{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.192 visninger | Oprettet:

Når man diskuteter hund.. {{forumTopicSubject}}

Ja, sagen er den at min hund er ved at være godt oppe i årene, og jeg er så småt begyndt at lede efter en anden. Men men... han er et rigtigt gadekryds, så jeg kommer aldrig til at finde en som ham.

http://www.hundegalleri.dk/uploads_xl_wm/399225.jpg?09-05-2009_14:33:28

Nå.. Havde egentlig tænkt lidt på en schæffer, men kæresten mener ALLE schæffere er angstbidere og vil ikke have sådan en inden for dørene. Han siger jeg kan få en Rottweiler, (har har selv en og har man mødt den er det IKKE en race man falder for.!!) eller en FT Spaniel, bare så han har en hund der kan komme med på jagt. Det ville heller ikke lige være sådan en hund der tiltaler mig.
Men skal jeg bare acepterer at jeg aldrig får en anden hund, eller "båje" mig og tage en af de hund han vil have..? Jeg forslåg en ruhåret hønsehund, men den påstår han at man ikke kan tjene penge på hvalpe for det er kun jærgere der vil have dem.. Rotten mener han jo er en hund der nemt kan sælges. (vi taler om tavle hunde, der selvfølgelig skal udstilles og få taget HD/AD foto ect.)
Eller måske skal jeg finde en race og prøve at få overtalt ham?? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når man diskuteter hund..
  • #1   17. jan 2012 Skal i have hund for at tjene penge på den??

• #2   17. jan 2012 Kan ikke se hvorfor kæresten skal bestemme hvilken hund du skal have. Bare fordi han er glad for en race, behøver du ikke være det.
    Og helt ærligt, først og fremmest skal man vel kigge på hvilken hund der passer til en. Man skal da i hvert fald IKKE tænke på hvor mange penge man kan tjene på hvalpene - det er et rigtig dårligt udgangspunkt at væle race udfra.

• #3   17. jan 2012 Hvis det er dig der skal have hund, så er det dit valg der tæller - og det lyder som om din kæreste vil finde en undskyldning for at afvise en hvilken som helst race du kan finde på.
    Alt andet lige ville jeg personligt gerne have indtjeningen ud at ligningen!

En ruhåret hønsehund ligender en smule din gamle hund, så jeg kan godt forstå at du føler dig tiltrukket af den smiley
    Men hvad er det for egenskaber du leder efter?

I mellem tiden kan jeg jo præsentere min næste vaps: http://www.kennel-beauceron.dk/

• #4   18. jan 2012 ....ellers ser denne her ud som en du også kunne froelske dig i smiley
    http://www.hundegalleri.dk/mar_vis.aspx?MarID=72389

• #6   18. jan 2012 Nej JEG skal ikke have hund for at tjene, det er sådan min kæreste tænker...!!
    Problemet ligger lidt i at det er hans hus, så jeg føler desværre ikke at have så meget at skulle sige..
    Jeg har selv jagt tegn, og kan godt lide at gå på jagt, jeg er dog primær konkurence menneske, så hunden vil komme til at lave noget. smiley
    Jeg bor i Skjern, så her er DCH og jagt træning. hvilke også vil være det jeg vil starte med ogmåske senere gå over til Agility eller rally.

Syntes borderen er for nervøs/"skarbe" og jeg har små børn. Har også hørt at det er en man skal træne med flere timer om dagen og der vil være nogle dage hvor jeg ikke kan komme til træning.
    Manden er sådan en der ALDRIG vil komme til at arbejde "for sjov" i en forening eller andet, hvor han ikke får penge for det.

Ja jeg vil helst have en stor hund. Er ikke til de der små. Og agiliti vil ikke komme som 1. priotet. smiley

• #9   19. jan 2012 Palle - enig!

• #10   19. jan 2012 Tja... så skulle jeg stå på gaden eller..?? Der er desværre ingen hjælp at få hverken hos banken eller kommunen.
    Men det var ikke om jeg skulle bo der eller ej der skulle diskuteres i dette emne.. smiley

• #11   19. jan 2012 Jeg tror du skal tage det meget som en stødte til dig når det gælder om at finde dig rigtigt til rette i det hus I bor i sammen - for det skal jo gerne været et godt hjem for jer begge to smiley

• #12   20. jan 2012 Palle nu med Bumle .
    Jeg vil da ALDRIG samligne en ny hund med den gamle..?? Det er da noget underligt noget at skrive. Det er jo ikke udsende jeg går efter men væremåden... Og selv om man køber to labrador er de ikke ens.
    Jeg kan ikke fordrage folk der kun holder sig til en race og hunden så får lov at hedde det samme.
    Jeg søger en brugs og familiehund, uden en masse avls skarvanker. Er det så svært at finde..?? Så er der da nogle hunde der ikke siger mig en dyt, og sådan en vælger jeg ikke.

• #15   21. jan 2012 Jeg leder efter en brugs og familie hund. En labrador siger mig INTET. Bryder mig slet ikke om dens udsende. Men bare det at skulle lede efter en race der kunne være noget syntes jeg er svært. Der er kommet et væld af nye racer, og kender dem ikke. Jeg har jo ikke kigget efter hund i 14 år. smiley

• #16   21. jan 2012 Jeg mener at når man anskaffer sig hund om det så er første gang man skal have hund eller for 10 gang så er det vigtigt først og fremmest at vide på hvilken måde man skal have hund, skal det være en familiehund, jagthund, vagthund, osv for mit eget vekommende er det utroligt vigtigt at det er en brugshund da jeg sidder i kørestol og den skal hjælpe mig, for knapt et år siden måtte jeg efter 11 år få min hjælpe hund aflivet da den desværre havde fået canser og det var et kæmpe tab da den var min sjæleven og min trofaste hjælp, og det var en labourdor som har et stille sind og er en fantastisk familiehund og brugshund, nu har jeg så fået en dejlig schæfer som er ved at blive oplært som hjælpehund og det går rigtigt godt for en schæfer elsker udfordringer men skal lige sige at en schæfer har meget mere temperament end en labourdor så man skal vide hvad man går ind til, jeg syntes at alle hunde er dejlige, og en blandings hund kan jo også være lige så dygtig som en ren race, jeg syntes at dig og din ven skal tage ud og kigge på forskellige hunde og så kan det jo være at i bliver enige, mine hunde har jeg altid selv opdraget til at blive hjælpe hunde for jeg syntes at det er en rigtig god og oplevelse, og min skal ikke på udstilling da det ikke siger mig noget selvom den har en fantastisk flot stamtavle som i selv kan se herinde. Og de 9.000 kr jeg har givet for ham er givet rigtigt godt ud, det var ham der valgte mig, han løb straks hen til mig da jeg skulle se ham og alle hans søskende. Så tag ud og se på forskellige hunde sammen det kan være en god løsning, og husk det er jo ikke hunden der gør den til hvad den bliver men den der holder i den anden ende af snoren.

• #17   21. jan 2012 Søs J:
    Ja alle hunde er dejlige. Men det er ikke alle hunde jeg vil have. smiley Syntes din hund er super dejlig og den får en masse udfordringer i hverdagen som andre hunde kunne lære en masse af smiley Jeg lavede selv min om til "servicehund" da jeg var gravid, og skulle have hjælp til ting jeg tabte på gulvet. smiley
    Men nogle hunde er meget dominerende end andre, lige meget hvem der holder i den anden ende.
    Jeg har været uden og kigge lidt rundt, men syntes ikke rigtig der lige er noget, eller også er det nogle forkerte hunde jeg kigger på. ,)

Kommentér på:
Når man diskuteter hund..

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce