5.038 visninger
|
Oprettet:
Ang. opdragelse af Beagle {{forumTopicSubject}}
Hej med jer.. Jeg overvejer mig at anskaffe en Beagle. Men nu har jeg hørt så mangle dårlige historier fra folk som har "hørt" at de ikke er nemme og opdrage og at de gør hvad der passer dem.
Så nu ku jeg godt tænke mig at hører fra folk som selv har eller har haft en Beagle om de er så "slemme" som folk siger...
MVH
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.691
For at sige det meget kort.
Så kan hunden det hele, sit, dæk, stå, spring, og alle de andre ting.
Men det er ejeren der skal opdrages.
Det er ejeren, der skal lære at forstå hunden.
Dete er ejeren der skal sætte sig ind i hvad og hvornår de forskellige ting - kommandeoer skal komme.
Ja, faktisk er det ejeren der skal i skole, for at forstå hunden, og læse hunden.
Så bare se at sætte dig selv på skolebænken. og lære en hel masse.
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
maj 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 23 Svar: 472
Beaglen er ikke en race, som automatisk gør hvad du siger for at behage dig. Den tænker mere: "Hvad får jeg ud af at gøre det du siger?"!!!!
Mht. at gå løs, så skal man absolut ikke købe en beagle, hvis man har et ønske om at kunne gå tur uden snor. Ej heller hvis man bor på landet og tænker, at hunden kan tusse rundt efter "mor og far" ude på marken osv. Det er dens jagtinstinkt ALT for stort til. Den kræver indhegnet have! Selvfølgelig er der nogen, som vil sige, at de godt kan gå løs med deres beagle, men man skal altså ikke gå udfra at det er en selvfølge. Det kræver MEGET arbejde + svage jagtgener hos lige præcis den hund man får.
Men jeg kan kun anbefale dig at gå på biblioteket og låne "Bogen om beagle" som er lavet i samarbejde med DKK. Der står rigtig mange gode informationer til kommende beagleejere. Der findes også rigtig mange gode opdrætter-hjemmesider med nyttige info og de fleste opdrættere vil med glælde tage en snak om beaglen over telefonen. Kig evt. på beagleklubbens opdrætterliste på www.beagleclub.dk og find et par opdrættere (evt. nær dig) og kontakt dem!
Held og lykke og pas på - man plejer at sige, at kommer der først én beagle i huset, så bliver det hurtigt til 2
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 417 Svar: 31.389
De kan sagtens trænes, og var bestemt ikke "de værste" på holdet -langt fra.
Der hvor det knep, var hvis de fik fært af noget. SÅ fik de "vat i ørerne", og var ligeglade med om der blev kaldt osv.
Derfor slap ejerne dem ikke sådan lige på gåture osv. Men til træning i klubben var de lige så lydige/ulydige som de andre hunde, og havde bestemt ikk svært ved at lære det der skulle læres
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 512 Svar: 12.419
Men det ER en fuldbolds-jagthund, og derfor er der mange af dem, der aldrig kan lære at gå fri. Jeg tror faktisk ikke det er et spørgsmål om opdragelse - dem der har de stærkeste drifter, vil ALTID vælge et rævespor frem for sin ejer. Vores beagle havde ikke det største instinkt, så hun kunne faktisk gå løs langt de fleste steder. Men det er ikke det typiske, så hvis I køber en beagle, skal I være indstillet på, at den kun vil kunne være løs indhegnede steder, og så på træningspladsen, hvor den er under kontrol.
Ellers er det en pragtfuld hund!! Den er robust og sjov, og supernem at have i hjemmet i det daglige, hvis den ellers er velaktivieret.
Ang. opdragelse af Beagle