.

Det afhænger som sagt af studiet og læse/arbejdsbyrden, tror jeg smiley

• #2   13. jun 2009 Okay, det lyder jo fint nok.
    Tak for svar smiley

• #3   13. jun 2009 Jeg ahr to hunde, og en datter på 5 år. min mand er i Kosovo så jeg klarer det alene, og det synes jeg selv går fint, selvom jeg har halvanden time til og fra seminaret.

• #4   13. jun 2009 Tja jeg har haft hund altid og tog min første med da jeg flyttede hjemmefra. Vi har boet adskillige kollegier rundt om og kunne ikke have forestilt mig det uden. Hvad er det du tænker på specifikt?

• #5   13. jun 2009 Ja det ´kommer jo meget an på hvad man skal læse. Hvis du har tænkt dig at læse jura, medicin eller et andet meget tidskrævende studie vil jeg nok kun anbefale dig at få hund hvis du har noget hjælp. Altså enten en kæreste, veninde, familie som kan hjælpe lidt med gåture osv. Jeg læser selv kunsthistorie og min kæreste læser idehistorie. Det er begge fag hvor der er få korte undervisningssessions på skolen og ellers er der læsning hjemme, men ikke overvældende. Det fungerer rigtig fint og vi har másser af tid til vores hund.

• #6   13. jun 2009 Jeg læser på uni i Århus og bor i Horsens med kæreste og hund. Og det hjælper meget med en der osse lige kan give en hånd med, hvis man lige skal blive ekstra på skolen. Men ellers fungerer det fint. Ville ikke kunne undvære hvertfald smiley

• #7   13. jun 2009 Jeg tror det kommer meget an på hendes liv. Jeg er ifærd med sidste del af min uddannelse og har valgt at få hund nu da jeg mener jeg har mere tid nu end senere til at indføre en hund i min tilværelse smiley

Man skal bare huske at meget af det sociale må komme lidt i baggrunden. Har du været i skole hele dagen kan man ikke bare fortsætte til fredagsbar e.l. man skal altid hjem til hunden osv. smiley

• #8   13. jun 2009 Jeg synes det perfekte tidspunkt, at få en ny hund/hvalp når man er under uddannelse:)
    Men du skal være opmærksom på, at det kræver, at du skal sige nej til noget af det sociale, med mindre du har nogen der kan passe hunden.

• #9   13. jun 2009 Vi har fået Fie mens vi begge var og stadig er under uddannelse. Jeg synes det har været et fint tidspunkt at få hende på.
    Som andre siger kan en hund "skade" ens sociale liv. Fie blev syg med noget mave-halløj den uge jeg startede på uni så der måtte jeg hjem til hende med det samme jeg fik fri, de første 14 dage af min uddannelse. Men ellers synes jeg der er god med tid til det.
    Fie er en MEGET aktiv hund så der har været en lang tilvænningsperiode, hvor hun skulle vænne sig til at vi sad med bøgerne fremme og ikke altid lige kunne lege når det passede den lille dame.
    Jeg tror dog ikke jeg havde fået hund, hvis min kæreste og jeg ikke havde boet sammen.

• #10   13. jun 2009 Tak for de forskellige svar allesammen:-)

Kommentér på:
Hund, når man er under uddanelse??

Annonce