20. okt 2006 Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 5 Emner: 51 Svar: 231
Når man diskuteter hund.. {{forumTopicSubject}}
Ja, sagen er den at min hund er ved at være godt oppe i årene, og jeg er så småt begyndt at lede efter en anden. Men men... han er et rigtigt gadekryds, så jeg kommer aldrig til at finde en som ham.
http://www.hundegalleri.dk/uploads_xl_wm/399225.jpg?09-05-2009_14:33:28
Nå.. Havde egentlig tænkt lidt på en schæffer, men kæresten mener ALLE schæffere er angstbidere og vil ikke have sådan en inden for dørene. Han siger jeg kan få en Rottweiler, (har har selv en og har man mødt den er det IKKE en race man falder for.!!) eller en FT Spaniel, bare så han har en hund der kan komme med på jagt. Det ville heller ikke lige være sådan en hund der tiltaler mig.
Men skal jeg bare acepterer at jeg aldrig får en anden hund, eller "båje" mig og tage en af de hund han vil have..? Jeg forslåg en ruhåret hønsehund, men den påstår han at man ikke kan tjene penge på hvalpe for det er kun jærgere der vil have dem.. Rotten mener han jo er en hund der nemt kan sælges. (vi taler om tavle hunde, der selvfølgelig skal udstilles og få taget HD/AD foto ect.)
Eller måske skal jeg finde en race og prøve at få overtalt ham??
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.609
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.329
Og helt ærligt, først og fremmest skal man vel kigge på hvilken hund der passer til en. Man skal da i hvert fald IKKE tænke på hvor mange penge man kan tjene på hvalpene - det er et rigtig dårligt udgangspunkt at væle race udfra.
jun 2010
Følger: 45 Følgere: 61 Hunde: 2 Emner: 126 Svar: 3.859
Alt andet lige ville jeg personligt gerne have indtjeningen ud at ligningen!
En ruhåret hønsehund ligender en smule din gamle hund, så jeg kan godt forstå at du føler dig tiltrukket af den
Men hvad er det for egenskaber du leder efter?
I mellem tiden kan jeg jo præsentere min næste vaps: http://www.kennel-beauceron.dk/
jun 2010
http://www.hundegalleri.dk/mar_vis.aspx?MarID=72389
okt 2006
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 5 Emner: 51 Svar: 231
Problemet ligger lidt i at det er hans hus, så jeg føler desværre ikke at have så meget at skulle sige..
Jeg har selv jagt tegn, og kan godt lide at gå på jagt, jeg er dog primær konkurence menneske, så hunden vil komme til at lave noget.
Jeg bor i Skjern, så her er DCH og jagt træning. hvilke også vil være det jeg vil starte med ogmåske senere gå over til Agility eller rally.
Syntes borderen er for nervøs/"skarbe" og jeg har små børn. Har også hørt at det er en man skal træne med flere timer om dagen og der vil være nogle dage hvor jeg ikke kan komme til træning.
Manden er sådan en der ALDRIG vil komme til at arbejde "for sjov" i en forening eller andet, hvor han ikke får penge for det.
Ja jeg vil helst have en stor hund. Er ikke til de der små. Og agiliti vil ikke komme som 1. priotet.
jun 2010
okt 2006
Men det var ikke om jeg skulle bo der eller ej der skulle diskuteres i dette emne..
jun 2010
okt 2006
Jeg vil da ALDRIG samligne en ny hund med den gamle..?? Det er da noget underligt noget at skrive. Det er jo ikke udsende jeg går efter men væremåden... Og selv om man køber to labrador er de ikke ens.
Jeg kan ikke fordrage folk der kun holder sig til en race og hunden så får lov at hedde det samme.
Jeg søger en brugs og familiehund, uden en masse avls skarvanker. Er det så svært at finde..?? Så er der da nogle hunde der ikke siger mig en dyt, og sådan en vælger jeg ikke.
okt 2006
jun 2011
Følger: 152 Følgere: 147 Hunde: 1 Svar: 10
okt 2006
Ja alle hunde er dejlige. Men det er ikke alle hunde jeg vil have. Syntes din hund er super dejlig og den får en masse udfordringer i hverdagen som andre hunde kunne lære en masse af Jeg lavede selv min om til "servicehund" da jeg var gravid, og skulle have hjælp til ting jeg tabte på gulvet.
Men nogle hunde er meget dominerende end andre, lige meget hvem der holder i den anden ende.
Jeg har været uden og kigge lidt rundt, men syntes ikke rigtig der lige er noget, eller også er det nogle forkerte hunde jeg kigger på. ,)
Når man diskuteter hund..
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside