Når man mister sin hund {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Det er jo nærmest 100 år siden jeg har været herinde, nå ja - plus, minus
Jeg mistede min bedste ven august sidste år og puha - jeg synes det er svært. Santos og jeg har været igennem meget sammen, og det gav os et helt særligt bånd. Han blev 11 år og var til sidst træt og brugt, der var ikke andre udveje end at han skulle have en værdig afslutning.
Men jeg savner ham rigtig meget og kan sommetider stadig tude over det, når jeg lige kommer til at tænke på ham.
Jeg mærke når jeg snakker med folk om det, at de synes at jeg måske overdriver lidt - måske fordi de ikke selv har haft hund eller har haft det bånd til deres hund.
Er det skørt at savne en hund så meget? Bliver der bedre? Jeg synes det kan være svært.
Jeg er ikke der hvor jeg skal have en ny hund, endnu. Der går lige et par år.
feb 2013
Følger: 10 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.376
okt 2018
Følgere: 5 Emner: 13 Svar: 374
Det er helt okay at være ked af det, også i meget lang tid - det betyder jo bare hunden har været højt elsket.
Alle sørger forskelligt og det er ikke alle der er påvirker lige længe..
Jeg bliver også rørt flere år efter vi har mistet en hund når den lige kommer i tankerne.
På et tidspunkt vil den følelse af tristhed du oplever nu, blive erstattet med at du kan tænke tilbage på hunden og blive varm om hjertet i stedet. Savnet vil altid være der, men på sigt vil du istedet mindes hunden med de gode minder istedet for at blive trist.
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.884
Så nej, jeg synes ikke det er tosset.
aug 2009
Følger: 4 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 201 Svar: 1.672
Jeg vidste godt at det ville blive hårdt den dag han skulle væk, men havde faktisk ikke regnet med at jeg ville reagere så “voldsomt”. Han betød meget
Han er heldigvis blive kremeret og står i en urne herhjemme og vi har alle billederne og minderne af hans skøre og dejlige væsen
nov 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 542 Svar: 10.736
Jeg tror der går lang tid før jeg kan gå gennem et døgn uden mange tårer.
Jeg skal helt klart ha en ny lillebror eller søster, og helst så hurtigt som muligt. Jeg har følere ude, både i Danmark og resten af Europa, for den race hænger ikke på træerne
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 89 Hunde: 2 Emner: 159 Svar: 2.254
Så tja. Jeg delte det mest med hundefolk, og da Jessie kom var jeg travlt optaget af den lille tosse, det hjalp meget.
jun 2009
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 1 Svar: 3
Mistede min elskede Zenta 29. Januar (11år, til kræft, meget kort og hurtigt forløb, og var et chok)
Og gud jeg savner hende, hun var en ener. Og alt herhjemme, minder mig om hende.
Vi har stadig hendes "søster", som slet ikke kan samlignes. (meget selvstændig, og kun kælen korte perioder) elsker også hende, men på en hel anden måde.
Zenta var den ultra kærlige, og den meget loyale hund, som skulle være ved os heletiden. (nuse, kramme kysse, lege, hun var altid klar) selv hendes sidste dage, trøstede hun os.
Ingen kan erstatte hende.
MEN, vi har brug for noget mere at kaste kærligheden på.
Så en uge efter, fandt vi en hvalp på 5 uger.
Som vi nu har fulgt, og henter på fredag.
Det gav os noget noget godt, at glæde os til. Midt i al det triste.
Vågner op hver morgen med nye billeder fra opdrætter.
Det er så fantastisk, at vi nu kan se fremad, selvom savner Zenta hver dag, og hvergang jeg tænker på hende
Hendes billeder hænger alle steder, for hun vil heletiden være en del af os.
Men er sikker på hun ville ønske, at vi vil give en ny, ligeså meget kærlighed, og lige så godt liv som hun fik.
Og at vi får en ny der kan elske os
aug 2009
Følger: 4 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 201 Svar: 1.672
Jeg er glad for at I deler mine tanker, det er jo desværre den vej det går for alle - også vores dyr. Tænker ikke man forberede sig på så meget, jeg havde faktisk regnet med at Santos ville blive ældre, men omvendt så havde han også 11 gode år uden for mange smerter Jeg er ikke klar til en ny hund mentalt. Men vi har heller ikke tiden til en hundehvalp lige pt, men wauw hvor jeg savner gåturene, det er helt vildt.
Dejlige himmelhunde I har
Når man mister sin hund